خبرگزاری کار ایران

طلب مزدی کارگران قطار شهری اهواز از پیمانکار سابق برجاست/ بلاتکلیفی در اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۰۱۰

کارگران قطار شهری اهواز می‌گویند که پیمانکار سابق هنوز بابت مطالبات مربوط به دست‌کم ۱۱ ماه دستمزد پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

کارگران قطار شهری اهواز در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: از سال ۹۱ تا شهریور ماه سال ۹۹ تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «کیسون» به عنوان (نگهبان، انباردار و تاسیساتی برای نگهداری از ماشین‌آلات و ژنراتورها و همچنین تخلیه آب کارگاه) در پروژه ساخت قطار شهری اهواز مشغول به کار بوده‌ایم اما از زمان خاتمه قرارداد پیمانکار، تاکنون هنوز نتوانسته‌ایم مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنیم.

این کارگران با بیان اینکه ۱۱ ماه از مطالبات خود را از پیمانکار سابق دریافت نکرده‌ایم، در ادامه گفتند: جدا از حقوق معوقه، حق بیمه ما از آذر ماه سال ۹۹ به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به گفته کارگران؛ سازمان تامین اجتماعی به بهانه فسخ قرارداد پیمانکار سابق از سازمان قطار شهری اهواز همچنان لیست بیمه‌پردازی کارگران را از این شرکت قبول نمی‌کند.

طبق اظهارات کارگران؛ سازمان قطار شهری اهواز بعد از خروج پیمانکار قبلی، قرارداد کار جدیدی را برای ادامه کار پروژه با پیمانکارجدید منعقد کرده و پیمانکار جدید به دلیل آنکه هوز پیمانکار سابق محل فعالیت خود را ترک نکرده، شروع به کار نکرده است.

کارگران قطار شهری اهواز خواستار دریافت مطالبات معوقه هستند اما مسئولان قطار شهری با وجود خروج پیمانکار پیشین، به عنوان کارفرمای اصلی مسئولیت پرداخت مطالبات کارگران را برعهده نمی‌گیرند و در این بین کارگران بلاتکلیف بیشترین خسارت را دیده‌اند.

کارگران قطار شهری اهواز تصریح کردند: علارغم پیگیری مداوم برای دریافت مطالباتمان، هنوز هیچ مسئولی پاسخگوی مطالباتمان در استان نیست.

یکی از کارگران در تشریح مشکلاتشان گفت: فعالیت پروژه قطار شهری اهواز از ماه‌های پایانی سال ۹۷ متوقف شده است و در حال حاضر که شرکت کیسون به عنوان پیمانکار سابق پروه کنار گذاشته شده حاضر نیست کارگاه و تجهیزات آن را به پیمانکار جدید واگذار کند به همین دلیل شهرداری از این شرکت به مراجع قضایی شکایت کرده است و منتظر رای دادگاه برای خلع ید این شرکت است.

به گفته او؛ بعد از چند ماه معوقات مزدی، کارگران هر چند ماه یکبار دست به اعتراض صنفی می‌زنند که آخرین آن هم روز شنبه هفته جاری برگزار شد که در نتیجه آن برخی مسئولان وعده رسیدگی به وضعیت کارگران باقیمانده قطار شهری را دادند اما طبق معمول از پرداخت معوقات مزدی کارگران خبری نیست.

وی با بیان اینکه کارگران به دنبال وصول مطالبات و مشخص شدن وضعیت شغلی خود هستند، در ادامه افزود: بی‌پولی و سرگردانی این تعداد کارگر در اهواز مشکلات زیادی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

این کارگر شاغل در پروژه قطار شهری اهواز، دلیل افزایش مشکلات در پرداخت حقوق کارگران را سوءمدیریت پیمانکار سابق دانست و در ادامه گفت: عدم پیشرفت پروژه قطار شهری باعث شد پیمانکار پروژه از روز ۳۰ شهریور ۹۹ تغییر کند.

او با بیان اینکه ما کارگران پیمانی پروژه قطار شهری اهواز خواستار آن هستیم تا مدیرعامل قطار شهری اهواز در مقام کارفرمای اصلی فکری برای تامین منابع مالی این پروژه عمرانی و پرداخت دستمزد نیروی کار بکند، در پایان افزود: انتظار داشتیم قبل از خروج پیمانکار از پروژه قطار شهری اهواز همه مطالبات کارگران پرداخت شود بنابراین اگر قرار است مشکلات به همان روال قبل استمرار داشته باشد، چرا پیمانکار تغییر می‌دهید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز