خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان هنگام ورود به عمان:

توافق چهارجانبه ایران، عمان، ‌ترکمنستان و ازبکستان را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۹۶۱

وزیر امو رخارجه کشورمان در بدو ورود به عمان، تاکید کرد: روابط تهران و مسقط روابط دیرینه و پایداری است.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان که برای سفری یک روزه به مسقط سفر کرده است،‌ گفت: در جریان این سفر با مقامات عمان و همچنین وزیر امور خارجه این کشور درخصوص توسعه مناسبات دوجانبه و همچنین برخی از مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی افزود: روابط تهران-مسقط روابط دیرینه و پایداری است و ما علاقه‌مند هستیم که همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف از جمله تجاری و اقتصادی را ارتقا دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در گذشته توافقی چهارجانبه بین ایران، عمان، ‌ترکمنستان و ازبکستان برای احیای خط ترانزیت ایجاد شده بود و امیدواریم در این سفر بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: نگاه دولت سیزدهم به عرصه سیاست خارجی نگاه همسایگی و گسترش تعاملات با آن‌ها است و امیدواریم اتفاق خوبی که در چند ماه اخیر در حوزه مناسبات ما با همسایگان شمالی رخ داده در ارتباط با همسایگان‌مان در حوزه خلیج فارس نیز صورت بگیرد و پیوند شبکه همسایگان را هر چه بیشتر تقویت کنیم و همکاری‌ها بین کشورهای همسایه را بیش از پیش گسترش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز