خبرگزاری کار ایران

مروری بر کابوس بارسلونا در سال 2021: جدایی مسی، حذف از لیگ قهرمانان و ...

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۷۸۰

ژاوی دلایلی برای امیدواری در سال 2022 به بارسلونا می‌آورد.

به گزارش ایلنا، با فرا رسیدن سال جدید میلادی، منصفانه است که بگوییم سال 2021 در کل برای هواداران بارسلونا فراموش شدنی نیست. سالی بود که لیونل مسی باشگاه را ترک کرد، سپس در غیاب او، تیم نتوانست به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد و سال را با 18 امتیاز کمتر از رئال مادرید، صدرنشین لالیگا به پایان رساند.

این‌ها تنها نکات برجسته سالی هستند که هواداران بلوگرانا از دیدن آن خوشحال خواهند شد؛ ژاوی هرناندز دلایلی برای امیدواری در سال 2022 ارائه می دهد و آنها امیدوارند که سال جدید بهتر از سال گذشته شروع شود.

کابوس بارسلونا در سال 2021 را با هم مرور می‌کنیم:

ژانویه

بارسلونا در فینال سوپرکاپ اسپانیا از باشگاه اتلتیک بیلبائو شکست خورد و فرصتی عالی برای به دست آوردن قهرمانی را از دست داد. به نظر می‌رسید که تیم رونالد کومان واکنش نشان داده و نتایج خوبی در لیگ کسب خواهد کرد، اما هر گونه خوش بینی در این مورد کوتاه مدت بود.

 فوریه

این ماه شاهد شکست تیم کاتالانی در بازی اول نیمه نهایی کوپا دل ری توسط سویا و شکست پاری سن ژرمن در نیوکمپ در بازی رفت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بودیم. شکست مقابل کادیز در لالیگا سانتاندر امیدها را در آن جبهه نیز از بین برد.

 مارس

در ماه مارس، خوان لاپورتا در میان موجی از خوش بینی و وعده‌های جسورانه به عنوان رئیس باشگاه انتخاب شد. در زمین، این تیم توانست شرایط را مقابل سویا برگرداند و به فینال کوپا دل ری راه یابد، اما در مقابل پاری سن ژرمن نه و از لیگ قهرمانان حذف شد.

 آوریل

ماه آوریل زمانی آغاز شد که لاپورتا جاه طلبی خود را با ملاقات با پدر ارلینگ هالند نشان داد، در حالی که به نظر می رسید از تمدید قرارداد مسی نیز مطمئن بود. بارسلونا در ال کلاسیکو شکست خورد، اما فینال کوپا دل ری را برد و از اتلتیک انتقام گرفت، در حالی که نتایج در لالیگا سانتاندر امیدوارکننده به نظر می‌رسید.

می

دو شکست و یک تساوی در ماه می به امیدهای کوتاه بارسلونا به عنوان قهرمانی پایان داد و فصل تنها با دو نکته مثبت اصلی به پایان رسید: جام کوپا دل ری و عملکرد پدری که به سرعت خود را به عنوان یک بازیکن کلیدی تثبیت کرده بود. عدم اطمینان زیادی در مورد آینده کومان وجود داشت زیرا به نظر می رسید لاپورتا در حال بررسی گزینه های دیگری است.

 ژوئن

در ماه ژوئن، اریک گارسیا به عنوان بازیکن بارسلونا معرفی شد و به سرخیو آگوئرو پیوست و ممفیس دیپای نیز به زودی به دنبال آن معرفی شد، اگرچه جورجینیو واینالدوم از بین انگشتان آنها لغزید و به پاری سن ژرمن رفت. همچنین اعلام شد که کومان بالاخره در فصل جدید باقی می‌ماند تا با یک تیم تقویت‌شده، ادامه همکاری بدهد.

 جولای

در ماه جولای اما پس از بیش از دو دهه حضور در این باشگاه، مسی رسما بازیکن آزاد شد. هفته‌ها بلاتکلیفی همراه با داستان‌های ضد و نقیض در مورد تمدید احتمالی او و حتی در مقطعی به نظر می‌رسید که او در کاتالونیا خواهد ماند!

آگوست

سپس، در ماه اوت، شاید سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین کابوس کل سال وارد شد، زیرا مسی با پاری سن ژرمن قرارداد امضا کرد، زمانی که شرایط اقتصادی بارسلونا باعث شد که ماندن او غیرممکن باشد، حتی اگر او پیشنهاد داده بود که حقوقش را تا حد امکان کاهش دهند. آنتوان گریزمان به دنبال او خارج شد و با شروع فصل جدید، لوک دی یونگ وارد شد.

سپتامبر

در ماه سپتامبر، بایرن مونیخ وضعیت این تیم را در زمین آشکار کرد و دوباره نشان داد که این تیم بارسلونا تا مدعی بودند برای قهرمانی در لیگ قهرمانان فاصله زیادی دارد؛ شاید اگر مسی وجود داشت این فشار کمی کاهش پیدا می‌کرد.

 اکتبر

افشاگری های بیشتری در مورد وضعیت مالی بسیار ضعیف باشگاه مطرح شد اما لاپورتا موفق شد تمدید حیاتی آنسو فاتی و پدری را نهایی کند و بذر خوش بینی را برای آینده بکارد. با این حال، اخبار ناراحت کننده تری نیز وجود داشت، زیرا سرخیو آگوئرو مجبور شد زمین بازی را با مشکل قلبی ترک کند. سپس، در پایان اکتبر، باخت در رایو وایکانو باعث اخراج کومان شد.

 نوامبر

با رفتن کومان، به نظر می رسید که بازگشت ژاوی به باشگاه به تیم و هواداران کمک می کند، زیرا سرمربی جدید بلافاصله به بازیکنان جوان‌تر تیم روی آورد و عملکردهای امیدوارکننده ای از نیکو گونزالس، گاوی، عبده و دیگران در زمین مسابقه داشت.

 دسامبر

در دسامبر، تساوی با سویا تا حدودی از خوش بینی ها جلوگیری کرد و تیم را در رده هفتم در پایان سال جابه جا کرد، در حالی که بازنشستگی پیش از موعد آگوئرو یک لحظه غم انگیز دیگر بود. با این حال، اعضای باشگاه با نگاهی به آینده، پروژه بازسازی اسپای بارسا را ​​تایید کردند، در حالی که پدری جایزه پسر طلایی را گرفت و فران تورس به عنوان خرید زمستانی از منچسترسیتی معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز