خبرگزاری کار ایران

بیانیه سفارت گرجستان در تهران به مناسبت سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۶۲۶

سفارت گرجستان در تهران با انتشار بیانیه ای به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و گرجستان، ضمن تقدیر و قدردانی از مواضع رسمی ایران در حمایت از تمامیت ارضی و حاکمیت گرجستان، خواستار تعمیق و گسترش همکاری‌ها بین دو کشور شد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

امروز سی‌امین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و گرجستان می‌باشد. ایران یکی از اولین کشورهایی بود در جامعه جهانی، که پس از فروپاشی اتحادیه شوروی استقلال گرجستان را به رسمیت شناخته است. آنچه ایران از تمامیت ارضی و حاکمیت گرجستان به صورت پایدار حمایت می نماید، موجب تقدیر و قدردانی می‌باشد. 

در طول ۳۰ سال گذشته بین دو کشور قراردادها و توافقنامه‌های متعددی مورد امضاء قرار گرفته است که تقریبا همه رشته‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و آموزشی را فرا می‌گیرد. در طول این مدت چندین دیدار رسمی دو جانبه در سطوح ریاست جمهوری و دولتی صورت پذیرفته و جلسات کمیسیون‌های اقتصادی، سیاسی، کنسولی تشکیل شده است.

در شرایط تغییر اوضاع سیاسی بین المللی تعمیق و گسترش همکاری‌های سازنده بین دو کشور دارای اهمیت فائقه بوده و موجب تحکیم صلح و ثبات در منطقه می‌باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز