خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

حضور ۱۵۰۰ جانباز شیمیایی ثبت شده در شهر سردشت/۳۰ درصد پرونده‌ها در کمیسیون پزشکی برای اولین بار بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۲۴۱

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ جانباز شیمیایی ثبت شده در بنیاد شهید در شهر سردشت حضور دارند.

«عبدالرضا عباسپور» معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره کمیسیون‌های پزشکی گفت: این کمسیون‌ها هر ماه در استان‌ها تشکیل می‌شود. در سال ۹۸، حدود ۵۴ هزار پرونده در کمیسیون‌های پزشکی بررسی شده است و در سال ۹۹، حدود ۶۱۵۰۰ پرونده در کمیسیون‌های پزشکی بررسی شده‌است.

وی ادامه داد: برای سال جاری نیز برنامه‌ریزی شده است که تا حدود ۷۰ هزار پرونده را در کمیسیون‌های پزشکی بررسی کنیم.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد این پرونده‌ها که در کمیسیون‌ پزشکی بررسی می‌شود، برای بار اول است که تشکیل شده و بررسی می‌شوند.

عباسپور تصریح کرد: افرادی که دارای درصد جانبازی هستند اما مجددا برای افزایش میزان درصد جانبازی در کمیسیون‌های پزشکی تشکیل پرونده‌ می‌دهند با توجه به مدارکی که ارائه می‌دهند، پرونده آن‌ها بررسی می‌شود و براساس مدارک ارائه شده ممکن است درصد جانبازی آنها تغییر شود.

وی درباره رسیدگی به پرونده‌های مردم غیرنظامی که در شهر سردشت دچار مصدومیت شیمیایی شدند، تصریح کرد: تاکنون ۱۳ بار در این شهر کمیسیون‌هایی تشکیل شده است و اگر کسی مدعی باشد که در زمان بمباران شیمایی دچار مصدومیت شده است با ارائه مدارک، معاینه پزشکی توسط کمیسیون انجام می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر سردشت ۲۵۰۰ جانباز داریم که حدود ۱۵۰۰ نفر از آنان جانباز شیمیایی ثبت شده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز