خبرگزاری کار ایران

کد بورسی چیست؟ آموزش 2 روش دریافت کد بورسی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۱۰۲

یکی از سرمایه‌گذاری‌های سودآور که این روزها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، سرمایه‌گذاری در بورس می‌باشد. برای ورود بورس به عنوان یک نهاد مالی پرکاربرد و انجام معاملات و خرید و فروش سهام، به یک کد بورسی نیاز دارید. به طور کلی، افراد برای استفاده از خدمات هر نهاد مالی باید دارای یک شناسه کاربری باشند. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که قصد دارند وارد بازار بورس شوند، حتماً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برای شروع فعالیت در بورس ابتدا باید نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و ثبت نام در کارگزاری بورس اقدام کنید و سپس، مراحل مربوط به احراز هویت را به صورت حضوری یا آنلاین سپری نمایید. پس از پشت سر گذاشتن مرحله ثبت نام و احراز هویت نوبت به مرحله دریافت کد بورسی می‌رسد. در این مقاله قصد داریم درباره کد بورسی و نحوه دریافت آن صحبت کنیم.

کد بورسی چیست؟‌

همان گونه که برای افتتاح یک حساب جدید در بانک یک شماره حساب مخصوص به نام شما برایتان صادر می‌شود، برای ورود به بازار سرمایه‌گذاری در بورس هم لازم است که یک کد بورسی مخصوص به خود دریافت کنید. در سال‌های پیش افراد برای ثبت نام و گذراندن مراحل احراز هویت و همچنین، دریافت کد بورسی مجبور بودند که به صورت حضوری به یکی از کارگزاری‌های بورس مراجعه کنند‌. اما امروزه به راحتی می‌توان با وارد کردن اطلاعات  لازم برای احراز هویت در سامانه سجام، کد بورسی آنلاین را دریافت کرد.

متقاضیان بعد از ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به عنوان یکی از سهامداران بورس کشور به شمار می‌روند و کد بورسی یا کد سهامداری آن‌ها صادر می‌شود. بدون وجود این کد نمی‌توان در خرید و فروش اوراق بهادار بورس شرکت کرد‌. ساختار این کد از سه حرف اول نام خانوادگی فرد به همراه پنج رقم تصادفی تشکیل شده است‌. تمام معاملاتی که با کد بورسی انجام می‌دهید، منتسب به شماست و هیچ سهامدار دیگری با این کد در بازار بورس حضور ندارد.

نحوه دریافت کد بورسی به چه صورت است؟

اولین اقدام برای دریافت کد بورسی این است که به یکی از شعبه‌های کارگزاری‌های معتبر که از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز دریافت کرده، مراجعه کنید. تعداد کارگزاری‌ها زیاد است اما در انتخاب کارگزاری مناسب باید به ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی، نحوه ارائه خدمات، تعداد شعب، تخفیف‌ها، امتیازها، میزان رضایت کاربران و غیره توجه داشته باشید.

برای ثبت نام در کارگزاری بورس باید مدارک هویتی مورد نیاز را ارائه دهید و سپس، فرم‌های مربوطه را تکمیل نمایید. معمولاً بعد از گذشت 48 ساعت از ثبت نام در کارگزاری بورس می‌توانید کد بورسی خود را دریافت کنید. برای دریافت این کد حتماً لازم نیست که به صورت حضوری به یکی شعب کارگزاری مراجعه کنید، زیرا کارگزاری‌ها امکان احراز هویت آنلاین را نیز برای متقاضیان خود فراهم کرده‌اند‌.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن کد بورسی برای افراد بالای هجده سال عبارتند از: اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات، اصل کارت ملی و کپی از هر دو طرف آن، قبض تلفن ثابت، کد پستی، مدرک تحصیلی، شماره حساب بانکی، شماره شبا.

کد بورسی با کد بورسی آنلاین چه فرقی دارد؟‌

کد بورسی انلاین کدی است که سهامدار با استفاده از آن می‌تواند به طور مستقیم با ورود به سامانه آنلاین معاملات به خرید و فروش اوراق بهادار بپردازد. بعضی از سهامداران مدرک تحصیلی ندارند، به همین دلیل، برای آن‌ها کد بورسی آنلاین صادر نخواهد شد. این افراد فقط به صورت حضوری یا تلفنی می‌توانند سفارش خود را به کارگزاری اطلاع بدهند. با استفاده از کد آنلاین می‌توان نسبت به خرید سهام، اوراق بهادار و صندوق‌های قابل معامله اقدام نمود.

کد بورسی چیست؟ آموزش 2 روش دریافت کد بورسی

چرا آموزش حرفه‌ای بورس به سهامداران اهمیت زیادی دارد؟

 آموزش حرفه‌ای بورس به سهامداران سبب می‌شود که بهتر بتوانند تصمیم‌گیری کنند و از رفتار هیجانی بپرهیزند. شناخت فاکتورهای مهم اقتصادی و یادگیری تحلیل تکنیکال بازار به سهامدار کمک می‌کند که با انتخابی درست در بازار سرمایه سود خوبی به دست آورد.

نکات آموزشی بورس شامل درک صحیح از نحوه عملکرد در بازار سرمایه‌گذاری بورس و محصولات موجود در این بازار، تأثیر و نقش محصولات در اقتصاد کشور می‌باشد. در این سیستم، افراد سرمایه خود را به شرکت‌ها و صنایع مختلف انتقال می‌دهند تا در سرمایه و سود پروژه‌های مالی آن‌ها سهیم باشند. همه افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار بورس هستند، باید آموزش‌های لازم را دریافت کنند. بدون دانش، کسب مهارت و تجربه نمی‌توان در این سیستم به موفقیت دست پیدا کرد.

برای شروع حرفه‌ای حتماً باید اصول اولیه را به خوبی آموزش ببینید، مهارت‌های خود را ارتقا ببخشید و به مرور زمان تجربه‌های لازم را برای مدیریت سرمایه خود کسب کنید. یکی دیگر از مزایای آموزش حرفه‌ای بورس این است که با خیال راحت پس‌انداز خود را به یکی از مؤسسه‌های مالی بسپارید تا آن مؤسسه با سرمایه‌گذاری پول شما در بورس از کاهش ارزش آن در برابر تورم جلوگیری کند.

هدف از سرمایه‌گذاری در بورس چیست؟

 با ثبت نام در کارگزاری بورس و گرفتن کد بورسی می‌توانید در حالی که به زندگی عادی و روزمره خود ادامه می‌دهید، از کاهش ارزش پول خود جلوگیری کنید و به نوعی به وسیله سرمایه‌گذاری در بورس پول خود را پس‌انداز کنید. هدف اصلی از حضور در معاملات بورسی این است که پول خود را در چند بازار مختلف برای افزایش ارزش آن سرمایه‌گذاری کنید. داشتن نقطه امن، رشد دارایی و درآمد جایگزین، کسب سود، حفظ سرمایه در برابر تورم، سهولت نقد شوندگی، عدم وجود محدودیت برای سرمایه‌گذاری در بورس، سهولت، جذب سرمایه در صنایع کارآمد مهمترین مزایای سرمایه‌گذاری در بورس می‌باشند.

 آموزش کامل بورس و معرفی کارگزاری های معتبر در سایت نظارت

کد بورسی چیست؟ آموزش 2 روش دریافت کد بورسی

برای کسب اطلاعات مورد نیاز درباره نحوه ثبت نام و دریافت کد بورسی و یادگیری نکات لازم درباره آموزش سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌توانید به سایت نظارت مراجعه کنید. تیم نظارت با اهدافی بلند مدت قصد دارد یک فضای رقابتی کاملاً سالم در بین کارگزاران بورس ایجاد کند. این سایت با شفاف‌سازی‌های خود به مردم در انتخاب بهترین کارگزاری‌ها کمک شایانی کرده است. کارشناسان ماهر و باتجربه نظارت مقالات آموزشی باکیفیتی را در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. با مطالعه این مقالات تمام نکات لازم درباره بورس را یاد می‌گیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز