خبرگزاری کار ایران

نمایش لاپورتا شروع شد: چه تغییرانی در انتظار بارسلوناست؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۰۵۱

باشگاه بارسلونا در تابستان امسال به غیر از تمرکز روی نقل و انتقالات، ابتدا باید سرنوشت رونالد کومان و لیونل مسی را مشخص کند.

به گزارش ایلنا، با شکست بارسلونا از سلتاویگو، آبی اناری پوشان دیگر نمی‌توانند عنوان قهرمانی لالیگا سانتاندر را از آن خود کنند. اکنون توجه به بازار نقل و انتقالات معطوف شده است و خوان لاپورتا اولین شکست خود را در تصمیم گیری از زمان بازگشت به عنوان رئیس باشگاه کسب کرده است. 

با توجه به مدت زمان باقی ماند تا فرا رسیدن بازار نقل و انتقالات تابستانی، اکنون سوالات زیادی در اذهان طرفداران این باشگاه شکل گرفته که لاپورتا چگونه می‌خواهد مشکلات را برطرف کند و چه تغییراتی را ایجاد می‌کند. او عمدتاً به دلیل اوضاع مالی نابسامانی که باشگاه در آن قرار دارد، قادر به انجام هر کاری نخواهد بود ، اما دو مسئله فوری وجود دارد که باید سریع حل شوند.

کومان ماندنی است؟

اولین مورد که روی آنچه در بقیه بازار اتفاق می‌افتد تأثیر خواهد گذاشت، به این مربوط می‌شود که رونالد کومان به عنوان سرمربی با بارسلونا ادامه خواهد داد یا خیر. مرد هلندی یک سال از قراردادش باقی مانده است اما نتایج ضعیف در ماه گذشته، درست زمانی که فصل وارد وهله سرنوشت ساز در کورس کسب عنوان قهرمانی شد، شک و تردیدهای زیادی را در ذهن لاپورتا ایجاد کرده است.

هر روز شایعاتی مختلفی در این باره وجود دارد، اما لازم به یادآوری است که روسای باشگاه‌ها معمولاً دوست دارند خودشان سرمربی را تعیین کنند، حتی اگر اعتبار خوبی داشته باشد فقط برای گرفتن درجه اعتبار از هواداران؛ لاپورتا در اولین دوران ریاست خود، با استخدام فرانک رایکارد و پپ گواردیولا، دو تصمیم این‌چنینی اتخاذ کرد. هر دو سرمربی با بارسلونا قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شدند و تا حدی به همین دلیل است که خیلی‌ها خاطرات خوشی را از لاپورتا به یاد می‌آورند. 

مسی تمدید می‌کند؟

دومین موضوع مهم و اضطراری برای لاپورتا پیش از مسائل دیگر، شرایط تمدید قرارداد لیونل مسی است. در شرایط موجود، او مجاز است در تاریخ 30 ژوئن باشگاه را ترک کند، اگرچه او هنوز صحبت با باشگاه‌های دیگر را شروع نکرده است زیرا قوانین فوتبال از یک ژانویه به او اجازه می‌داد دست به چنین اقدامی بزند.

با فقدان نتایج نهایی حسابرسی مالی برای تعیین مقیاس مسائل مالی باشگاه، لاپورتا باید پیشنهادی را به مسی ارائه دهد که هم وی را از نظر حقوق و هم از نظر پروژه متقاعد کند. مسی علاقه‌ای برای فعالیت به عنوان پردرآمدترین بازیکن جهان ندارد اما این کار را با یک تیم بیمار در نیوکمپ انجام می‌دهد. لازم است تعادل برقرار شود و این جایی است که لاپورتا برای متقاعد کردن مسی نیاز به حرکت‌هایی دارد.

چه بازیکنانی اضافه می‌شوند؟

در حالی که ممکن است چند انتقال به طور مستقیم روی تصمیم مسی تأثیر بگذارد، لاپورتا فقط با حل دو مسئله فوق شروع به بازسازی مجدد تیم می‌کند. ورود اریک گارسیا به عنوان بازیکن جدید نهایی شده و پس از پایان فینال لیگ قهرمانان با منچسترسیتی، وی به عنوان بازیکن بارسلونا معرفی خواهد شد.

ممفیس دپای توافق کرده است که در یک انتقال آزاد به بلوگرانا بپیوندد، اما مهم این است که او فقط در صورت مربیگری کومان به این تیم خواهد پیوست؛ در حالی که لاپورتا در مورد مهاجم لیون شک دارد. 

توافق اصولی‌ای نیز وجود دارد که سرخیو آگوئرو را در یک انتقال آزاد نیز به خدمت بگیرد، اگرچه مهاجم آرژانتینی فقط در صورت ماندن مسی در نیوکمپ علاقه‌مند به پذیرفتن پیشنهاد است. ارلینگ هالند یک هدف بود اما پس از صعود بوروسیا دورتموند به لیگ قهرمانان فصل آینده، این انتقال دشوار است. الکس ایساک یک راه حل بسیار مقرون به صرفه است و بارسلونا مدت‌ها ستایشگر بازیکن جوان رئال سوسیداد بوده است.

جورجینیو وینالدوم هافبک دیگری است که قبلاً از نزدیک با کومان کار کرده است و قرارداد وی در لیورپول در 30 ژوئن به پایان می‌رسد. او دوست دارد به بلوگرانا بپیوندد اما باز هم این حس وجود دارد که اگر کومان برود این اتفاق نخواهد افتاد. 

خروجی‌ها

همانطور که در تابستان گذشته اتفاق افتاد، بلوگرانا برای جمع آوری کمک مالی و کاهش قبض حقوق خود باید از شر برخی از بازیکنان خلاص شوند. لوئیز سوارز در سال 2020 فدا شد، گرچه نمی‌توان فهمید که چه کسی می‌تواند تابستان امسال بارسا را ترک کند. اگر عثمان دمبله با تمدید قرارداد موافقت نکند، ممکن است فروخته شود، در حالی که ساموئل امتیتی و کلمنت لنگله ممکن است به دلیل ورود اریک گارسیا و ظهور چشمگیر رونالد آراوخو در معرض خطر باشند. پیشنهادات برای همه بازیکنان مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد، با این پیام از طرف لاپورتا مبنی بر اینکه هیچ چیز در این تابستان قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز