خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تحولات بازار سرمایه

رشد ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی شاخص کل/ کدام نمادها بیشترین ارزش معامله را داشتند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۹۳۸

در بازار امروز بیشترین افزایش قیمت به نمادهای سفار، کفرا، خچرخش، بترانس، دکوثر، ستران و سصوفی تعلق داشت. بیشترین کاهش قیمت نیز به غشصفا، لسرما، ولملت،‌ وآذر، غمهرا، غشان و خوساز مربوط بود.

به گزارش خبرنگار بورس ایلنا، امروز شاخص کل بورس با 2 هزار و 456 واحد افزایش به عدد یک میلیون و 582 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با یک هزار و 333 واحد رشد به عدد 441 هزار و 510 واحد افزایش یافت.

امروز نمادهای حکشتی، شپدیس، پارس، نوری، شپنا، وغدیر و شاراک بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند. اسیاتک، شستا، شپنا، خگستر، خودرو، خساپا و فولاد از پر تراکنش‌ترین نمادهای امروز بورس تهران بودند. برترین گروه‌های بورسی نیز به ترتیب عبارت بودند از: خودرو، فلزات اساسی، شیمیایی، فراورده نفتی، غذایی به جز قند، بانک‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها.

در بازار امروز بیشترین افزایش قیمت به نمادهای سفار، کفرا، خچرخش، بترانس، دکوثر، ستران و سصوفی تعلق داشت. بیشترین کاهش قیمت نیز به غشصفا، لسرما، ولملت،‌ وآذر، غمهرا، غشان و خوساز مربوط بود. سآبیک، افران، کمند، همای، پارند، فردا، کمند، همای، پارند، فردا و سپاس بیشترین تقاضا و همای، انرژی‌1، فیروزا، افران، سپر، پارند و کارین بیشترین عرضه را داشتند.

حکشتی، شپدیس، پارس، نوری، شپنا، وغدیر و شاراک بیشترین افزایش ارزش بازار و جم پیلن، اخابر، ذوب، وساپا، خساپا، افق و خگستر بیشترین کاهش ارزش بازار را تجربه کردند. شستا، بترانس، خساپا، خودرو، خگستر، وتجارت، وبصادربیشترین حجم معامله را داشتند. بیشترین ارزش معامله نیز به ترتیب عبارت بود از: کمند، امین یکم، فولاد، خگستر، بترانس، سصوفی2 و شپنا.

پیام‌های ناظر بازار

امروز مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای از بازگشایی نمادهای معاملاتی سبهان، سهگمت، دجابر خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می‌رساند،نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان بهبهان(سبهان)، سیمان هگمتان(سهگمت)، داروسازی‌ جابرابن‌حیان‌ (دجابر) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله می‌باشند. هم چنین ضروری است سرمایه گذاران محترم علاوه بر توجه به این موضوع، اطلاعات منتشره شده بر روی تارنمای کدال(codal.ir) و سایر عوامل موثر بر قیمت سهام را در تصمیم گیری های خود لحاظ کنند.»

ناظر بازار همچنین توقف نمادهای معاملاتی کفرا، غشاذر را اطلاع‌رسانی کرد. در این اطلاعیه آمده است: «به اطلاع می رساند،در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های فرآورده های نسوز ایران(کفرا)جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی و عمومی فوق العاده، شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی(غشاذر)جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه بمنظور تصویب صورت های مالی، متوقف خواهند شد.»

رشد 27 واحدی شاخص کل فرابورس

امروز شاخص کل فرابورس با 27 واحد افزایش به عدد 21 هزار 565 واحد رسید. غصینو بیشترین اثر منفی و ددانا، وملل، حگهر، بپیوند، بجهرم و وکبهمن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند.

افرا، مدیریت، حگهر، فروسیل، کرمان، ددانا و تلیسه از پر تراکنش‌ترین نمادهای امروز در فرابورس بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز