خبرگزاری کار ایران

دبیر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران خبر داد؛

رشد دو برابری آثار ارسالی به ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۵۵۵

دبیر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران گفت: برای شرکت در ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران هزار و ۱۲۲ اثر به دبیرخانه ارسال شده که نسبت به دوره قبل رشد دوبرابری داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی ارشاد استان، محمدحسین اسماعیلی با اشاره به ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی  ایران گفت: استقبال گسترده هنرمندان کشور از این رخداد هنری و فرهنگی ملی نسبت به دوره‌های قبل بی نظیر بوده و در مقایسه با دوره قبل رشد 2 برابری داشته است.

دبیر ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران ادامه داد: در این دوره ۴۸۶ اثر در رشته نستعلیق، ۱۸۵ اثر در رشته شکسته نستعلیق،۳۰ اثر در بخش نسخ، ۳۹ اثر در بخش ثلث و ۱۴۶ اثر نقاشی خط ارسال شده و همچنین در این دوره برای نخستین بار ۱۶۸ اثر در بخش بانوان و ۶۸ اثر در بخش جوانان شرکت کرده‌اند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط ناشی از کرونا و محدودیت‌های موجود، اجرای حضوری نفرات برگزیده در مرکز استان محل اقامتشان و با نظارت انجمن خوشنویسان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می‌شود که زمان و شرایط آن از سوی دبیرخانه دوسالانه اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: هیئت داوران دوسالانه از میان آثار هنرمندان بخش حضوری و با در نظر گرفتن معدل اثر ارسالی و اثر تحریری، نفرات برتر را انتخاب خواهند کرد و نفرات برتر در مراسم ویژه‌ای جوایز را دریافت می‌کنند.

اسماعیلیل گفت: ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران به همت انجمن خوشنویسان ایران و قزوین و با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، دفتر امور تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، فرهنگستان هنر، استانداری و سازمان برنامه ‌و بودجه استان قزوین، صدا و سیمای مرکز قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز