خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی کرد؛

آیا استخراج رمزارز در واحدهای کشاورزی صحت دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۲۴۴

عضو هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن فناوران بلاکچین با تاکید بر اینکه امکان استخراج رمز ارز در واحدهای کشاورزی وجود دارد، افزود: این اتفاق نتیجه تعرفه گذاری نامتوازن در بخش تامین انرژی برق است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ هر از گاهی در رسانه‌ها شاهد اخباری مبنی بر نصب غیرقانونی دستگاه‌های استخراج رمز ارز ها در واحدهای کشاورزی مانند مرغداری‌ها هستیم. استخراج رمز ارز از سوی مسئولان به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل قطعی برق در تابستان جاری عنوان شده است به همین دلیل پاسخ به امکان استخراج رمز ارز در واحدهای کشاورزی با توجه به تعرفه پایین برق در واحدهای کشاورزی در آن‌ها، از اهمیت زیادی برخوردار است.

حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان نصب دستگاه ماینر در مکان‌هایی مانند مرغداری، به ایلنا گفت: امکان این نوع تغییر کاربری در مرغداری و گاوداری‌ها با توجه به سطح مشخص مصرف برق و اینترنت تقریبا صفر است.

وی یادآور شد: واحدهای مرغداری و گاوداری جز فعالیت‌های تولید با مصرف برق و اینترنت زیاد نیستند و هر نوع تغییر کاربری که منجر به افزایش قابل توجه میزان مصرف آن‌ها شود به راحتی قابل تشخیص است.

اما محمدرضا شرفی، عضو هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن فناوران بلاکچین، درد گفت‌وگو با ایلنا نظر دیگری دارد.

وی معتقد است: امکان استخراج رمز ارز در واحدهای کشاورزی وجود دارد.

شرفی ادامه داد: انشعابات واحدهای کشاورزی این امکان را به مالکان آن‌ها می‌دهد بتوانند دستگاه‌های استخراج رمز ارز را به صورت محدود در واحدهایشان نصب و فعال کنند. 

وی تصریح کرد: این تخلف می‌تواند نتیجه تعرفه گذاری نامتوازن در بخش تامین انرژی برق باشد. 

شرفی توضیح داد: بخش کشاورزی در تامین انرژی از یارانه بالایی برخوردار است که منجر به انگیزه برای بهره برداری غیر قانونی از آن برای متخلفان شده است.

وی تاکید کرد: هر چند این امکان برای واحدهای کشاورزی فراهم است، اما منافع که عاید متخلف می‌شود و نتایجی منفی این عمل غیرقانونی برای او به همراه دارد، ارزش آن را ندارد. 

به گفته شرفی؛ برخورد سلبی و قهری دستگاه‌های ناظر و مربوطه با واحدهای کشاورزی در این زمینه نتیجه بخش نخواهد بود و باید مشکل را از ریشه حل کرد. 

عضو کارگروه بلاکچین و رمزارز کمیسیون فاوا اتاق ایران توجه مسئولان را به شرایط بد اقتصادی واحدهای کشاورزی جلب کرد و افزود: شرایط بد اقتصادی دلیل دیگر سوق واحدهای کشاورزی به این عمل خلاف قانون است که نیاز به توجه جدی برای حل آن دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز