خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در جمع خبرنگاران:

کشور با کمبود پنبه مواجه است/ توافق با بانک مرکزی برای رفع تعهدات ارزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۹۳۳

وزیر صمت اظهار داشت:‌ امروز کشور با کمبود پنبه مواجه است و در بخشی از اقلام پتروشیمی‌ها هم کمبودهایی وجود دارد بنابراین با مذاکراتی که انجام شده، قرار بر این است که واردات پنبه تسهیل شود تا دغدغه در تامین مواد اولیه برای تولید پوشاک را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمی امین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین مالی زنجیره‌ای یک اقدام مشترک بین وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و وزارت صمت است، اظهار داشت: این ایده از 10 سال گذشته در دنیا مطرح بوده و کاهش هزینه‌ها، کاهش انحرافات منابع و افزایش دسترسی به منابع کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در برخی از موارد برای مثال اگر تولید یک کالایی به 100 میلیون تومان نیاز دارد از سوی زنجیره‌های تولید آن 200 میلیون تومان تسهیلات تقاضا می‌شود بنابراین ما با این روش، میزان تقاضا به تسهیلات را به طور قابل توجهی کاهش دادیم.

وزیر صمت اضافه کرد: از دیگر اقداماتی که از این رو شاهد اجرای آن خواهیم بود، ارائه فاکتور صورت‌حساب الکترونیکی است که باعث می‌شود فاکتورهای غیرواقعی یا جعلی برای تسهیلات در بخش تولید کاهش پیدا کند یا اینکه پس از این یک کالا از دو حلقه زنجیره تامین، وام دریافت نشود.

فاطمی امین همچنین با اشاره به مشکلات بخش پوشاک گفت: امروز کشور با کمبود پنبه مواجه است و در بخشی از اقلام پتروشیمی‌ها هم کمبودهایی وجود دارد بنابراین با مذاکراتی که انجام شده، قرار بر این است که واردات پنبه تسهیل شود تا دغدغه در تامین مواد اولیه برای تولید پوشاک را کاهش دهیم.

وی همچنین درباره تعهدات ارزی تولیدکنندگان به بانک مرکزی خاطرنشان کرد: برخی از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به دلایل متعددی نتوانستند تعهد ارزی خود را به بانک مرکزی برطرف کنند که تودیع برخی از این فعالان اقتصادی منطقی است.

وزیر صمت افزود: یکی از دلایل عدم بازگشت ارز صادراتی تعیین شده این است که قیمت صادراتی به درستی درج نشده است از این رو با بانک مرکزی تفاهماتی داشته‌ایم که درباره افرادی که دلایل منطقی برای عدم اجرای تعهدات ارزی دارند، تصمیماتی بگیریم که برای آنها رفع تعهد داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز