خبرگزاری کار ایران

معاون مالی اداری شهرداری نجف آباد خواستار شد:

نجف آباد نیازمند اختصاص بودجه‌های کشوری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۶۸

استفاده از ایده‌ها، فکرها، نظرات و اندیشه کارشناسی در عرصه‌های مختلف باعثرشد و بالندگی شهر نجف آباد خواهد شد.

ایلنا: معاون مالی اداری شهرداری نجف آباد با اشاره به اینکه قطعا در یک اجتماع بزرگ نظرات و اندیشه‌های مختلفی وجود دارد ادامه داد: در این جمع بعضی نظر خوب و بعضی از آن‌ها خوب‌تر، اما در بین این افراد کسی موفق است که بهترین نظرات را انتخاب کند و به آن عمل کند. مدیریت شهری نیز به این موضوع معتقد است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد مغزی گفت: امروزه گستردگی شاخه‌های مختلف مدیریت شهری از درآمد گرفته تا هزینه‌ها، از امور عمرانی گرفته تا مشاغل فرهنگی، از مشاغل اداری و پرسنلی گرفته تا امور شهرسازی و… که هرکدام از این‌ها باز به شاخه‌های دیگری نیز تقسیم می‌شود، همه مسائلی هستند که مدیریت شهری با آن درگیر است.
قائم مقام شهردار گفت: معتقدیم که استفاده از ایده‌ها، فکر‌ها، نظرات و اندیشه کار‌شناسی در عرصه‌های مختلف باعثرشد و بالندگی شهر خواهد شد، کار‌شناسان و اندیشه‌های مختلف که در شهر ما کم نیستند و باید آن‌ها را شنید و از آن‌ها استفاده کرد.
وی در ادامه افزود: به همین دلیل علاقه‌مند هستیم که بهترین حرکت در راستای رشد شهرمان را داشته باشیم و افتخار داریم که نظرات و اندیشه‌های شگرف و ایده‌های نو شما را شنیده و بهترین آن‌ها را به منصه ظهور رسانده و در مدتی که خدمتگذار شمائیم بتوانیم قدمهائی برداریم که پشتوانه آن پایداری و جاودانگی باشد.
مغزی اضافه کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب استفاده از ایده‌ها و اندیشه‌های بزرگان، اندیشمندان، کار‌شناسان و مدیران گذشته و حال این شهر در عرصه‌های مختلف ضروری است، لذا از همه فرهیختگان و اندیشمندان نجف آباد دعوت می‌کنیم ما را از اندیشه‌های خود بی‌بهره نگذارند.
عوارض نوسازی فقط برای عمران و آبادانی شهر مصرف می‌شود
وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری نجف آباد در سال ۱۳۹۲ معادل ۶۶۷ میلیارد ریال است که مبلغ ۴۶۷ میلیارد ریال آن نقدی است و مابقی غیر نقدی «ملکی، مشارکتی و…» است که به صورت میانگین ماهانه ۵۵۶ میلیارد ریال باید وصول شود ادامه داد: این امار درمقایسه مبلغ وصولی هشت ماهه سال ۹۲ به نسبت بودجه مصوب ۱۴ درصد کاهش نشان می‌دهد.
قائم مقام شهردار نجف آباد تصریح کرد: البته در این مدت یک ماهه(۳۷ روز) علی رغم شرایط موجود با سعی و تلاش کلیه پرسنل زحمتکش شهرداری قدم موثری در ارتباط با بحثدرآمد برداشته شد و نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۸۹ درصد افزایش درآمد داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه با توجه به قوانین موجود کشوری شهرداری‌ها باید به صورت خودکفا عمل کنند و درآمدشان را خودشان کسب کنند و برای آن برنامه ریزی و در شهر‌ها هزینه کنند افزود: از این روست که به هر حال هزینه شهر را مردم باید تامین کنند. ولی سیاست روز شهرداری این است که در مسیری قدم بردارد که در عین حال که حق و حقوق شهرداری وصول می‌شود، فشاری به مردم نیاید. سعی و تلاش بیشتر بر این است که بتوانیم از بودجه‌های کشوری به شهر کمک بشود. در همین راستا پیگیری‌هایی نیز در همین مدت کوتاه انجام شده است و چندین سفر شهردار محترم به تهران داشته‌اند و پیگیری‌هایی نیز در مرکز استان داشته‌اند. عدد و رقم خوبی توانسته‌ایم از تهران جذب کنیم که به مردم کمتر فشار بیاید.
معاون مالی اداری شهرداری نجف آباد گفت: درشهرداری نجف آباد سعی شده است ضمن صرفه جویی در هزینه‌ها بهره وری بیشتری در راستای خدمات رسانی بیشتراز امکانات موجود بشود که عمده جابجایی نیرو‌ها و همچنین تعیین مسئولین قسمت‌ها و نیروهای زیر مجموعه نیز در همین راستا بوده است.
وی افزود: از جمله قوانین و مقررات شهرداری و شورای اسلامی، قانون نوسازی است که به نوعی کمک می‌کند در موضوع عمران و آبادانی شهر‌ها که شهرداری‌ها بر اساس‌‌‌ همان قانون مکلفند عوارض را وصول کنند و منحصرا صرف نوسازی و عمران شهر کنند. * به هر حال شهرداری‌ها علاقه مندند در عمران و آبادانی شهر‌ها ورود پیدا کنند و یکی از راه‌های آن وصول عوارض نوسازی در شهرهاست.
مغزی بیان داشت: علیرغم اینکه در قانون جهت برخورد با عدم پرداخت این عوارض‌ها روش‌های مختلفی پیش بینی شده است(از جمله قطع آب و برق و گاز یا جریمه ۹ درصدی دیرکرد) لیکن بنای شهرداری بر این بوده است که از راه تشویق و ترغیب فرهنگی شهروندانی که دغدغه عمران شهر را دارند برای اولین مرتبه اقدام به برگزاری جشنواره شهروندان خوش حساب بنماید.
وی با اعلام اینکه شهروندان و مالکینی که تاریخ پرداخت فیش عوارض نوسازی آن‌ها از تاریخ ۱/۱ / ۹۲ الی ۳۰/۱۰ / ۹۲ باشد و مفاصا حساب از شهرداری مربوطه دریافت نمایند در شماره ملک آن‌ها درقرعه کشی شرکت داده خواهد شد گفت: شهوندان و مالکین در نظر داشته باشند، کسانی که فیش عوارض نوسازی خود را پرداخت کرده باشند ولی به شهرداری مراجعه نکنند و دارای مفاصا حساب در سیستم شهرداری نباشند جزء این قرعه کشی نمی‌باشند و شهرداری از قرار دادن آن‌ها در لیست قرعه کشی معذور است. ضمنا قابل توجه است میزان عوارض پرداختی در نوع قرعه کشی و اولویت قرار گرفتن افراد موثر نیست و همه شهروندان در این طرح به یک نسبت دیده شده‌اند.
وی گفت: آخرین مهلت پرداخت عوارض ۳۰ / ۱۰ / ۹۲ است و با توجه به اینکه قرعه کشی در ایام ا… مبارک دهه فجر انجام می‌شود به هیچ وجه این مهلت تمدید نمی‌شود.
معاون مالی اداری شهرداری نجف آبادتصریح کرد: با توجه به شرایط شهر نجف آباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان و با توجه به فرهنگ و سبقه مردم در ایثارگری و گذشت و فداکاری و همکاری در امور فرهنگی و عمرانی به هر حال از مردم انتظار است که ضمن اینکه در این مدت همکاری و همراهی خیلی خوبی با شهرداری و فرزندان و جوانان خود در مدیریت شهری داشته‌اند همچنان شهرداری را در اجرای قوانین و خدمت رسانی به همشهریان کمک کنند تا به اهداف عالیه برسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز