خبرگزاری کار ایران

جلالی:

امروز نقش مراکز پژوهشی پارلمان‌ها در اداره کشورها بسیار محسوس است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۸۵

مراکز پژوهشی پارلمان‌های گوناگون علاوه بر همکاری مشترک می‌توانند زمینه تأسیس اتحادیه مراکز پژوهش‌های پارلمانی را فراهم کنند تا ما قدم دیگری در نهادینه کردن دموکراسی برداریم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با تاسیس اتحادیه مراکز پژوهش پارلمان‌های جهان گام مهمی در نهادینه کردن مردم سالاری در جهان برداریم.

به گزارش ایلنا، کاظم جلالی در سمینار مشترک مراکز پژوهشی ایران و کره جنوبی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات مفید با طرف کره‌ای اظهار کرد: ما امیدواریم که بتوانیم اقدامات خوبی را در راستای تشکیل اتحادیه مراکز پژوهشی پارلمان‌های جهان انجام دهیم و به این توافق مهم رسیدیم که این کار به صورت مشترک انجام شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس افزود: امروز نقش مراکز پژوهشی پارلمان‌ها در اداره کشورها بسیار محسوس است و ما باید از تجربیات هم به خوبی استفاده کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در امر پژوهش‌های پارلمانی یکی از کشورهای پیشگام در جهان است و سابقه پارلمانی ما به بیش از ۱۰۸ سال می‌رسد و با انقلاب اسلامی دموکراسی در کشور ما نهادینه شد.

جلالی خاطرنشان کرد: مراکز پژوهشی پارلمان‌های گوناگون علاوه بر همکاری مشترک می‌توانند زمینه تأسیس اتحادیه مراکز پژوهش‌های پارلمانی را فراهم کنند تا ما قدم دیگری در نهادینه کردن دموکراسی برداریم.

در ادامه هونگ وو کو رئیس مرکز پژوهش‌های کره جنوبی نیز با اشاره به روابط ایران و کره جنوبی که از قرن هشتم میلادی آغاز شده است، بیان داشت: ما در بسیاری از مسائل با یکدیگر زمینه‌های مشترک داریم و می‌توانیم در امور مختلف با یکدیگر همکاری کنیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که دو مرکز پژوهشی مجالس ایران و کره جنوبی بتوانند با استفاده از تجارب خود همکاری‌های خوبی را آغاز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز