خبرگزاری کار ایران

برابر اعلام رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران؛

تهدید قطعی برق برای ۴۰ درصد کارگران/ تولید در صنعت فولاد تقریباً تعطیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۷۶۲

رئیس هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران با اشاره به تبعات اقتصادی و اجتماعی ناشی از قطعی برق صنایع فولاد، گفت: در حال حاضر تکلیف بر حفظ نیروهاست اما با توجه به اینکه در یک ماهه گذشته تولید این واحد‌ها به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، تدوام این شرایط می‌تواند ۳۵ تا ۴۰ درصد اشتغال به‌خصوص در واحد‌های پایین دستی و خرد را تهدید کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت وابسته به وزارت صمت، سیداحمد رضوی‌نیک، با تاکید بر اینکه صنایع فولاد بعد از صنعت نفت دومین اولویت در صنایع کشور است، گفت: موضوع قطعی برق که بدون اطلاع قبلی و به صورت ناگهانی به صنعت فولاد تحمیل شد، مشکلات زیادی را برای تولید در این حوزه ایجاد کرده است به طوریکه در حال حاضر تولید در صنعت فولاد تقریباً تعطیل شده است. 

رئیس هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران میزان تولید ماهانه فولاد (بجز بخش معدن) را حدود ۴۳ میلیون تن و میزان صادرات را تا ۹۰۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان مصرف مقاطع طویل و تخت فولاد در کشور به ترتیب ۱۰ و ۱۱.۵ میلیون تن است و حدود ۱۲.۵میلیون تن صادرات انجام می‌شود که این قطعی برق موجب کاهش حجم صادرات وعدم انجام تعهدات صادراتی شده است. 

رضوی‌نیک با یادآوری توقف خطوط تولید صنایع فولاد به دلیل‌عدم تامین برق مورد نیاز، از تامین نیاز بازار داخل از محل ذخیره و محصولات انبار شده خبر داد و اظهار کرد: این ذخایر می‌تواند بین ۲ تا ۲.۵ ماه پاسخگوی نیاز کشور باشد، اما در صورت استمرار این وضعیت و اتمام ذخایر مشکلات جدی برای این حوزه ایجاد خواهد کرد. 

وی در ادامه نقش صنعت فولاد در صنایع و بخش‌های مختلف اقتصادی را یادآور شد و بیان داشت: یکی از خطرات جدی که وجود دارد به حوزه اشتغال بویژه برای بخش‌های خصوصی و خصولتی مربوط می‌شود؛ در حال حاضر تکلیف بر حفظ نیروهاست اما با توجه به اینکه در یک ماهه گذشته تولید این واحدها به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است، تدوام این شرایط می‌تواند ۳۵ تا ۴۰ درصد اشتغال به‌خصوص در واحدهای پایین دستی و خرد را تهدید کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در بخش دیگر صحبت‌های خود در انتقاد از نوع مدیریت این بحران توسط وزارت نیرو گفت: وزارت نیرو با یک مدیریت بهتر و انتقال قطعی برق به صنایع غیرضروری مانند گردشگری و یا تقسیم قطعی برق در صنایع مختلف مانع از توقف تولید در واحدهای فولادی شود. 

بر اساس توضیحات رضوی‌نیک، در حالیکه صنعت فولاد ۳۰ درصد اقتصاد صنایع را تشکیل می‌دهد و این اتفاق، تبعات منفی تأثیرگذاری را در آینده بر اقتصاد کشور خواهد داشت، تا کنون هیچ کدام از وعده‌های وزارت نیرو برای تامین برق این واحدها عملیاتی نشده است. 

رئیس هیئت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران در ادامه افزود: برنامه‌هایی که وزارت نیرو برای فعالیت واحدهای تولیدی سیمان و فولاد اعلام کرده است، غیرکارشناسی است و لازم بود در این خصوص از نظرات کارشناسی وزارت صمت استفاده می‌کرد؛ صنعتی مانند فولاد نمی‌تواند با ۱۰ درصد دیماند فعالیت و تولید کند، این مقدار تنها برای گرم نگه‌داشتن کوره و جلوگیری از تخریب آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز