خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه تهران عضو اتحادیه مطالعات جمعیتی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۳۲۷

محمدجلال عباسی شوازی، استاد جمعیت‌شناسی دانشگاه تهران، برای دومین‌بار به‌عنوان عضو شورای اتحادیه بین‌المللی مطالعات جمعیتی انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس نتایج انتخابات اتحادیه بین‌المللی مطالعات جمعیتی (IUSSP)، محمد جلال عباسی شوازی، استاد جمعیت‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، به‌عنوان یکی از اعضای شورای این اتحادیه، برای دوره چهارساله ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ انتخاب شد.

اتحادیه بین‌المللی مطالعات جمعیتی از سال ۱۹۲۸ به‌منظور گسترش مطالعات علمی جمعیت‌شناسی در عرصه بین‌المللی تأسیس شد و تاکنون نقش ارزشمندی در شناخت مسائل جمعیتی و تدوین و ارزیابی سیاست‌ها و برنامه‌های جمعیتی داشته است. دبیرخانه IUSSP در شهر پاریس فرانسه مستقر است و در حال حاضر حدود ۱۶۰۰ متخصص جمعیت‌شناسی از ۱۲۰ کشور جهان در این اتحادیه عضویت دارند.

لازم به یادآوری است؛ عباسی شوازی، اولین جمعیت‌شناس ایرانی است که طی دو دهه گذشته، فعالیت‌های ارزشمندی در جهت توسعه آموزش و پژوهش جمعیت‌شناسی و تأسیس نهادهای علمی جمعیتی در عرصه ملی و بین‌المللی داشته است.

وی یکی از بنیانگذاران انجمن جمعیت‌شناسی آسیا است و طی دو دوره در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ به‌عنوان نایب رئیس و رئیس انجمن جمعیت‌شناسی آسیا انتخاب شد.

همچنین این استاد جمعیت‌شناسی، طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ ریاست انجمن جمعیت‌شناسی ایران را عهده دار بوده و در حال حاضر نیز عضو هیأت مدیره این انجمن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز