خبرگزاری کار ایران

احداث یک هزار و ۳۲۰ کلاس درس در دولت تدبیر و امید در بوشهر

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۷۴۲

اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بوشهر، از احداث یک هزار و ۳۲۰ کلاس درس در قالب ۳۲۳ پروژه آموزشی با زیربنای ۱۸۰ هزار مترمربع و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار، در هشت سال گذشته، در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا، با توجه به افزایش مشارکت خیّران در پروژه‌های آموزشی به دلیل تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات سهم دولت، گفته می‌شود، از ۳۲۳ پروژه آموزشی، ۱۶۴ پروژه آموزشی معادل ۵۰ درصد با همّت خیران احداث‌شده است. 

بر اساس این گزارش؛ هم‌اکنون، ۶۹۶ واحد کلاس درس در قالب ۱۰۶ پروژه آموزشی با زیربنای ۱۳۳ مترمربع نیز در استان بوشهر در حال ساخت است که پیش‌بینی می‌شود، ۴۳۸ کلاس درس در قالب ۶۸ پروژه امسال به بهره‌برداری برسد. با اجرای این پروژه‌ها سرانه فضای آموزشی در استان بوشهر، از ۵.۸ دهم متر با افزایش ۱.۳ متر به ۶.۵۴ متر می‌رسد که با توجه به پروژه‌های در دست اجرا، این سرانه تا پایان سال به ۶.۸ دهم مترمربع خواهد رسید. 

همچنین در خصوص استانداردسازی وسایل گرمایشی مدرسه‌ها؛ تاکنون پنج هزار و ۷۰۰ دستگاه کولرگازی برای مدرسه‌های استان بوشهر تأمین‌شده است، اما با توجه به استهلاک آن‌ها نیاز است سالانه هزار دستگاه کولر به این مجموعه اضافه شود. 

شیان ذکر است؛ باوجوداین که استان بوشهر از نظر سرانه ورزشی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است اما در حال حاضر نیز ۶ سالن ورزشی و چهار زمین چمن دانش‌آموزی در این استان، آماده بهره‌برداری است. 

همچنین شهرستان تنگستان بیشترین فضای تخریبی مدارس استان را به خود اختصاص داده بود که در دولت تدبیر و امید، ۵۴ پروژه برای آن هدف‌گذاری شده و امروز با اجرای آن‌ها، وضعیت فضاهای آموزشی این شهرستان بهبودیافته است و در بخش دلوار نیز ۲۹ پروژه آموزشی، تعریف‌شده که تاکنون ۱۹ پروژه بهره‌برداری و ۱۰ پروژه دیگر نیز در دست اجرا است که هفت پروژه آن در مهرماه و مابقی تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود و به این صورت سرانه آموزشی در دلوار ۲.۲ متر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز