خبرگزاری کار ایران

بهترین و معروف ترین بازارهای مبلمان ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۲۸۲

به نظر شما واقعا بهترین راه برای خرید چیست؟ نگاهی که به دور و بر خود بیندازیم فروشگاه های آنلاین و فیزیکی بسیاری را میبینیم که هر کدام ضعف ها و قوت های خود را دارند. واقعا با قاطعیت نمی توانیم بگوییم خرید آنلاین بهتر است یا خرید آفلاین، اما می توانیم با اطمینان نکاتی را بیان کنیم که می تواند درخرید آنلاین یا خرید حضوری به کسب بهترین تجربه کمک کند.

برای مثال فرض کنید که قصد خرید آنلاین را دارید، در این صورت اگر قصد خرید از یک فروشگاه اینستاگرامی را داشته باشید بهتر است خرید خود را از جایی انجام دهید که امکان پرداخت حضوری نیز داشته باشد، یا اگر قصد دارید از یک وبسایت فروشگاهی خرید کنید، بهتر است سراغ فروشگاه های تخصصی و دارای نماد اعتماد الکترونیک بروید. در خرید حضوری نیز یکی از مهمترین مواردی که می تواند در ایجاد یک تجربه خرید خوب به شما کمک کند، خرید از مکان هایی است که بورس آن محصول باشد.

چرا بهتر است از مراکز خرید کالا بخریم؟

احتمالا شنیده اید که خیابان جمهوری تهران مرکز خرید لوازم الکترونیکی یا گوشی و ... است، یا حتما شنیده اید که برای خرید فرش، بهترین محل خرید مراکز خرید تخصصی فرش هستند. به هرجایی که بورس خرید یک دسته از محصولات خاص باشد مراکز تخصصی آن محصول گفته می شود.

علت های زیادی برای خرید از مراکز تخصصی وجود دارد، اما به عنوان چند مورد از اصلی ترین آن ها، می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  1. تنوع بسیار زیاد محصولات و حق انتخاب بیشتر
  2. قیمت پایینتر (در اغلب موارد)
  3. کیفیت بالاتر محصولات به دلیل وجود بازار رقابتی

در ادامه قصد داریم مهمترین مراکز خرید مبلمان کشور را معرفی کنیم. ابتدا به معرفی مراکز معتبر و بورس مبلمان در تهران اشاره می کنیم و سپس به سراغ شهرهای دیگر کشور می رویم.

مراکز خرید مبلمان در تهران

بهترین مراکز خرید مبلمان در تهران، صرف نظر از اینکه بازارهای مبلمان بسیار خوب و بزرگی در پایتخت وجود دارند، بازار مبل یافت آباد و بازار مبل چهاردانگه هستند.  در ادامه به معرفی مختصر این دو بازار مبل مشهور و پرطرفدار می پردازیم.

بازار مبل یافت آباد، بهشت مبلمان ایران

بازار مبل یافت آباد معروف ترین و بزرگترین بازار مبلمان در تهران و حتی شاید در سراسر کشور باشد. تنوع بی بدیل محصولات و حضور برندهای معتبر داخلی و خارجی در این مرکز خرید باعث شده که بازار یافت آباد به انتخاب اول هر کس برای خرید مبلمان تبدیل شده است.  حتی اگر برای خرید میز پلیمری یا صندلی پلیمری نیز به این منطقه می آیید می توانید از برندهای مطرحی همچون ماندگار خرید خود را انجام دهید.

این موضوع باعث شده که حتی برخی  از شهرهای دیگر برای خرید مبلمان به این منطقه می آیند. بازار مبلمان نه تنها یک بازار بزرگ از فروشندگان مبلمان است، بلکه بسیاری از کارخانه ها و کارگاه های تولید مبلمان در این منطقه حضور دارند.

بازار مبل یافت آباد به این نکته مشهور است که علاوه بر پاساژها و مراکز خرید بزرگ، فروشگاه های کوچک بسیاری را نیز در خود جای داده است. در یک طرف اتوبان می توانید پاساژهای مشهوری همچون بازار مبل خلیج فارس، بازار های مبل شماره 1 و 2 و 3، بازار مبل کاسپین و ... را ببینید و در طرف دیگر اتوبان نیز می توانید کارگاه های کوچک و بزرگ تولید کننده این محصولات را مشاهده کنید.

بهترین و معروف ترین بازارهای مبلمان ایران

البته وجود صنایع مرتبط در این منطقه باعث کاهش هزینه تولید این محصولات شده و همین مسئله در تعدیل قیمت محصولات در این منطقه نیز تاثیر دارد. شاید اما بتوانیم شهرت زیاد این منطقه را عاملی بدانیم که باعث افزایش قیمت ها نیز می شود، به این شکل که این عامل تاثیر کاهش هزینه تولید را بی اثر کرده است، چرا که با شهرت این منطقه هزینه اجاره و خرید ملک تجاری را به شدت افزایش داده است.

بنابراین بازار مبل یافت آباد به دلیل تنوع بالای محصولات و قیمت منطقی شاید یکی از بهترین بازارهای مبل تهران محسوب می شود.

بازار مبل چهاردانگه:  در معدن صنعت مبلمان تهران قدم بگذارید!

بازار مبل چهاردانگه شاید بزرگترین و معروف ترین بازار مبل تهران نباشد، اما بزرگترین کانون تولید کنندگان صنعت مبلمان و صندلی و میز و کابینت و هر چیزی شبیه این موارد است. در بخشی از چهاردانگه که با عنوان شهرک صنعتی چهاردانگه شناخته می شود، در یک منطقه بزرگ، کارخانه ها و تولیدی های متنوعی وجود دارند که برخی حتی به توزیع محصولات خود به صورت مستقیم و از کارخانه نیز می پردازند.

بنابراین می توانید هر محصولی را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت ممکن از این منطقه خریداری کنید، البته این مسئله نباید باعث شود که هنگام خرید نکات اساسی را نادیده بگیرید تا تجربه تلخی از خرید خود نداشته باشید.

علاوه بر این در این منطقه به تازگی پاساژها و فروشگاه های فروش مبلمان و ... بسیاری نیز به وجود آمده اند و اگر تمایل به خرید مستقیم از کارخانه ندارید، می توانید به راحتی محصولات این تولیدی ها را از فروشگاه های این منطقه خریداری کنید.

ظرفیت تولید مبلمان و محصولات مشابه در این منطقه به حدی بالاست که محصولات متنوع از این بخش از شهر به دیگر نقاط آن نیز منتقل می شود تا در فروشگاه های شهر فروخته شوند. حتی از این منطقه به شهرستان های دیگر نیز محصولات مختلفی ارسال می شود.

قیمت پایین محصولات در مقابل کیفیت بالا، مهمترین ویژگی بازار مبل چهاردانگه است که آن را به یکی از بهترین بازارهای مبلمان تهران و ایران تبدیل کرده است. علت این قیمت رقابتی نیز نزدیکی بازار چهاردانگه به صنایع مرتبط و هزینه پایین زندگی و کار در این منطقه است.

بهترین مرکز خرید مبلمان در کرج: بازار مبل امام علی

بازار مبل امام علی در بلوار امام علی و جاده محمد شهر قرار گرفته است. این بازار مبل یکی از بزرگترین بازارهای مبلمان در ایران محسوب می شود. این بازار مبل 35 هکتار مساحت دارد. البته بخشی که فروشگاه های این مجموعه در آن قرار داد حدود 8 هکتار، اما در دو طبقه است، بنابراین نباید وسعت این بازار و تنوع محصولات آن را دست کم بگیریم.

بهترین و معروف ترین بازارهای مبلمان ایران

بهترین بازارهای مبل مشهد

در شهر مشهد بازارهای مبلمان تقریبا شهرتی برابر دارند و همه آن ها در یک حد شناخته شده و محبوب هستند.  یکی از مهمترین مراکز خرید مبلمان در این شهر قطعا بازار مبل شاندیز است. منطقه شاندیز مشهد در مجموع بسیار پرطرفدار است و وجود فروشگاه های معتبر در بخشی از این منطقه باعث شده، بازار مبل شاندیز مشهد به بورس خرید مبلمان در این شهر تبدیل شود.

بازار مبل طرقبه نیز شرایطی مشابه بازار مبل شاندیز دارد. در این منطقه نیز می توانید تنوع خوبی از محصولات را مشاهده و خریداری کنید.

بازار مبل سناباد نیز از دیگر بورس های خرید مبلمان در شهر مشهد است. گالری های مبلمان در خیابان سناباد مجتمع شده اند و این خیابان را به بورس خرید مبلمان تبدیل کرده اند.

اما یکی از بزرگترین بازارهای مبلمان در شهر مشهد بازار مبل وصال است. این منطقه تنها یک مجتمع خرید نیست، بلکه صنایع چوبی نیز در این منطقه فعالیت جدی دارند. در بازار مبل وصال می توانید انواع محصولات حوزه مبلمان را با کیفیت ها و قیمت های متنوع و در سبک های مختلف پیدا کنید.

بازار مبل رهنان، بزرگترین و مهمترین بازار مبل اصفهان

بازار مبل رهنان که تقریبا در مرکز شهر اصفهان واقع شده به عنوان معروف ترین و بزرگترین بازار مبل اصفهان شناخته می شود.  در این بخش از شهر می توانید هزاران گالری و کارگاه تولیدی  مبل را در کنار هم ببینید و مقایسه کنید. تنوع طرح و نقش محصولات و حضور برندهای معتبر داخلی و خارجی نیز به اهمیت و شهرت این بازار مبل کمک شایانی کرده است. در این بازار مبل می توانید تنوعی از انواع مبل، سرویس خواب، انواع میز  و لوازم سیسمونی را خریداری کنید.

بعد از بازار مبل رهنان نیز،  بازار مبل خیابان آتشگاه اصفهان  و بازار مبل  خورزوق به عنوان دومین و سومین بازارهای مبلمان بزرگ این شهر شناخته می شوند.

در این مطلب تلاش کردیم که چند مورد از بزرگترین بازار های مبلمان ایران را در شهرهای مختلف معرفی کنیم. در ادامه بازارهای مبلمان مشهور در شهرهای دیگر را نیز به این لیست اضافه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز