خبرگزاری کار ایران

11مدل پازل و بازی چوبی و ساختنی برای سن 4 تا 40 سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۱۷۴

در دنیای مدرن امروز تعداد زیادی از اسباب بازی‌های کودکان به سمت و سوی تکنولوژی و فناوری رفته است. یکی از نگرانی‌های والدین در انتخاب نوع اسباب بازی مناسب برای کودکشان ایمنی، دوام، کارآمدی و آموزشی بودن آن است. در میان انبوهی از بازی‌های کامپیوتری هنوز هم تعدادی اسباب بازی با دوام مانند بازی چوبی، پازل چوبی و بازی‌های ساختنی وجود دارند که مزایای زیادی برای کودک دارند. چرا اسباب بازی‌های چوبی برای کودکان بهتر هستند؟ برای پاسخ به این سؤال با ما همراه باشید.

اسباب بازی چوبی

اسباب‌بازی‌ها علاوه بر اینکه موجب ایجاد سرگرمی برای کودکان دارد، یکی از بهترین و تأثیرگذارترین وسیله برای رشد و پرورش خلاقیت کودکان به حساب می‌آید. کودک، اسباب بازی را در دست می‌گیرد، آن را وارد دهان می‌کند و در سنین بالاتر به تعداد 

دفعات بالا از آن استفاده می‌کند به همین دلیل بهتر است اسباب بازی از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد. اسباب بازی چوبی می‌تواند بهترین انتخاب برای کودک شما باشد.

بازی چوبی در انواع مختلف و برای سنین گوناگون طراحی شده است. این محصولات به دلیل استفاده از تکه‌های چوب به هیچ عنوان به سلامت کودک آسیب وارد نمی‌کنند و سازگار با محیط زیست هستند.

 

فواید بازی چوبی

1. دوام و ماندگاری

2. تداعی‌کننده محیط طبیعی

3. رشد و پرورش خلاقیت

4. سازگاری با محیط زیست

5. اثرگذاری بر مهارت حرکتی

انواع اسباب بازی چوبی، ساختنی و پازل

1. پازل چوبی

یکی از انواع بازی چوبی که می‌تواند علاوه بر ایجاد سرگرمی و هیجان در فرد موجب افزایش مهارت فکری آن می‌شود، پازل چوبی است. پازل‌های یکی از انواع بازی‌های ساختنی هستند که برای تمامی رده‌های سنی با میزان درجه سختی متفاوت قابلیت استفاده دارند.

پازل چوبی در انواع مختلف دو و سه بعدی تولید می‌شود. رشد مهارت حل مسأله، مهارت‌های شناختی، تصویر‌سازی ذهنی و افزایش دقت و تمرکز فرد از جمله فواید بازی با پازل چوبی در انواع مختلف است.

 

2. بازی فکری شب و روز

یکی از انواع بازی چوبی برای افزایش قدرت تخیل و تجسم کودک، پازل چوبی شب و روز است. این بازی دارای سطوح مختلف از مبتدی تا پیچیده است تا کودک بتواند با قطعات چوبی، معما‌های روز و شب را حل کند.

 

3. بلوک‌های خانه‌سازی

بلوک‌های خانه‌سازی یا آجرک‌ها در دسته بازی‌ ساختنی قرار می‌گیرند. اغلب جنس این بلوک‌ها از نوع پلاستیک و در برخی موارد چوبی است. شکل ظاهری آن‌ها به صورت مستطیل و در اندازه‌های متفاوت تولید می‌شود. مناسب برای رده سنی 1 تا 9 سال است. رنگ‌های شاد و گوشه‌های گرد آن، شور و نشاط را در کنار حفظ سلامتی کودک ایجاد می‌کند.

این محصول موجب افزایش تمرکز، مهارت حرکتی و رشد و پرورش خلاقیت در کودک می‌شود.

 

4. بازی فکری جنگا

یکی از پر طرفدارترین اسباب‌بازی‌ها در بین تمامی سنین، بازی‌های فکری است. این بازی‌ها علاوه بر جذاب بودن برای کودکان می‌تواند سرگرمی مناسبی برای بزرگ‌سالان نیز باشد. این محصول از جنس پلاستیک، چوب و سرامیک است. بازی جنگا یک بازی مهیج و دوست داشتنی برای تمامی رده‌های سنی است.

رشد و افزایش خلاقیت، مهارت حرکتی، تعامل با دیگران و رشد مهارت عاطفی و اجتماعی از فواید این بازی به شمار می‌رود.

11مدل پازل و بازی چوبی و ساختنی برای سن 4 تا 40 سال

5. چرتکه چوبی

یکی از انواع بازی چوبی متناسب برای آموزش حساب و شمارش به کودک، چرتکه چوبی است. استفاده از مهره‌های رنگی و جذاب موجب می‌شود تا کودک با لذت فراوان مقدمات شمارش و هم چنین گروه‌بندی مهره‌ها را فرا گیرد. کودکان بین 4 تا 7 سال در دوره پیش دبستان و دبستان با کمک چرتکه می‌توانند به صورت مختصر با ریاضی آشنا شوند.

6. جورچین هندسی

یکی از راه‌های شناخت انواع اشکال هندسی به کودکان در سنین پایین، استفاده از جورچین هندسی است. این بازی چوبی با کمک چند میله با تقویت مهارت حرکتی باعث می‌شود تا کودک قطعات را متناسب با رنگ و شکل در جای مناسب خود قرار دهد. این بازی موجب می‌شود تا در کودک مهارت مرتب‌سازی، شمارش، شناسایی اشکال هندسی رشد و پرورش یابد.

 

7. پازل چوبی مکعبی

پازل چوبی مکعبی در مقایسه با پازل‌های ساختنی دیگر از دوام و استحکام بالاتری برخوردار ست. با توجه به اینکه بر روی تمامی وجه‌های مکعب تصویرسازی شده است کودک می‌تواند با کمک قوه تخیل خود و به ذهن سپردن تصاویر، هر بار یک طرح مجزا را ایجاد کند.

 

8. بازی فکری تانگرام

تانگرام با استفاده از قطعات هندسی کوچک و بزرگ از جنس پلاستیک و چوب ساخته می‌شود. تانگرام چوبی یکی از انواع پازل چوبی است. افراد در تمامی رده‌های سنی می‌توانند با کمک این بازی، قطعات را به روش‌های مختلف در کنار یکدیگر قرار دهند و طرح‌های گوناگونی را ایجاد نمایند.

افزایش قدرت حل مسأله، رشد و پرورش خلاقیت، رشد مهارت حرکتی، هیجان‌انگیز بودن و لذت تصویرسازی، مزیت‌های این بازی است که می‌توان نام برد.

 

9. لگو

لگو‌ها یکی از بازی‌های ساختنی مورد علاقه برای رده‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان است. این محصول می‌تواند به صورت قطعات آجری چند تکه یا تشکیل شده از قطعات کوچک‌تر به صورت سه بعدی باشد.

11مدل پازل و بازی چوبی و ساختنی برای سن 4 تا 40 سال

10. برج تعادل

یکی دیگر از بازی‌هایی که موجب می‌شود تا کودک با تقویت مهارت حرکتی و هماهنگی بین دست و چشم آن را انجام دهد، برج تعادل است. این محصول از قطعات چوبی تشکیل شده است تا کودک بتواند آن‌ها را بر وی یکدیگر قرار دهد تا برج را تکمیل نماید. دسته برج تعادل در بازی‌های ساختنی است. مهارت تصمیم‌گیری، افزایش قدرت تمرکز، صبر و استقامت آن و سنجش تلاش کودک از فواید این بازی به حساب می‌آیند.

 

11. بازی بریکس

بازی بریکس یکی از انواع اسباب بازی‌های ساختنی و چوبی است. این بازی متناسب برای کودکان بالای 18 ماه تا 5 سال است. کودک با این بازی تصویرسازی نموده و مهارت فضایی، حرکتی، منطقی را در کودکان رشد می‌دهد. علاوه بر این آموزش مفاهیم ریاضی نیز برای کودکان آسان‌تر می‌شود.

 

جمع‌بندی

بازی‌های چوبی از زمان‌های گذشته همراه همیشگی بازی و سرگرمی افراد در سنین مختلف بوده‌اند. از فرفره‌های چوبی گرفته تا ماشین‌های چوبی و امروزه هم انواع پازل چوبی و بازی‌های ساختنی که علاوه بر ظاهر ساده می‌توانند نقش مؤثری در رشد و پرورش مهارت‌های گوناگون در کودک داشته باشند. کودک می‌تواند ساعت‌های طولانی سرگرم باشد و آموزش ببیند.

 

 

 

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز