خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره شوشتر:

کمبود نیرو، پرستاران را خسته کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۱۹۸۱

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شوشتر گفت: در سالهای اخیر همواره با کمبود پرستار مواجه بوده و هستیم. هرگز به اندازه افزایش تخت بیمارستانی، پرستار جذب نشد. در دوران کرونا نیز این مشکلات و بی توجهی ها ادامه یافت. همه این مسائل بر خستگی و بی انگیزگی پرستاران دامن زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان نظام پرستاری، «پروین کاظمی»، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شوشتر افزود: در نظام سلامت وضعیت پرستاران به مراتب سخت‌تر از گروه های دیگر است. زیرا، نیروهای پرستاری در عین حال که وقت بیشتری را در کنار بیماران سپری می‌کنند، در مقابل از مزایای کمتری برخوردار هستند و همین مسئله، انگیزه شغلی آنان را کم کرده است.

وی ادامه داد: اگر پزشک باشد، اما پرستار نباشد، پزشک هم نمی تواند کار زیادی برای بیمار انجام دهد بخش مهمی از بهبود حال بیماران در بیمارستانها، مرهون خدمات پرستاران است؛ با اوج گیری ویروس کرونا، خدمات و تلاش‌های خالصانه و شبانه‌روزی و اثرگذار این قشر در نظام  سلامت بیش از پیش برای مردم نمایان شد و بار سنگین زحمات بر دوش پرستارانی قرار گرفت که معضلات آن‌ها از گذشته تا کنون برکسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری عنوان کرد: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باعث هویت بخشی فعالیت پرستاران است؛ در این خصوص باید توجه داشته باشیم این قانون به درستی و با رعایت روال اداری منظمی اجرا شود، تا پرداختی ها شفاف باشد و مانند طرح قاصدک امکان اعمال سلیقه و تضییع حقوق پرستاران فراهم نشود.

کاظمی با اشاره به کمبود پرستار در کشور گفت: در سال‌های اخیر با اجرای طرح تحول سلامت بارها جذب نیرو انجام شد اما این میزان جذب  پرستار به میزان پذیرش بیمار و افزایش تخت بستری نبوده است. باید فکری برای این موضوع شود. کمبود پرستار در بیمارستان ها باعث می شود کیفیت ارائه خدمات به دلیل فشار کار و خستگی بیش از حد پرستاران پایین بیاید.

وی ادامه داد: پرستاران به‌منظور ارائه خدمات با کیفیت و در شأن مردم خواستار آن هستند که نسبت پرستاران به جمعیت و تخت به سمت استاندارد حرکت کند تا از بار کاری پرستاران کاسته شود و خدمات آنان مطلوب تر شود، همچنین کارهای غیر پرستاری مانند اعتباربخشی، منشی‌گری از وظایف پرستاری حذف شود تا پرستاران فرصتی بیابند تا فقط پرستاری کنند.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری شوشتر بیان کرد: امروزه جامعه بزرگ پرستاری با ظرفیت عظیم علمی خود شامل هزاران کارشناس، کارشناس ارشد و دکترا با تلفیق تخصص و عشق، علم و انسان‌دوستی خواهان رفع موانع خدمتی و ایفا نقشی فراتر از اجرا کننده دستورات است و می‌خواهد نیرویی پیشران در رسیدن به جامعه‌ای برخوردار از رفاه و سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و فردی باشد.

کاظمی تصریح کرد: تجربه نشان داده است، بی‌توجهی به پرستاران نه‌تنها برای پرستاران بلکه برای جامعه تبعات سنگینی دارد و باعث ناکارآمدی نظام سلامت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز