خبرگزاری کار ایران

فرماندار بویراحمد تاکید کرد:

استحقاق مارگون برای شهرستان شدن بیشتر از لوداب است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۷۴

شهرستان بویراحمد در زمینه های مختلف از برخی شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد عقب ماندگی بیشتر دارد که می توان به آسفالت محورهای روستایی آن بعنوان یکی از این عقب ماندگی ها اشاره کرد.

ایلنا: فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح موقعیت جغرافیایی و جمعیتی این شهرستان در استان، تاکید کرد بخش «مارگون» بعنوان یکی از بخش‌های شهرستان بویراحمد استحقاق بیشتری نبست به شهرستان شدن دیگر بخش این شهرستان یعنی «لوداب» دارد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، «محمد آلفونه» در نشست فرمانداران و بخشداران با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری یاسوج، بیان داشت: جمعیت شهرستان بویراحمد براساس مساحت آن بطور متناسبی تقسیم نشده که شهرستان شدن حداقل یکی از بخش‌های این شهرستان می‌تواند برخی از مشکلات کنونی را در آینده کاهش دهد.

وی گفت: اگرچه دوست داریم بخش‌های «مارگون» و «لوداب» در شهرستان بویراحمد هردو شهرستان شوند اما اگر بخواهیم عادلانه به این قضیه نگاه کنیم بخش «مارگون» استحقاق بیشتری در زمینه‌های مختلف نسبت به بخش «لوداب» دارد.

فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه براساس وسعت شهرستان، بخش «مارگون» باید تبدیل به شهرستان جدید شود، خاطرنشان مرد: مرکز بودن شهرستان بویراحمد سودی بحال آن نداشته است.

آلفونه افزود: شهرستان بویراحمد در زمینه‌های مختلف از برخی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد عقب ماندگی بیشتر دارد که می‌توان به آسفالت محورهای روستایی آن بعنوان یکی از این عقب ماندگی‌ها اشاره کرد.

وی آمار کنونی محورهای ارتباطی روستایی آسفالت شده در شهرستان بویراحمد را ۳۹ درصد عنوان و اظهارداشت: ۶۱ درصد راههای روستایی این شهرستان خاکی است در حالیکه تمامی محورهای روستایی شهرستان گچساران آسفالته می‌باشد.

فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکلات عمده‌ای در روستاهای حاشیه‌ای شهر یاسوج مرکز شهرستان و استان وجود دارد که گا‌ها این مشکلات از روستاهای دوردست بد‌تر است.

آلفونه، تعداد روستاهای شهرستان بویراحمد را ۶۰۰ روستا برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز