خبرگزاری کار ایران

اصلاح رفتارهای پرخطر با اجرای طرح انضباط‌بخشی تردد موتورسیکلت سواران

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۶۳۹

سرهنگ سلیمی از اجرای طرح انضباط بخشی موتورسیکلت سواران در کلانشهر تهران به صورت میدانی از ۳۰ بهمن ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی در۱۰۰ نقطه از شهر تهران به منظور مهار و اصلاح رفتارهای پرخطر ارتقاء ایمنی و توسعه انضباط ترافیکی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت راهور، سرهنگ «محمد باقر سلیمی»، رئیس پلیس ترافیک شهری با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح هر روز از ساعت ۷ صبح لغایت ساعت ۱۴ در۱۰۰نقطه شهر تهران شامل تقاطع‌ها، میادین و نقاط مهم با حضور همکارانم در پلیس راهور تهران بزرگ به اجرا در می آید.

وی افزود: در این طرح به تخلفاتی از جمله عبور از چراغ قرمز، حرکت خلاف جهت ، حرکت در خط ویژه، حرکت در پیاده رو، به همراه نداشتن کلیه مدارک، رانندگی بانوان، صدای ناهنجار اگزوز، حرکات مخاطره آمیز و حمل بار غیر متعارف برخورد و رسیدگی می شود.

رئیس پلیس ترافیک شهری پیرامون فرایند اجرای طرح گفت: ابتدا نوع تخلف توسط مامورین راهور حاضر در نقاط اجرای طرح شناسایی و تشخیص داده می شود و در مرحله بعد نیز نسبت به استعلام از پلاک خودرو مبنی بر اینکه دارای سابقه سرقت هست یا خیر و یا این که از مراجع قضایی دستور توقیف دارد یا خیر بررسی می شود.

وی در ادامه بیان داشت: پس از اعمال قانون مدارک موتورسیکلت مورد بررسی قرار می گیرد و چنانچه مدارک کامل باشد با ارائه آموزش و تکمیل فرم تعهد در کمتر از یک ساعت ترخیص می گردد. اما اگر مدارک موتورسیکلت تکمیل نباشد، یا خلافی پرداخت نشده داشته باشد یا فاقد بیمه نامه معتبر باشد ، تا تکمیل نمودن این مدارک ظرف مدت ۱۲ ساعت موتور به صورت امانی نزد همکاران نگهداری خواهد شد با تکمیل مدارک ترخیص در غیر این صورت به پارکینگ هدایت می‌گردد.

سرهنگ سلیمی گفت: این طرح تا اطلاع ثانوی در شهر تهران ادامه خواهد داشت و همچنین طرح کنترل موتورسیکلت‌های سنگین نیز در روزهای جمعه هر هفته در معابر بزرگراهی با مشارکت یگان امداد از جمله هفته جاری به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس ترافیک شهری افزود از زمان اجرای طرح تا امروز ۵۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت توسط همکاران بنده در شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته اند که کمتر از ۱۰۰دستگاه به پارکینگ منتقل شده‌اند.

وی در خصوص علت هدایت این تعداد به پارکینگ ها بیان داشت: این موتورسیکلت ها شامل مواردی است که از سوی مراجع قضایی به دلیل اختلافات حقوقی دستور توقیف داشتند و یا به علت مخدوش نمودن پلاک به پارکینگ منتقل گردیده اند و یا پرونده مفتوح قضایی دارند.

 سرهنگ سلیمی اظهارداشت: موتورسیکلت هیچ تفاوتی با سایر وسایل نقلیه ندارد. بنابراین همانطور که یک راننده سواری ،کامیون و اتوبوس ملزم به رعایت قوانین و مقررات ترافیک می باشد همان انتظارات نیز از راکبین موتورسیکلت وجود دارد و امیدواریم موتور سواران از سرعت و سبقت غیرمجاز و تردد در پیاده رو خودداری نموده و با رعایت فاصله طولی مناسب حرکت نمایند و حقوق دیگر کاربران را محترم بشمارند.

 وی در پایان تصریح کرد: متصرفین موتورسیکلت در خصوص به روز رسانی پلاک و اسناد مالکیت خود در اسرع وقت اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز