خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عده‌ای هر لحظه اراده کنند قیمت‌ها را بالا می‌برند/ تورم و گرانی دامن حقوق‌بگیران را می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۳۳۲

دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر گفت: اختیار بازار در دست عده‌ای سرمایه‌دار است که هر لحظه اراده کنند، کالاها را احتکار و قیمت‌ها را بالا می‌برند. در وقوع این شرایط بحرانی، کارگران، بازنشستگان و حقوق بگیران هیچ نقشی ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدموسی میرجهانمردی (دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر) گفت: در شرایط کنونی که قیمت‌ها لحظه‌ای افزایش می‌یابد، امکان حفظ قدرت خرید مردم وجود ندارد. 

میرجهانمردی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ قدرت خرید مردم در ابلاغ سیاست‌های کلی تامین اجتماعی گفت: رهبری چالش‌های کشور را به خوبی می‌شناسند و هرگاه که چالش‌ها به مرز جدی برسد، ایشان برای رفع آن‌ها ریل‌گذاری می‌کنند. 

وی با تاکید بر اینکه حفظ قدرت خرید مطرح شده در این ابلاغیه، به معنای بالا بردن توان اقتصادی مردم است، گفت: این در حالی است که افزایش روزافزون قیمت‌ها، نبود ثبات در بازار و ضعف نظام توزیع، دایم توان مالی و اقتصادی مردم را تضعیف می‌کند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر با ابراز تاسف از اینکه هیچ ثباتی در بازار وجود ندارد، گفت: اختیار بازار در دست عده‌ای سرمایه‌دار است که هر لحظه اراده کنند، کالاها را احتکار و قیمت‌ها را بالا می‌برند. در وقوع این شرایط بحرانی، کارگران، بازنشستگان و حقوق بگیران هیچ نقشی ندارند. 

وی با اعلام اینکه اقتصاد ادبیات و زبان خاص خودش را دارد، گفت: قدرت خرید مردم به دو صورت افزایش می‌یابد، یا باید قیمت کالاها و خدمات را پایین بیاوریم یا حقوق و میزان درآمد حقوق‌بگیران را به اندازه‌ای بالا ببریم که پاسخگوی هزینه‌ها و بازار آشفته باشد، اما وقتی هیچ یک از این دو گزینه اقتصادی در مدیریت کشور وجود ندارد، چه انتظاری داریم که قیمت‌ها کنترل شود تا بتوان قدرت خرید دهک‌های پایین را حفظ کرد. 

میرجهانمردی با اعلام اینکه گرانی به یک امر طبیعی و عادی برای دولتمردان و نمایندگان مجلس تبدیل شده است، گفت: صنعتگر، تولیدکننده، کشاورز یا هر قشر دیگری دائم قیمت‌ها را بالا می‌برند، اما این حقوق بگیران هستند که درآمد ثابت دارند و باید در مقابل غول گرانی و تورم ایستادگی کنند. 

وی با اعلام اینکه بیش از ۷۰ درصد جامعه قدرت خرید مناسبی ندارد، گفت: هنگامی که خط فقر را ۱۲ میلیون تومان تعیین می‌کنند اما دریافتی حداقل بگیر ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین می‌شود، یعنی توان پاسخگویی به این همه هزینه و تورم از دست رفته است و جامعه باید تحت فشار باقی بماند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر بوشهر با اعلام اینکه در شرایط کنونی عده معدودی از رفاه نسبی و عالی برخوردار هستند و بیش از ۷۰ درصد مردم درگیر و ناتوان شده‌اند، گفت: فشار اقتصادی، بحران، تورم و گرانی دامنگیر حقوق بگیران است و دولت هم  نه تنها در بالا بردن قدرت خرید مردم موفق نبوده، بلکه روز به روز دهک‌های پایین جامعه به مرز فقر و فلاکت سقوط کرده‌اند. 

وی با اعلام اینکه رویاپروری، دادن اطلاعات غلط، بزرگ‌نمایی‌های بیهوده و چالش‌ها نمی‌تواند به وضعیت اسفبار اقتصاد سر و سامان بدهد، گفت: اینکه اعلام شود قیمت‌ها را کنترل کرده‌اند و مهار اقتصاد را در دست دارند، دردی از حقوق‌بگیران و دهک‌های محروم جامعه درمان نمی‌کند، زیرا چیزی از این همه ادعا در سفره‌هایشان احساس نمی‌کنند. باید بپذیریم که وضعیت به اندازه‌ای اسفبار است که مقام معظم رهبری در قالب ابلاغیه و به صورت مستقیم نسبت به این شرایط ورود کرده و به صورت غیر مستقیم هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز