خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

واکنش وزیر علوم به غیرقانونی خواندن مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی/ بررسی میزان تناسب شغلی فارغ‌التحصیلان با رشته‌‌های تحصیلی‌شان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۹۶۹

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به موضع‌گیری اخیر نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی واکنش نشان داد.

"محمدعلی زلفی‌ گل" وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به موضع‌گیری اخیر نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر اینکه مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی غیرقانونی است و این شورا حق قانونگذاری ندارد، به خبرنگار ایلنا گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی‌تواند متناقص با مصوبات مجلس شورای اسلامی عمل کند، اما اگر مکملی داشته باشد، مشکلی وجود ندارد یعنی قوانینی که قبلا توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده، ملاک عمل است، ولی اگر اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی مکمل و در مواردی باشد که قانون وجود ندارد، می‌تواند جاری و ساری باشد.

زلفی‌گل همچنین در مورد تعیین دستمزد اساتید براساس تلاش و توانمندی‌شان گفت: بر اساس این طرح هر استادی که تلاش بیشتری کند و اثربخشی بیشتری داشته باشد، ارتقای بیشتری می‌گیرد. این تلاش‌ها شامل موارد گوناگونی از جمله موارد علمی، آموزشی، فناوری، پژوهشی و مدیریتی می‌شود.

او در مورد شیوه سنجش میزان این توانمندی و معیارهای آن توضیح داد: این سنجش توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود. ما شیوه نامه‌های آن را به دانشگاه‌ها ارسال می‌کنیم و بعد از آن دانشگاه‌ها خودشان این سنجش را در مورد اساتید انجام می‌دهند.

وزیر علوم در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای دارید تا میزان تناسب شغل فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با رشته‌‌هایی که در آنها تحصیل کرده‌اند، بررسی کنید، گفت: بله، ما برنامه‌ای در این زمینه داریم و مرکزی هم در وزاتخانه تشکیل داده‌ایم که پیگیر همین موضوع باشد.

زلفی‌گل در مورد جزئیات این مرکز گفت: نام مرکزی که برای این کار تشکیل داده‌ایم، مرکز آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی است و موضوعی که بیان کردید در این مرکز بررسی می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که پیش از این از ایجاد بیمه پژوهش خبر داده بود، در مورد چگونگی اختصاص این بیمه توضیح داد: ما فعلا بیمه پژوهش نداریم و باید تلاش کنیم آن را قانونی و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز