خبرگزاری کار ایران

تفاوت دستگاه اکسیژن ساز با دستگاه تصفیه هوا چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۳۹۹۵

در این مقاله سعی خواهیم کرد تفاوت دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا را مورد بررسی قرار دهیم.

دستگاه تصفیه هوا و دستگاه اکسیژن ساز از جمله دستگاه‌هایی است که در فروشگاه‌ تجهیزات پزشکی توانی نو با برندها و سایزهای مختلف به صورت تکی و یا کلی عرضه می‌گردند.

شاید خیلی از افراد گمان می‌کنند که دستگاه تصفیه هوا و دستگاه اکسیژن ساز هر دو یک نوع کارایی دارند و با خصوصیات و جزئیات کار این دو دستگاه آشنایی کامل نداشته باشند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تفاوت دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا را مورد بررسی قرار دهیم.

آلودگی، دودهای ناشی از اگزوز ماشین‌ها و کارخانه‌جات، وجود گرد و غبار و آلاینده‌های مضر دیگر که در هوا معلق هستند باعث شده تا بسیاری از افراد به خصوص ساکنین شهرهای پرازدحام دچار مشکلات تنفسی و بیماری‌های ریوی شوند؛ در نتیجه روند زندگی آنها دچار اختلال و چالش می‌گردد. به طبع خطر آلودگی هوا برای کودکان، افراد مسن و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای ریوی هستند بسیار خطرناک‌تر و حتی کشنده‌تر است.

به همین دلیل بسیاری از کارشناسان و پزشکان متخصص بسته به نوع بیماری و نیاز بیمار یکی از این دو دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا را جهت مصرف خانگی پیشنهاد می‌کنند. برخی افراد هستند که در نفس کشیدن دچار مشکل هستند و بدن آنها قادر نیست اکسیژن لازم را از هوای اطراف جذب کند این افراد احتیاج مبرم به دستگاهی به نام دستگاه اکسیژن ساز دارند زیرا این دستگاه حدود ۹۰ درصد اکسیژن خالص به بدن فرد بیمار تزریق می‌کند اما نکته اینجاست که دستگاه اکسیژن ساز فقط برای استفاده یک نفر تعبیه شده و تأثیری بر پاک سازی هوای داخل اتاق و محیط منزل ندارد و به صورت عمومی نمی‌توان از آن استفاده کرد. در واقع دستگاه اکسیژن ساز، اکسیژن هوای محیط را افزایش نمی‌دهد بلکه به صورت تک نفره عمل کرده و اکسیژن خالص را به ریه‌های فرد بیمار پمپاژ می‌کند.

در مقابل دستگاه دیگری به نام دستگاه تصفیه هوا نیز وجود دارد که کاربردی عمومی‌تر داشته و مانند یک فیلتر قوی، هوای داخل محیط منزل یا محل کار شما را تا حد خیلی زیادی تصفیه می‌نماید و آلاینده‌ها، گرد و غبار و سایر آلودگی‌های هوا را فیلتر کرده و هوایی تمیز و پاک به محیط اهدا می‌کند. از طرفی این دستگاه علاوه بر این که بر سلامت افراد تأثیر به سزایی می‌گذارد مانع جمع شدن گرد و غبار و دود روی سطوح شده و وسایل منزل و یا کار شما را عاری از هر گونه آلودگی و گرد و غبار می‌کند.

به طور کل اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا هر دو از پرکاربردترین دستگاه‌ها برای سلامت ریه و سلامت تنفسی شما به شمار می‌آید اما یکی کاربرد طبی و تک نفره داشته و دیگری کاربردی عمومی‌تر جهت افزایش سلامتی کل اعضای یک محیط را دارد. اگر قصد خرید دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا را دارید پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا وارد سایت فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو شده و ضمن بازدید از انواع این محصولات و مشاهده قیمت و مشخصات فنی هر کدام از دستگاه‌ها، بهترین و مناسب‌ترین دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا را برای خود و عزیزانتان انتخاب و خریداری نمایید.

در ادامه این مقاله به معرفی کامل‌تر این دو دستگاه خواهیم پرداخت و شما را با مزایا و کاربرد هر کدام از این دو دستگاه آشنا خواهیم ساخت. 

دستگاه اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز که به آن دستگاه غلیظ کننده اکسیژن نیز گفته می‌شود. یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات پزشکی خانگی ست. این دستگاه به طور قابل توجهی سطح اکسیژن خون بیماران را بالا برده و عمل تنفس را برای این بیماران آسان می‌سازد. اکسیژن هوای محیط در این دستگاه غلیظ شده و سپس به صورت یک اکسیژن خالص وارد ریه‌های بیمار می‌گردد. یکی از تفاوت‌های دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا در همین تغلیظ شدن اکسیژن هوا توسط دستگاه اکسیژن ساز است.

کاربرد این دستگاه بسیار ساده و راحت است و برای استفاده از آن نیاز به تخصص خاصی نیست. ۷۸ درصد از هوایی که در طول روز از محیط دریافت می‌کنیم نیتروژن و ۲۱ درصد آن اکسیژن و حدود ۱ درصد نیز از دیگر گازها تشکیل شده است. دستگاه اکسیژن ساز با کمپرس نمودن هوای محیط به مخازن زئولیت، تحت شرایط خاص نیتروژن هوا را جدا کرده و اکسیژنی خالص معادل ۹۵ درصد به بالا را در اختیار فرد بیمار قرار می‌دهد. مقدار اکسیژن مورد نیاز هر بیمار با بیماران دیگر متفاوت است به همین دلیل پزشکان مقدار اکسیژن مورد نیاز بیمار را بر حسب لیتر در دقیقه تجویز می‌کنند که البته باید با پالس اکسیمتر انگشتی میزان اکسیژن خون کنترل شود.. این دستگاه به صورت تک نفره قابل استفاده است و تأثیری در پاک‌سازی هوای محیط ندارد که این خود از مهم‌ترین تفاوت دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا است.

تفاوت دستگاه اکسیژن ساز با دستگاه تصفیه هوا چیست؟

دو نوع دستگاه اکسیژن ساز توسط فروشگاه‌ تجهیزات پزشکی توانی نو عرضه می‌گردد. اولین نوع ان ثابت بوده و دیگری پرتابل (قابل حمل) می‌باشد که هر کدام برای کاربردهای مختلف طراحی و تولید شده‌اند قیمت این دو دستگاه با هم متفاوت است و برای خرید آن باید به نوع نیاز بیمارتان و تجویز پزشک توجه کنید. برای مشاهده انواع این دستگاه‌ها می‌توانید به سایت فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو مراجعه کنید و دستگاه مورد نظر خود را از این فروشگاه معتبر تهیه نمایید.

دستگاه اکسیژن ساز ثابت یا همان خانگی با ظرفیت ۳، ۵، ۸ و یا ۱۰ لیتر در دقیقه در بازار موجود می‌باشند اکثر این اکسیژن سازها دارای چرخ‌هایی جهت جابه جایی بین اتاق‌ها هستند. در برخی از انواع آن سوند اکسیژن به حدی بلند است که بیمار به راحتی می‌تواند در محیط اتاق و فضای منزل خود حرکت کند.

اکسیژن ساز پرتابل یا همان قابل حمل، مخصوص بیمارانی است که نیاز دارند به خارج از منزل خود بروند مانند زمان مسافرت. ظرفیت این نوع از دستگاه‌ها ۲، ۳ و یا ۵ لیتر در دقیقه ساخته شده و از لحاظ نوع سیستم تولید اکسیژن، اندازه و وزن با اکسیژن ساز خانگی متفاوت است. دستگاه اکسیژن ساز پرتابل با باتری شارژی که در داخل دستگاه تعبیه شده کار می‌کند در حالی که مصرف نوع خانگی این دستگاه، برق شهری است. این روزها با شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا بسیار بالا گرفته و اکثر افراد برای حفظ سلامتی و حتی درمان کرونا نیز نیاز به استفاده از این دو دستگاه دارند به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این دستگاه‌ها را از مراکز معتبری همچون تجهیزات پزشکی توانی نو خریداری کنید تا ضمن اطمینان از اورجینال بودن آن، از کیفیت و قیمت مناسب این دستگاه‌ها نیز بهره‌مند شوید و خریدی مطمئن و به صرفه را تجربه نمایید.

دستگاه تصفیه هوا

همان طور که اشاره کردیم دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا دو دستگاه برای حفظ سلامت ریه و بهبودی تنفس بیماران مبتلا به آسم و برونشیت است با این تفاوت که دستگاه اکسیژن ساز فقط اکسیژن مورد نیاز بیمار را تأمین می‌کند و تأثیری در تصفیه یا افزایش هوای محیط ندارد اما دستگاه تصفیه هوا برای عموم افرادیست که در یک محیط بسته کنار هم زندگی می‌کنند و جهت پاک سازی هوا از هر گونه آلودگی و آلاینده‌ها به کار گرفته می‌شود.

دستگاه تصفیه هوا علاوه بر برطرف کردن آلودگی هوا و گرد و غبار دود ناشی از سیگار مواد مخدر، اگزوز ماشین و حتی دود مربوط به صنایع مختلف را از بین برده و هوایی کاملاً پاک و تصفیه شده تحویل محیط می‌دهد. این دستگاه گرده گیاهان، شوره حیوانات خانگی، هاگ انواع قارچ ها و دیگر عوامل آلرژی زا را به طور کامل از بین برده و مناسب‌ترین دستگاه برای کسانی است که از بیماری آلرژی و حساسیت رنج می‌برند.

بزرگ‌ترین تفاوت دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا در همین ویژگیست زیرا دستگاه اکسیژن ساز قادر به تصفیه و پاکسازی هوای محیط خود را ندارد در حالی که دستگاه تصفیه هوا این کار را توسط فیلترهایی که در آن تعبیه شده به راحتی انجام می‌دهد. بی‌خطرترین روش تصفیه هوا استفاده از فیلتر هپا و کربن اکتیو است زیرا هیچ نوع محصول جانبی به هوا اضافه نمی‌کند و از لحاظ زیست محیطی کاملاً استاندارد و بدون خطر هستند. در دستگاه تصفیه هوا از انواع مختلف فیلتر استفاده می‌شود.

فیلتر هپا ، فیلتر کربن، ژنراتور یونی یا فیلتر TIO2، اشعه ماوراء بنفش UV، از جمله فیلترهایی هستند که در این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا مانند دستگاه‌هایی که از روش تولید اوزون یا یونیزاسیون استفاده می‌شود با اضافه کردن ذرات و گاز به هوا و یا با فعل و انفعالات شیمیایی عمل تصفیه را انجام می‌دهد که نسبت به نوع هپا و کربن اکتیو در درجه پایین‌تری قرار دارند.

تفاوت دستگاه اکسیژن ساز با دستگاه تصفیه هوا چیست؟

از مزایای دستگاه تصفیه هوا این است که علاوه بر پاکسازی هوای محیط، مانع تجمع گرد و غبار بر روی سطح لوازم و اثاثیه منزل و محل کار می‌شود و بوی نامطبوع فضا را تا حد قابل توجهی از بین می‌برد و میزان بهداشت محیط را افزایش می‌دهد؛ این ویژگی از تفاوت‌های بارز دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا محسوب می‌گردد. البته دستگاه تصفیه هوا را همه افراد می‌توانند برای مکان‌های مورد نظر خود خریداری و استفاده کنند اما خرید دستگاه اکسیژن ساز بر اساس تجویز پزشک صورت گیرد.

دستگاه تصفیه هوا شامل انواع خانگی، مخصوص اماکن بزرگ، اتاق خواب و کودک، خودرویی و... می‌باشد و قیمت هر کدام از این دستگاه‌ها بسته به نوع فیلتر، جنس، کیفیت، ابعاد و قدرت موتور با یکدیگر متفاوت است. تجهیزات پزشکی توانی نو انواع دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا را در برندهای مختلف و کیفیت های متفاوت با نازل‌ترین قیمت در  فروشگاه خود قرار داده است. برای مشاهده تمامی محصولات این فروشگاه، از جمله دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تصفیه هوا می‌توانید به سایت تجهیزات پزشکی توانی نو مراجعه کرده و در صورت نیاز به مشاوره و دریافت اطلاعات بیشتر درباره قیمت و نحوه خرید این تجهیزات می‌توانید با مشاورین این فروشگاه tavanino.com نیز تماس گرفته و از راهنمایی این عزیزان نیز استفاده نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز