خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر قزوین:

نباید حق پرستاران به کادر اداری دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۴۲۸

عضو شورای شهر قزوین گفت: پرداخت کارانه و حق الزحمه کرونا (هدیه مقام معظم رهبری) مختص پرستاران و افراد شاغل در مراکز درمانی و بیمارستان است و نباید به کادر اداری دانشگاه علوم پزشکی صورت گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شورای شهر قزوین، فاطمه اشدری در جلسه علنی شورا که با حضور پرستاران به مناسبت گرامیداشت روز پرستار برگزار شد طی سخنانی ضمن قدردانی از زحمات ایثارگرانه پرستاران گفت: در اسلام، شفقت و همدلی و مهربانی،‌ یکی از دستورات عمده است اینکه در قرآن کریم می‌فرماید «رحماءبینهم» یعنی با یکدیگر رحیم هستند،‌ فقط مربوط به بیماران نیست، مربوط به همه است، همه باید نسبت به هم با شفقت و مهربانی باشند، این کاری است که پرستار انجام می‌دهد.

این عضو شورای شهر قزوین افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب واقعاً تلاش برای کاهش آلام یک انسان جزء زیباترین مناظر زندگی انسان‌هاست این زیبایی در سال‌های کرونایی بیشتر خودش را نشان داد و پرستاران ما در بیمارستان‌‌ها از خودشان مناظری را نشان دادند که حقیقتاً مایه اعجاب انسان می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: پرستاری کار دشوار و پر اضطرابی است، حالا اگر بر این دشواری و اضطراب این هم اضافه شد که خطر واگیری و ابتلا وجود دارد؛ ‌خیلی کار را دشوارتر می‌کند، پرستاران ما این کار دشوارتر را انجام دادند و این مجاهدت پرستاران را عزیز کرد، تا قبل از این،‌ مردم توجه زیادی به اهمیت کار پرستاران نداشتند؛ اما با شیوع کرونا مردم فهمیدند که پرستاری چه کار بزرگی است؛ بنابراین پرستاران در چشم مردم،‌ عزیز و شرافتمندتر از همیشه شدند؛ البته مسئولان هم تکالیفی دارند که باید انجام دهند و به فکر باشند.

اشدری با تاکید بر اینکه کارانه و حق‌الزحمه متعلق به پرستاران است خاطر نشان کرد: متاسفانه آنچه که رخ داده است و دغدغه این قشر زحمتکش وایثارگر است، غیر از این بوده و به کادر اداری دانشگاه  نیز کارانه پرداخت می‌شود که موجب گله‌مندی جامعه پرستاری شده و همینطور، این موضوع باعث شده تا حق کارانه و‌حق الزحمه پرستاران به حداقل ممکن برسد.

وی تصریح کرد: ضمن تبریک انتصاب جدید ریاست دانشگاه علوم پزشکی قزوین، از این مسئول درخواست داریم به‌صورت جدی این موضوع را پیگیری کنند تا بیش از این حقی از این قشر فداکار و ایثارگر ضایع نگردد و به مطالبات آنان پاسخگو بوده و موجب دلگرمی آنان باشند.

اشدری همچنین از پرستاران بخش مربوط به بیماران صعب العلاج و بیماران خاص و تلاش‌ها و ایثارگری‌های آنان و پرستاران بخش دیالیز بیمارستان‌ها قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز