خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد؛

مراودات تجاری ایران با آمریکا و انگلیس چقدر بود؟/ واردات گاو و صادرات دوغ و آلات موسیقی به واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۹۳۱

میزان صادرات ایران به آمریکا درسال گذشته بیش از ۲۱۷ تن به ارزش ۲۶۶ هزار و ۲۰۱ دلار و واردات از این کشور در مدت زمان مذکور ۱۵ هزار و ۶۵۴ تن به ارزش ۹۷ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۱۳۰ دلار بوده‌ است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی گمرک،‌ میزان صادرات ایران به آمریکا درسال گذشته بیش از ۲۱۷ تن به ارزش ۲۶۶ هزار و ۲۰۱ دلار و واردات از این کشور در مدت زمان مذکور ۱۵ هزار و ۶۵۴ تن به ارزش ۹۷ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۱۳۰ دلار بوده‌ است.

همچنین در سال گذشته ۷ هزار و ۷۷۹ تن کالا به انگلیس صادر کردیم که ارزش آن ۱۵ میلیون و ۴۹ هزار و ۲۱۵ دلار بوده‌است. واردات از این کشور هم ۲ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۸۰۱ تن به ارزش ۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۵۹۶ دلار بود.

انواع آلات موسیقی، کتاب،زعفران، چوب‌های خاتم‌کاری، ترمه، تابلوهای نقاشی، دستگاه‌های روشنایی خودرو، مبل، ‌کف پوش، عرقیات سنتی، مربا،‌ دوغ، شیر و خامه از جمله کالاهای صادراتی به امریکا است.

همچنین کالاهایی مانند ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی، آنتی سرم، لوازم مصرفی آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی،‌ ظروف نمونه‌گیری خون،‌ دستگاه تست قند خون، گاو نر مولد نژاد ( شیری، گوشتی، دومنظوره ) زنده، داروهای دارای هورمون، سوزن بخیه با نخ جراحی، خمیرچوب شیمیائی،‌ وا کسن ها برای دامپزشکی، دستگاه تست ورزش، مواد و تجهیزات دندانسازی، گوشی تلفن همراه، دریچه قلب، جرثقیل، اعضای مصنوعی، مدل‌های آناتومی بدن، کودهای شیمیایی، گندم، جو، بذر خیار و ملون از جمله اقلام و کالاهایی است که از امریکا به کشورمان وارد شده‌است.

 مواد و فراوردهای غذایی، خشکبار، میوه، زعفران، گلاب، سوهان، خاویار، توتون و تنباکو، فرش و اشیا خانگی، ماشین آلات و تنور نانوایی و شیرینی پزی، قطعات ماشین‌الات، انواع ظروف، مبل، کتاب،  صنایع دستی، چای و گز از عمده کالایی بوده که از ایران به انگلیس صادر شده است.

در این مدت عمده کالاهایی که از انگلیس به ایران وارد شده عبارت است از؛ دارو و تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، ژل قابل تزریق زیر پوست، اجزاء و قطعات شیرآلات، ماشین آلات و دستگاه‌ها برای قنادی، روغن دانه آفتابگردان، ذرت دامی، گندم معمولی، دانه سویا تراریخته، وتورهای دیزل و نیمه دیزل، اعضای مصنوعی بدن، ماشین آلات چاپگر،کپی وفکس، روغن صنعتی، مکمل غذایی، پنبه، حلاجی نشده یا شانه نزده،  دانه سویا تراریخته،ذرت دامی، جوجه اجداد گوشتی یکروزه، کود، شکر تصفیه نشده، انواع بذر گیاهی، بلبرینگ، عدسی های عینک غیرشیشه ای، چرخ دنده ، لاستیک وسایل نقلیه هوایی، کیت ازمایشگاهی، متانول و.... 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز