خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ:

هیچ مشکلی در رابطه با اتباع افغانستانی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۸۶۰

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: اتباع افغانستانی مهمانان ما هستند و هیچ مشکلی در رابطه با آنها نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه اولین طرح رعد در سال ۱۴۰۱ که صبح امروز برگزار شد، گفت: هدف طرح رعد برخورد با سارقان مالخر و قاچاقچیان کالا و مواد مخدر است.بحث ناامن سازی مراکز و کلونی هایی که مجرمان برای خود پاتوق کرده اند و محل خرید و فروش و تبادل انواع اموال مسروقه است در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در همین راستا با ۱۰۳ مورد پاتوق و ۱۵ مغازه که مرکز مالخری بوده، برخورد جدی شده است.

سردار رحیمی ادامه داد: در پنجاه و چهارمین مرحله از طرح رعد ۳۳۷ حکم قضایی اخذ و ۷۱۲ سارق مالخر و افرادی که در زمینه سرقت فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند همچنین ۲۶ باند که در امر سرقت منازل، خودرو و وسایل خودروفعالیت داشتند شناسایی و منهدم  شده‌اند.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در این مرحله ۲۳۵۵ فقره سرقت کشف شده است و به ۸۲۶ پرونده رسیدگی شده است‌ و ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه ۲۷ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی تصریح کرد: ۳۰ درصد سارقان، سارق لوازم خوردو، ۲۳ درصد سارقان در سرقت از اماکن، ۱۷ درصد سارقان در سرقت معابر، ۹ درصد سارقان در زمینه قاپ زنی فعالیت داشتند. همچنین ۶ درصد سارقان بازداشت شده سارق منزل بودند.

وی ادامه داد: در این مرحله ۵ قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد کشف شده است همچنین ۱۶ هزار و ۴۹۵ قلم انواع و اقسام کالای قاچاق کشف شده است.

وی با اشاره به انهدام دو کارگاه ساخت مشروبات الکلی گفت:۲ کارگاه بزرگ در این زمینه شناسایی و ۳ هزار ۵۶۳ لیتر مشروب لیتر کشف و ضبط شده است.

وی درباره مجرمانی که تکرار جرم دارند، گفت: تکرار جرم زمینه ارتقای شدت برخورد با مجرمان را فراهم می کند ما هم حتما در پرونده هایی که برای مراجع قضایی می‌فرستیم اعلام می کنیم.

رییس پلیس تهران بزرگ گفت: اخیرا نیز شاهد هستیم مجرمان برای رضایت از شاکیان، آنها را تهدید می کنند. ما به عنوان پلیس متهمی را برای رضایت نمی فرستیم و اطلاعات هیچ شاکی را در اختیار متهمان قرار نمی‌دهیم.

وی درباره برخورد با روزه خواری گفت: همه ما باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم البته مراکزی را پیش بینی کردیم برای افرادی که‌ عذر دارند تا در آنجا بتوانند غذا تناول کنند.در مجموع وضعیت خوب است و مردم حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ می کنند.

او ادامه داد: در ماه مبارک رمضان کار پلیس مضاعف می شود در ماه مبارک رمضان هم مجالس برگزار می شود ایجاد برقراری امنیت از اقداماتی است که ما انجام می دهیم در این ماه ماموریتهای پلیس اضافه شده است و تمهیدات ویژه ای برای شبهای احیا داریم.

وی درباره اتباع افغانستانی گفت: اتباع افغانستانی مهمانان ما هستند هیچ مشکل خاصی در پایتخت با اتباع بیگانه و افعانستانی نداریم مردم به توطئه های استکبار که می خواهند دو کشور همسایه را باهم درگیر کنند توجه نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز