خبرگزاری کار ایران

اولویت‌بندی برای فعال‌سازی معادن کوچک

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۹۶۹

رئیس هیات عامل ایمیدرو بر اولویت بندی فعال‌سازی معادن کوچک براساس اجرای پروژه‌های زیر ساختی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، وجیه‌الله جعفری در نشست بررسی عملکرد سال گذشته و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: باید طرح‌هایی را در اولویت قرار داد که با اقداماتی، تعداد زیادی معدن فعال و احیا شوند. 

وی ادامه داد: به تناسب طرح‌های زیربنایی انجام شده ضروری است تا اثربخشی انها بر فعال‌سازی معادن اندازه‌گیری شود. 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه طی سال گذشته ۴۵۳ معدن در طرح احیا و فعال‌سازی معادن متوسط و کوچک مقیاس فعال شدند که اشتغال‌زایی ۳۵۰۰ نفر را به همراه داشت، اظهار داشت: این در حالی است که از ابتدای طرح تاکنون ۸۵۲ معدن احیا شده و تعداد ۱۳ هزار و ۸۰۰ شغل ایجاد شده است که این امر منجر به رشد تولید ۳۳ میلیون تنی استخراج خواهد شد. 

به گفته جعفری، با توجه به پایش کامل اطلاعات معادن راکد و نیمه‌تعطیل سراسر کشور و شناسایی ۸۵۰ معدن جهت احیا و فعال‌سازی در سال جاری، ارائه ۳۰ بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری در ۱۹ استان در دستورکار قرار دارد. 

وی افزود: همزمان با سیر تکمیل و اطمینان از صحت اطلاعات باید بسته‌های فعال‌سازی را تدوین و هر ماه حداقل یک بسته را برای جذب سرمایه‌گذار به براخوان گذاشت. 

رئیس هیات عامل ایمیدرو بر لزوم تقویت رابطه بین سازمان صمت استان‌ها و طرح احیا به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر و نظارت بر فعال‌سازی معادن تاکید کرد. 

همچنین امیر طاهرزاده، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران نیز در این نشست تصریح کرد: تاکنون ۱۷۹ پروژه زیرساختی در ۹۲۴ معدن تعریف شده است که از این میزان ۴۲۱ معدن در طرح آیا معادن کوچک قرار دارند. 

وی اضافه کرد: بالغ بر ۲۰ معدن در بندر خمیر استان هرمزگان از اجرای پروژه‌های زیرساختی منتفع و فعال شده‌اند. 

طی این نشست، مباحثی همچون انعقاد قرارداد و روند اجرای سامانه ستام و نیز مشکلات استفاده از این سامانه، تکمیل و اعتبارسنجی اطلاعات طرح و نیز نحوه ارائه بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفتند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز