خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

انهدام دو باند آدم ربایی و مخوف زورگیر در طرح کاشف

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۹۱۹

رئیس پلیس تهران بزرگ اقدامات انجام شده در طرح کاشف توسط پلیس های آگاهی و امنیت اقتصادی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه طرح کاشف که ظهر امروز در پلیس آگاهی برگزار شد، گفت: این‌طرح با مجاهدت ماموران پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی بر علیه سارقان، قاتلان، جاعلان، محتکران، قاچاقچیان کالا و مفسدان اقتصادی به مرحله اجرا در آمد.

وی در خصوص کشفیات و اقدامات انجام شده در بخش پلیس آگاهی گفت: در این مرحله از طرح ۲۵۸ نفر از سارقان حرفه ای و سابقه دار که در قالب ۶۰ باند فعالیت می کردند شناسایی و منهدم شدند. همچنین ۶۷ نفر از سارقان دستگیر شده زورگیر و کیف قاپ بوده و ۶۱ نفر نیز از سارقان منزل و اماکن بوده اند.

وی ادامه داد: همچنین ۵۶ سارق خودرو و موتورسیکلت و ۲۰ جاعل و ۳۳نفر از افرادی که در جرایم جنایی مانند قتل، سرقت مسلحانه و تجاوز به عنف فعالیت می کردند به همراه ۲۱ محکوم فراری که از اعمال مجازات فرار می کردند شناسایی و دستگیر شده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: این افراد تاکنون بالغ بر ۲۰۸۷ سرقت اعم از خودرو، موتور، کیف قاپی، منازل و مغازه و ... اعتراف کرده اند.

وی با اشاره به باند های دستگیر شده در این طرح گفت: باند ۶ نفره مخوف زورگیری که منجر به قتل دو نفر نیز شده است در این طرح شناسایی و دستگیر شدند این باند در مناطق جنوب شهر فعالیت می کردند که پس از شناسایی خودرو با خوراندن آبمیوه مسموم به راننده افراد را بیهوش و از خودرو به بیرون پرتاب می کردند  و خودرو را سرقت می کردند. متاسفانه در جریان این سرقت ها دو نفر نیز جان خود را از دست دادند.

او با اشاره به باند دیگری  که در این مرحله از طرح کاشف دستگیر شدند گفت:  دومین باند نیز یک باند آدم ربای خشن بود. در ۲۴ فروردین یک اتباع افغانستانی به پلیس مراجعه کرده بود چرا که فرزندش توسط عده ای ناشناس ربوده شده بود فیلمی از این فرد برای خانواده ارسال شده که در آن درخواست ۱۰۰ میلیون وجه نقد کرده‌ بودند. پلیس بلافاصله بعد از اعلام این جرم اقدامات خود را انجام داده که منجر به شناسایی مخفیگاه آنها در قسمت جنوبی کرج شده است. هر سه نفر آدم ربا در این عملیات دستگیر و فرد ربوده شده به خانواده بازگشت.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به انهدام یک باند سرقت مسلحانه گفت: این باند سرقت مسلحانه دو ماه پیش نیز با پلیس درگیر شدند و قصد سرقت ۵ کیلو طلا داشتند که خوشبختانه قبل از انجام سرقت این باند منهدم و از آنها تعدادی سلاح به همراه ۵۰ عدد فشنگ کشف شد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات پلیس آگاهی در طرح کاشف ۱۶ گفت: کشف ۷ فقره پرونده قتل از دیگر اقدامات این پلیس در این طرح بود که ۱۳ نفر نیز در این رابطه شناسایی و دستگیر  شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در این طرح بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون قلم انواع کالا شامل ابزار آلات، پوشاک، سیگار و ... کشف و ضبط کرده اند.

وی ادامه داد: در این طرح ۲۸۰ تن انواع کالای قاچاق کشف و ۳۳ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند. بالغ بر ۶۸ میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق کشف شده است.

به گفته وی ۱۶ نفر از دلالان ارزی در فضای مجازی نیز در این طرح شناسایی و دستگیر شدند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فقدانی ها گفت: درباره افراد گمشده بلافاصله باید با پلیس تماس گرفته شود.اداره ویژه ای در این زمینه در آگاهی مرکز ایجاد شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: مرکز واکنش سریع نیز برای مقابله با کیف قاپان و موبایل قاپان است و ۱۰۰ تیم عملیاتی فعال هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز