خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله اعرافی:

رییس جمهور پای کار آموزش و پرورش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۷۶۷

حسین باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با حضور در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ضمن دیدار و گفت و گو با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور به ارائه برنامه خود برای وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله اعرافی در این دیدار به نکات راهبردی برای حل مشکلات وزارت آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت: سرمایه‌گذاری برای حوزه‌های نظری در آموزش و پرورش ضرورت دارد.

عضو شورای نگهبان با اشاره به ضرورت اقدام عملی برای تحقق سند بنیادین آموزش و پرورش و توانایی نیروی جوان در این زمینه اظهار داشت: نیازمند پیوست اجرایی منطقی هستیم و ورود جدی آموزش و پرورش در برنامه توسعه هفتم ضرورت دارد و این وزارتخانه باید رد پای اساسی در برنامه داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه باید با محوریت مسئله نیروی انسانی؛ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: آموزش و پرورش باید انسان را برای زندگی تربیت کند و نگاه کاربردی داشته باشد و توجه به نگاه تحولی و پایه‌ای در آموزش و پرورش بسیار مهم است.

عضو شورای نگهبان قانون اساسی افزود: باید خانواده فرهنگیان احساس کنند که یک تیم جامع و آشنا به مسائل پای کار است -که درست هم همین است- و آموزش و پرورش پشتوانه محکمی در سطح رئیس جمهور دارد و ایشان پای کار آموزش و پرورش هستند.

آیت‌الله اعرافی ضمن آرزوی توفیق برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه‌های دکتر باغگلی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را خوب و عملیاتی ارزیابی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین اجرایی‌سازی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تشکیل دفتر ارتباط حوزه‌های علمیه با آموزش و پرورش را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مصوبه در سال ۱۳۹۵ به تصویب رسید که متاسفانه اخیرا ابلاغ شده است و اجرای آن توسط دکتر باغگلی حتما دارای آثار مثبت خواهد بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین پیرامون اشکال وارده توسط منتقدان برای جوان بودن دکتر باغگلی تاکید کرد: متاسفانه امروز پذیرش جوانان برای مسئولیت‌های بزرگ با سختی مواجه شده است و باید برای رفع این نگاه تلاش شود و وزیر پیشنهادی جوان ضمن انگیزه و روحیه بالایی که برای اجرای سند تحول بنیادین دارد باید تلاش مضاعفی برای حل مشکلات تحولی در وزارت آموزش و پرورش داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به منابع پایدار برای آموزش و پرورش فکر کرد و با توجه به جذابیت‌های آموزش و پرورش می‌توان این منابع را از مسیرهایی مانند وقف و خیریه تامین کرد.

آیت‌الله اعرافی همچنین در انتهای سخنان خود با تاکید بر اهمیت معماری ساختمان‌های مدارس گفت: معماری مدارس باید روح‌نواز و نشاط آفرین باشد و توجه به هنر اعم از ادبی، هنری، تئاتر و… بسیار مهم است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز