خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بعد از تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره، سراغ پروژه جدید می‌رویم/ بررسی وضعیت بزرگراه‌های پرخطر در کمیته تخصصی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۷۹۳

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر استقاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود حمل و نقلی گفت: اولویت اول شهرداری باید تکمیل زیرساخت‌های موجود و استفاده حداکثری از آن‌ها باشد و بعد سراغ ایجاد ظرفیت‌های جدید برویم.

«سید احمد علوی» عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوال درباره برنامه‌های ترافیکی و خدماتی شهر تهران در شورای ششم گفت: تیمی که در این دوره در شورای شهر قرار گرفته کارشناسی‌ترین تیمی است که در ادوار شورای شهر حضور داشت. بخش زیادی از اعضا از بدنه شهرداری آمده‌اند و در کار اجرا و کارشناسی دخیل بودند و امروز در موضع تصمیم گیری فعالیت می‌کنند. 

او تاکید کرد: حتما باید تصمیمات ما و اعضایی که در حوزه حمل و نقل درگیر بودند، کارشناسی‌تر باشد و بتوانیم خدمات را برای مردم براساس ظرفیت‌ها و نیاز به انجام برسانیم.

علوی با بیان اینکه در این راه اولویت اول ما حداکثر بهره برداری از ظرفیت موجود است، اضافه کرد: برای مثال در زمینه مترو خط‌هایی که آماده و در حال بهره برداری هستند، ظرفیت بهره برداری آن‌ها خیلی پایین‌تر از ظرفیت اصلی است و آن چه که اکنون در حال استفاده است با واقعیت فاصله دارد. 

عضو شورای شهر تهران گفت: البته مشکلاتی هم وجود دارد از جمله کمبود واگن و مشکلات زیرساختی و اولویت اول شهرداری باید تکمیل زیرساخت‌های موجود و استفاده حداکثری از آن‌ها باشد تا بعد سراغ ایجاد ظرفیت‌های جدید برویم. 

علوی با تاکید بر اینکه اول ما باید تکمیل و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت موجود باشد، گفت: اکنون به ۹ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم که در دوره قبل به ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده بود که بسیاری از آن‌ها نیز اورهال نشده بودند و بین دو هزار و ۲۰۰ دستگاه داریم. 

او ادامه داد:الان که به پساکرونا نزدیک می‌شویم طبیعتا دیگر نمی‌توانیم با دو هزار دستگاه اتوبوس، شهری را که باید ۹ هزار دستگاه داشته باشد را اداره کنیم. 

علوی در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه بزرگراه‌سازی نیازی به توسعه خطوط بزرگراهی در تهران می‌بینید؟ گفت: آنقدر پروژه‌های نیمه کاره تکمیل نشده در حوزه بزرگراهی داریم از جمله پروژه شهید شوشتری، پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۹.۱۸ و ۱۷ و یا دیگر پروژه‌های بزرگراهی و تکمیل این پروژه‌های نیمه کاره می‌تواند بخشی از نیازهای مردم را مرتفع کند و بعد از آن باید سراغ ایجاد پروژه‌های جدید برویم. 

او در پاسخ به این سوال که بزرگراه های امام علی و آزادگان بر مبنای اعلام پلیس راهور جزو پرخطر‌ترین بزرگراه‌های شهری تهران هستند و بیشترین تصادفات در آنها رخ می دهد، که آسیب‌شناسی و رفع نقاط مخاطره آفرین آن در ادوار گذشته انجام نشده است، مدیریت شهری دوره ششم در این زمینه چه اقدامی را در پیش خواهد گرفت؟ اظهار کرد: باید حتما کار کارشناسی در این زمینه انجام شود و کمیته‌ای تخصصی این موارد را در آزادراه‌ها و بزرگراه‌های سطح شهر بررسی کند و اگر مساله‌ای که می‌گویید درست باشد حتما به آن رسیدگی می‌شود. 

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با توجه به همسو شدن دولت و مدیریت شهری مشکلات حوزه شهرداری با دولت برطرف می‌شود؟ اظهار کرد: دوستان ما در دولت قول همکاری دادند و انتظار ما از دوستانمان در دولت این است که حداکثر همکاری را داشته باشند. اما باید بپذیریم دولت در شرایط آرمانی تحویل گرفته نشده است و وضعیت اقتصادی مناسبی نداریم و این تعامل باید به مرور زمان بهتر و بهتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز