خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع پارتیشن اداری و راهنمای خرید آن

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۸۲۴

در طی سالیان اخیر به دلیل کاهش فضای دفاتر و ادارات، مدیریت فضا نقش اساسی در ایجاد فضای کاری مناسب داشته‌ است. چنانچه با مشکل عدم فضای کافی مواجه شوید دو راه بیشتر ندارید. ناچار به تغییر محل دفترتان باشید و یا اینکه با جدا کننده هایی همچون پارتیشن اداری بتوانید فضا را به بهترین شکل بهینه ‌سازی کنید. هدف از ایجاد پارتیشن جداسازی و خصوصی سازی بخش‌ های مختلف یک ساختمان و یا یک فضای کاری جهت ایجاد و حفظ حریم خصوصی برای کارکنان یک شرکت یا مجموعه است و در کنار آن بهره‌مندی و استفاده از تمام ظرفیت محیط به‌ خصوص مکان ‌هایی که به‌سبب ساختار آن ها امکان استفاده از تمامی بخش ‌های آن ممکن نیست.

پارتیشن‌ها برحسب ساختار، اجزا و متریال به‌ کار رفته در آن به چند دسته تقسیم می‌شوند. پارتیشن تمام شیشه ‌ای و تمام پنل یا ساختاری از تک جداره و دوجداره ازین نوع و حتی ترکیب آن ها جهت رسیدن به نتیجه دلخواه توسط شرکت های مربوطه طراحی و تولید می شوند تا در نهایت هرآنچه که از یک محیط تقسیم بندی شده با حداکثر کارآیی مد نظر است ایجاد شود.

آشنایی با انواع پارتیشن اداری و راهنمای خرید آن

انواع پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه ‌ای از بروزترین و شکیل‌ ترین نوع جداکننده‌ های فضا است. به دلیل ظاهر مینیمال و تطبیق پذیری بالا با اکثر دکوراسیون ها، این نوع پارتیشن ‌ها برای ایجاد ظاهری شیک و مدرن بسیار مناسب هستند. ازجمله خصوصیات بارز آن که مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته‌ است جداسازی فضا درعین تلفیق آنست. این سازه به  ‌خوبی نور را بدون هیچ کم ‌و کاستی از خود عبور می‌دهد و در طراحی آن سعی شده علاوه‌بر خصوصی سازی فضا حس تعامل در تمام بخش ‌های یک محیط حفظ شود.

انواع  پارتیشن شیشه ‌ای متشکل از دوجداره، تمام شیشه تک‌ جداره، تمام شیشه فریم لس، پارتیشن دوجداره پنل شیشه است. خصوصیات ساختاری و کلیت سازه در تمامی انواع آن مشترک است اما در برخی ویژگی ‌ها، متفاوت اند.

پارتیشن ‌های شیشه‌ای به لطف پروفیل آلومینیومی دارای وزنی سبک هستند و وجود این قاب سبب استحکام اتصالات و شیشه می شود. نصب این جداکننده‌ ها در محیط‌ های شلوغ و اداری که نیاز به سکوت و حذف آلودگی صوتی دارند بسیار مؤثر است. ترکیب جنبه ‌های زیبایی ‌شناختی برای یک محیط دل‌نشین و مدرنیته سازی فضا در کنار کارآیی مؤثر در حذف و کاهش صدا و استفاده حداکثری از نور ازجمله ویژگی‌ هایی است که این جداکننده‌ ها برای یک محیط اداری یا آموزشی به ارمغان می‌آورد.

انواع پارتیشن شیشه‌ای عبارتند از:

  • پارتیشن دوجداره تمام شیشه

همانطور که از نام این نوع جداکننده پیداست از شیشه‌ های دوجداره در آن استفاده می‌شود این نوع شیشه‌ ها عایق بسیار خوبی برای صوت بوده و در عین ‌حال مقاوم هستند. معمولاً از این نوع جداکننده در ادارات، اتاق جلسات و مکان ‌هایی که نیاز به عایق صوتی بیشتری دارند استفاده می‌شود.

پارتیشن دوجداره تمام شیشه به وسیله اتصالات آلومینیومی بسیار زیبا به‌ هم متصل می‌شوند. این نوع اتصال باعث می‌شود هرگاه نیاز به تغییر در محل پارتیشن ‌ها و یا اضافه کردن بخش دیگری بود براحتی قابل جابجایی باشد و نیاز به تخریب و اقداماتی که در گذشته برای جداسازی انجام می‌شد نداشته باشید. پارتیشن دوجداره تمام شیشه امکان نصب پرده کرکره‌ای و درب های شیشه ای هوشمند و یا معمولی را دارد که به وسیله آن می‌توانید برای ورود نور و کنترل دید استفاده کنید.

  • پارتیشن تک‌ جداره تمام شیشه

این نوع جداکننده فقط در تعداد لایه‌ های شیشه با پارتیشن دوجداره متفاوت است.

 تفاوت نوع دوجداره و تک ‌جداره در این سازه ‌ها مربوط به تفاوت در میزان عایق گیری صدا و بحث عبور نور است اگر نیاز به دریافت نور بیشتر در محیط خود دارید در این ‌مورد، بهترین نوع پارتیشن برای شما تک‌جداره است.

چنانچه محیط اداری شما مراجعه ‌کننده زیادی ندارد و سکوت لازم برخوردار است این نوع جداکننده بهترین انتخاب برای شما است.

  • پارتیشن دوجداره فریم لس تمام شیشه

در این جداکننده از شیشه ‌های دوجداره با قطر ده میلی‌متر استفاده شده ‌است. همین موضوع باعث می‌شود عایقی مؤثر برای صدا باشد، فریم آلومینیومی در این سازه به حداقل خود رسیده و تمرکز اصلی بر روی جلوه بصری است، این پارتیشن درعین کارایی ظاهری بسیار شیک و مدولار دارد.

 

  • پارتیشن دوجداره پنل شیشه

این پارتیشن از اقتصادی ‌ترین نوع جداکننده ‌ها است که به دلیل قابلیت استفاده مجدد و نصب آسان مورد استقبال خوبی قرار گرفته و در اغلب دفاتر و ادارات شاهد حضور این‌گونه پارتیشن‌ ها هستیم. پنل های شیشه ای در این نوع نه به صورت یکنواخت و از کف به سقف بلکه به صورت اتصالات کوچک درون قاب هایی با ابعاد مختلف بکار برده شده اند.

از جمله مزایای آن امکان نصب پرده های کرکره ای و درب های لولایی است.

  • پارتیشن دوجداره تمام پنل

تفاوت این نوع با پارتیشن ‌های شیشه‌ای، جایگزینی پنل های آلومینیومی و یا پنل های دکوراتیو، فوم بورد، پنل های گچی و کناف و یا ورق‌ های MDF به‌ جای شیشه و یا ترکیب این موارد با ساختاری شیشه‌ ای است.

بسته به نیاز برای این پارتیشن‌ها می‌توان در و پنجره تعبیه کرد پارتیشن دوجداره تمام پنل دارای مزایای منحصر به ‌فرد خود است که باعث می‌شود طرفداران خاص خود را داشته باشد از جمله مزایایی که می‌توان به آن‌ ها اشاره کرد تنوع طراحی در پنل ها، نصب آسان، قابلیت جابجایی و هزینه مقرون به صرفه آن است.

نحوه انتخاب پارتیشن مناسب

جهت انتخاب جداکننده مناسب باید عوامل مختلف مانند فضای در دسترس، ظاهر، بودجه را در نظر گرفت.

هر کدام از فاکتور های فوق می‌تواند بر روی انتخاب شما تأثیر گذار باشد. چنانچه زیبایی و شکیل بودن محیط کار برای شما در اولویت قرار دارد بهترین گزینه پارتیشن ‌های شیشه‌ای است چنانچه دفتر شما نیاز کمتری برای عایق صوتی دارد می‌تواند از نوع تک‌ جداره و یا پنل دار که قیمت مناسب‌تری نیز نسبت ‌به دوجداره دارد استفاده کنید. اما چنانچه بیشتر به فکر صرفه‌ جویی در بودجه خود هستید پیشنهاد ما به شما پارتیشن ‌های پنلی است. گاهی اوقات ترکیبی از انواع پارتیشن در محیط جلوه ای متفاوت به فضای کاری می‌دهد. اما لازم است جایگزینی آن ‌ها به‌ صورت اصولی انجام شود در اینجاست که یک کارشناس می‌تواند به شما مشاوره لازم را بدهد.

نحوه خرید پارتیشن‌های اداری

همانگونه که اشاره شد انواع پارتیشن با کارکرد و ظاهر متفاوت در دسترس هستند. جهت خرید نیاز به دریافت مشاوره تخصصی از یک شرکت و تولیدکننده  دارید که نیاز محیط و انتظار و هدف شما از ایجاد آن را درک کند و با طراحی اختصاصی برای فضای در دسترس، بهینه ‌سازی و استفاده حداکثری از محیط را ارائه دهد. در نظر گرفتن بودجه در کنار دانش دکوراسیون داخلی و یک مشاوره تخصصی به شما در انتخاب و خرید گزینه مناسب کمک شایانی می‌کند.

شرکت دیکا آسیا تولید کننده، طراح و مجری انواع پارتیشن اداری و دیوار جدا کننده با تیم کارشناسی و بهترین متریال، جهت بهره وری هرچه بهتر در فضای کاری و سازمان شما تلاش می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی این مجموعه به آدرس اینترنتی https://dikaasia.com/ مراجعه نمایید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز