خبرگزاری کار ایران

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری:

اصحاب رسانه در ترویج و تقویت نماز جمعه نقش مهمی دارند/ مصلی مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی شهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۴۲۵

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری بابیان اینکه مصلی مهم‌ترین قرارگاه فرهنگی شهر است نقش اصحاب رسانه را در ترویج و تقویت نماز جمعه مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، میثم تبریزی عصر امروز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت 5 مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی ایران با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: نماز جمعه به‌عنوان سرآغاز جریان سازی انقلاب اسلامی، زیباترین اتفاق‌های انقلاب اسلامی را رقم‌زده است.

وی افزود: پنجم مرداد 1358 اولین نماز جمعه تهران به‌فرمان امام خمینی (ره) و به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی (ره) در دانشگاه تهران برگزار شد و متعاقب آن، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)  به‌عنوان ولی امر مسلمین، امام‌جمعه اکثر شهرهای مهم ایران را تعیین کردند.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری،  برپایی این مراسم عبادی، سیاسی در سال‌های پس از انقلاب را از نشانه‌های اقتدار و عظمت نظام مقدس اسلامی خواند و افزود: برای اینکه نماز جمعه همیشه برپا باشد، خون‌های زیادی ریخته شد و جوانان زیادی از این مکان برای پیروزی انقلاب اسلامی به پا خواستند.

تبریزی  با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه می‌توانند پل ارتباطی بین خطیب نماز جمعه و مردم باشند تداوم این ارتباط را تعامل دوسویه بین این دو دانست و گفت: اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی، جذب حداکثری و انعکاس اخبار مربوط به نماز جمعه و تقویت این جایگاه معنوی و مردمی نقش مؤثری دارند.

وی مصلی را قرارگاه فرهنگی شهر خواند و افزود: به دلیل ماهیت این مکان بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در این مکان مقدس انجام می‌شود.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ساری ادامه داد: هرچند ویروس کرونا منجر به تعطیلی برخی اماکن ازجمله مصلی های نماز جمعه شده است اما درب مصلی ساری برای فعالیت‌های فرهنگی ازجمله تولید ماسک و دستکش توسط بانوان این شهر باز بوده است.

تبریزی برگزاری 7 مرحله رزمایش کمک مؤمنانه، 2 مرحله رزمایش همدلی و مواسات و برپایی مراسم یادبود شهید « رادمهر» را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در مصلی ساری اجرا شد.

این مسئول، برگزاری اولین همایش بزرگ ائمه جماعات مرکز استان در جهت تقویت نماز جمعه ، اولین یادواره شهدای انتظامات نماز جمعه، فضاسازی شهری، دیدار با پیشکسوتان خادم نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدای خادم و خانواده آیت‌الله طبرسی و آیت‌الله تائبی را از برنامه‌های هفته نماز جمعه در ساری برشمرد.

وی افزود: همایش تجلیل از یاوران مصلی، افتتاح مهد آدینه (آدینه مهد) افتتاح نمایشگاه فعالیت‌های نماز جمعه در محوطه مصلی، عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات نقاشی و خاطره‌نویسی برای کودکان، برگزاری میز خدمت را از دیگر برنامه‌های مصلی در جمعه هشت مردادماه به شمار می‌رود.

تبریزی با بیان اینکه حضور مردم در نماز جمعه دشمن را از بروز فتنه‌ها مأیوس کرده و قلب آنان را می‌لرزاند. تأکید کرد: حضور پرشکوه مردم در نماز جمعه همچون حضور پرشکوه در انتخابات و راه‌پیمایی‌ها است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز