خبرگزاری کار ایران

جلالی پیشنهاد داد‎؛

ایجاد یک شبکه متمرکز پژوهش پارلمانی در حوزه آسیا و پاسیفیک

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۸۲

باید تلاش کرد تا با استفاده از تجربیات مجامع مهم پارلمانی مانند اتحادیه بین‌المجالس زمینه‎های ایجاد یک شبکه متمرکز پژوهش پارلمانی در حوزه آسیا و پاسیفیک به تدریج فراهم شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در دیدار با رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس کره جنوبی پیشنهاد داد که با استفاده از تجربیات مجامع مهم پارلمانی، زمینه‎های ایجاد یک شبکه متمرکز پژوهش پارلمانی در حوزه آسیا و پاسیفیک به تدریج فراهم شود.
به گزارش ایلنا، کاظم جلالی که به دعوت رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ملی جمهوری کره جنوبی در رأس هیئتی پژوهشی به منظور شرکت در چهارمین اجلاس بین‌المللی مراکز پژوهش پارلمانی به جمهوری کره عزیمت کرده، با «هیون ووک» همتای کره‌ای خود دیداروگفت‌وگو کرد.
جلالی در این دیدار با اشاره به جایگاه مهم نهادهای پژوهش پارلمانی در زمینه تصویب کار‌شناسانه قوانین، اظهار داشت: از زمان تأسیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران قوانین با رویکردی دقیق‌تر و مبتنی بر ابعاد کار‌شناسی مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به قدمت مجلس، گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس از زمان تأسیس تاکنون توانسته از طریق ارتباط نزدیک با مراکز مختلف پژوهشی، علمی و دانشگاهی ظرفیت قابل توجهی را در زمینه ابعاد کار‌شناسی مصوبات مجلس شورای اسلامی ایجاد کند و با تهیه گزارشات تحلیلی نمایندگان را با وظایف و اهداف پیش روی مجلس بیش از پیش آشنا کند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در بخش دیگری ازسخنانش با تقدیر از ابتکار عمل مرکز پژوهش‌های مجلس ملی جمهوری کره در زمینه ایجاد سکوئی برای تبادل نظر و همفکری میان پژوهشگران پارلمانی کشورهای مختلف، تصریح کرد: باید تلاش کرد تا با استفاده از تجربیات مجامع مهم پارلمانی مانند اتحادیه بین‌المجالس زمینه‎های ایجاد یک شبکه متمرکز پژوهش پارلمانی در حوزه آسیا و پاسیفیک به تدریج فراهم شود و کشورهای این منطقه بتوانند از طریق این تشکل پژوهشی به نحوی مطلوب تجربیات کار‌شناسی خود در بعد قانونگذاری را در اختیار یکدیگر قرار دهند و انتقال تجربیات پژوهشی به شکل منظم میان مراکز پژوهش پارلمانی صورت گیرد.
وی با اشاره به تجربه موفق مرکز پژوهش‌های مجلس ملی جمهوری کره در برگزاری سه اجلاس بین‌المللی پژوهش پارلمانی طی سه سال گذشته، آمادگی خود را برای برگزاری پنجمین اجلاس پژوهش پارلمانی در تهران اعلام کرد.
«هیون ووک» رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ملی جمهوری کره نیز با استقبال از پیشنهاد جلالی، تأکید کرد: اشتراکات زیادی میان دو مرکز پژوهش پارلمانی مجالس دو کشور ایران و کره جنوبی وجود دارد و مجالس دو کشور می‌توانند با استفاده از این نکات مشترک همکاری‌های ثمربخشی را پایه‎ریزی کنند.
وی همچنین آمادگی خود را به منظور دیدار از ایران جهت آشنایی با نظام پژوهش پارلمانی در ایران را اعلام و ابراز امیدواری کرد که اوایل آوریل سال آینده به این منظور به ایران سفر کند.
در پایان، جلالی با استقبال از این دیدار، ابراز امیدواری کرد که تفاهمنامه همکاری میان مراکز پژوهشی مجالس دو کشور سال آینده در تهران آینده امضا شود.
بر پایه این گزارش، مرکز پژوهش‌های مجلس کره جنوبی تاکنون سه اجلاس بین‌المللی مراکز پژوهشی در حوزه آسیا و پاسیفیک برگزار کرده و چهارمین اجلاس نیز به میزبانی کره جنوبی در مجلس ملی این کشوری در آستانه برگزاری است که در این اجلاس رؤسا و مدیران پژوهشی مجالس ۱۷ کشور حضور دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز