خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران معدن زغالسنگ گلندرود به پیمانی شدن/ کارفرما: کارگران نگران امنیت شغلی خود نباشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۹۱۵

تعدادی از کارگران معدن زغال سنگ گلندرود صبح امروز، در اعتراض به آنچه اصرار کارفرما برای تبدیل وضعیت استخدامی خود می‌خواندند، تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اصرار کارفرما و پیمانکار بخش خصوصی معدن زغال سنگ گلندرود برای تبدیل وضعیت قرارداد کار ۳۰ کارگر دائمی این واحد معدنی باعث شد آن‌ها روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت ماه) دست به اجتماع صنفی بزنند.

کارگران معترض می‌گویند: مدیران شرکت سرمایه‌گذاری (به اصطلاح راهبر تجلی) هیچ توجهی به مخالفت ما کارگران دائمی معدن گلندرود برای پیمانی شدن ندارند. این بی‌توجهی‌ها در حالی ادامه دارد که در روزهای گذشته برخی مسئولان و مدیران قول همکاری و عقد قرارداد با شرکت تهیه تولید را به کارگران همانند گذشته داده بودند که محقق نشد و روز چهارشنبه عوامل پیمانکار برای متقاعد کردن کارگران برای عقد قرارداد به کارگاه فرستاده شده بودند که در نتیجه آن ناخواسته اعتراض کارگران برای چند ساعت در محل نهارخوری شکل گرفت و در ادامه، هم مسئولان شرکت پیمانکار و هم مدیران معدن زغال سنگ گلندرود برای تصمیم‌گیری به ساختمان اداری در روستای گلندرود مراجعه کردند.

کارگران معدن گلندرودکه تعداد آن‌ها حدود ۳۰ نفر است، همچنین می‌گویند: از زمان شروع به کار (از۸ تا ۹ سال پیش) به واسطه یک شرکت تامین نیرو طرف قرارداد با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی مشغول کار بوده‌ایم، اما اخیرا مجتمع زغال سنگ گلندرود با عقد قرارداد با پیمانکار بخش خصوصی، استخراج کارگاه و همه کارگران را از قرارداد تامین نیرو به بخش خصوصی تبدیل وضعیت کرده است که در نتیجه آن کارگران مخالفت می‌کنند.

آن‌ها می‌گویند: ما با واگذاری معدن به بخش خصوصی هیچ مشکلی نداریم اما شرایط قرارداد کارگران باید همانند سنوات گذشته به واسطه یک شرکت تامین نیرو با شرکت تهیه تولید باشد.

علیرضا فلاحتی (مدیرعامل مجتمع معدن گلندرود مازندران) با تایید اجتماع کارگران گفت: این ۳۰ کارگر که پیش از این تحت مسئولیت شرکت تامین نیرو کار کرده‌اند، قرار دادشان مستقیما دولتی نبوده است و با ورود پیمانکار جدید (شرکت تجلی) مشغول کار خواهند شد.

او با بیان اینکه شرایط کار این کارگران همانند قبل خواهد بود و امنیت شغلی و معیشتی آن‌هاتضمین شده است، افزود: کارگران نگران کار و امنیت شغلی خود با پیمانکار نباشند، چراکه این شرکت از شرکتهای مطرح در کشور بوده و قصد توسعه معدن گلندرود را دارد بنابراین جدا از این۳۰ کارگر قصد افزایش نیروی کار را هم دارد.

به گفته مدیرعامل معدن گلندرود، شرکت خصوصی سرمایه‌گذار (شرکت توسعه معادن فلزات و شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) طرف حساب ما به‌عنوان شرکت تهیه و تولید است» که یک قرار داد ۱۰ساله برای استخراج دارد.

او با بیان اینکه تعهد پیمانکار استخراج ۵۰ هزار تن زغالسنگ در سال است اما قصد توسعه و افزایش میزان زغالسنگ به ۱۰۰ هزارتن را دارد، در پایان اظهار امیدواری کرد: با شروع به کار کارگران شاهد افزایش تولیدات این واحد معدنی باشیم تا جایی که روزی فرا برسد این کارگران بارضایت‌مندی از این واحد معدنی بازنشسته شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز