خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح شد؛

واکنش به توسعه واحد‌های صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران/ تداوم اقدامات جزیره‌ای دستگاه‌ها در مساله آلودگی هوا/ فقط وقتی در حال خفه شدن هستیم،‌ برای نجات از خفگی دور هم جمع می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۵۱۷

عضو شورای شهر تهران گفت: موضوع آلودگی هوای تهران مساله‌ای فرابخشی است و تا زمانی که مدیریت واحدی درباره آن وجود نداشته باشد، هر دستگاهی به صورت کارشناسی یا غیرکارشناسی اقداماتی انجام می‌دهد و در حقیقت بدون هماهنگی با دستگاه‌های مختلف کارها به صورت جزیره‌ای عمل می‌شود.

«احمد صادقی» عضو  شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تسهیل توسعه واحدهای صنعتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران طی هفته‌های اخیر به رغم مخالفت کارشناسان محیط زیست گفت: اگر با توسعه شهر تهران مواردی از جمله حاشیه نشینی و اقدامات حاشیه‌ای بخواهد تخریب موارد زیست بومی و زیست محیطی را در پی داشته باشد، باید جلوی آن به شدت گرفته شود.

او ادامه داد: از این مساله اطلاع ندارم، اما پیگیری می‌کنم که چرا این اتفاق رخ داده است، چرا که مصوبه درستی است و شهر تهران با این حجم از ظرفیت اسکان و جمعیت و با ناپایداری که در حوزه مخاطرات دارد ظرفیت توسعه پذیری در اطراف را ندارد و حتما این مساله بررسی خواهد شد تا آنچه که برای شهر تهران مفید است، اتفاق بیفتد.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه مدیریت شهری ششم در مساله آلودگی هوا گفت: موضوع آلودگی هوای تهران مساله‌ای فرابخشی است و تا زمانی که مدیریت واحدی در مساله آلودگی هوای شهر تهران وجود نداشته باشد، هر دستگاهی به صورت کارشناسی و یا غیرکارشناسی اقداماتی انجام می دهد  و بدون هماهنگی با دستگاه‌های مختلف کارها به صورت جزیره ای عمل می شود.

صادقی گفت: همین مساله باعث می شود پرداختن به موضوع مقابله با آلودگی هوا هیچ وقت جمع نشود و تنها در زمان آلودگی هوا که دیگر در حال خفه شدن هستیم،‌ دور هم جمع می‌شویم تا از خفگی در بیاییم.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: معمولا تا درمان دنبال مسکن هستیم و خیلی از موارد از جمله آلودگی هوا بستگی به مدیریت واحد و یکپارچه شهری دارد و تا این قضیه حل نشود نباید انتظار داشته باشیم که آلودگی هوا و موضوعات محیط زیستی حل شود.

او با تاکید بر اینکه شورای ششم به شدت به دنبال موضوع مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: مجلس طرحی را در دستور کار خود قرار داده است که در آنجا به موضوع مدیریت یکپارچه شهری پرداخته شده است. سابقه‌ای که آقای قالیباف در مدت حضور خود در مدیریت شهری را داشتند و نمایندگان مجلسی که سابقه حضور در مدیریت شهری را داشتند، حاصل آن این طرح است که در حال پیگیری آن هستیم.

صادقی ادامه داد: یکی از شروط ما نیز این بوده است که شهرداری را انتخاب کنیم که تعامل بسیار خوبی با سیستم اجرائی کشور داشته باشد. این اتفاق در حال انجام است و آقای زاکانی ارتباط بسیار خوبی با سیستم اجرائی دولت دارد و آقای رئیسی نیز قول‌های بسیار خوبی در این زمینه دادند که بتوانیم این مدیریت یکپارچه را ایجاد کنیم.

او گفت: اگر این اتفاق رخ دهد خیلی از گره‌های کوری که سالیان سال باز نشده را می‌شود با مساعدت، همکاری و هماهنگی بین قوای سه گانه به سرانجام رساند.

صادقی در واکنش به اینکه دو سال است مجلسی که بیشترین اعضای مدیریت شهری را در خود جای داده در قوه مقننه می‌بینیم اما این موضوع نتیجه محسوسی برای شهرها نداشته است، اظهار کرد: طرح هم اکنون در کمیسیون است و فرایندی دارد که باید به سرانجام برسد و آن را پیگیری می‌کنیم که اتفاق بیفتد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به شدت آلودگی هوا در مناطق مختلف، چرا شهرداری تا به حال به فکر اعمال سیاست‌های جداگانه در هر منطقه با توجه به وضعیت آن منطقه نبوده است؟ گفت: پیشنهاد خوبی است و این پیشنهاد را مطرح می‌کنیم تا بر روی آن بررسی شود که آیا به صورت منطقه ای می توان برخی اقدامات را انجام داد یا نه. در مدیریت جدید زیرساختی تشکیل خواهیم داد که این ایده ها بررسی شود و در شورای ششم به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز