خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای شهر شیراز:

روابط عمومی پاسخگوی مطالبات و حقوق مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۷۵۷۸

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای شهر شیراز اعتقاد دارد که روابط عمومی متخصص، آزاد و مختار، اگرچه از تلاش برای ارائه‌ تصویرِ خوب اما صادقانه از سازمان خود دریغ نمی‌کند، در سوی دیگر مراقبت می‌کند که پاسخگوی مطالبات و حقوق مردم هم باشد.

به گزارش ایلنا سجاد بنام ضمن گرامیداشت 28 اردیبهشت روز روابط عمومی، گفت: آنگونه که از عنوان و تعریف «روابط عمومی» برمی‌آید، این عنصر کلیدی در هر مجموعه‌ای، مسئولیت مدیریت فرایند ارتباط بینِ هر سازمان یا نهادی با عموم مخاطبان و مردم را بر عهده دارد؛ رسالتی سنگین که تفصیل و تشریح اهمیت آن، تکراری ملال‌آور و زیاده‌گویی می‌نماید.

او در پاسخ به این پرسش که چرا در ایران روابط عمومی، هرگز جایگاه خود را نیافت و با وجود حجم کار و مسئولیت، نمود و بروز مناسبی ندارد، گفت: الگوواره‌های رنگارنگ و تعریف‌های ناهمسو از روابط عمومی، تنوع و تضاد در خواسته‌ها و توقعات مردم و مدیران سازمان‌ها، ضعف حرفه‌ای و تخصصی درونی، نگاه‌های سنتی و بسته در محیط‌های اداری، در نگاهی بدبینانه سیاست سیستماتیک و هدفمند علیه این مجموعه و عوامل مختلفی را می‌توان در این زمینه به عنوان دلیل مطرح کرد.

مدیر اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای شهر شیراز با بیان اینکه مسئولیت روابط عمومی در هر سازمان و مجموعه‌ای بسیار کلیدی و حساس است، آزادی و اختیار را حلقه‌های گمشده در زنجیر فعالیت این تشکیلات بیان و راهکارهایی برای آنچه او نجات روابط عمومی‌ها می‌داند، دانست.

بنام با تاکید براینکه پاسخ به این سئوال نیازمند بحث و واکاوی عمیقی دارد، گفت: در واقع روابط عمومی، به عنوان یکی از فرزندان دموکراسی، دچار بیماری و ناتوانی مُزمنی شده است؛ درست مانند برادر دیگرش یعنی رسانه که درد مشترکی دارد و حتی شاید بتوان گفت به دلیل پشتوانه ضعیف‌تر، حال وخیم‌تری را می‌گذراند.

بنام، ادامه داد: به نظر من راهکار اساسی و ریشه‌ای برای کاهش معضلات و چالش‌های نهاد روابط عمومی در راستای برقراری ارتباط دوسویه و تعامل سازنده با عموم مردم، «آزادی» و «افزایش اختیارات» آنها، البته پس از آموزش و تخصصی کردن این نهاد است.

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز