خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار اشتون:

مسئله هسته‌ای ایران قابل حل است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۲۹

ظریف با اشاره به فضای بوجود آمده در ایران پس از انتخابات اخیر، گفت لازم است از این فرصت و فضای مناسب استفاده کرد و می‌توانیم مرحله جدیدی را در مذاکرات آغاز نمائیم.

دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که بمنظور شرکت در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسر می‌برد، روز دوشنبه با خانم کاترین آشتون، مسئول عالی اتحادیه اروپایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، طرفین در این دیدار ضمن انجام مذاکرات سازنده، توافق کردند نشست ایران و ۱ + ۵ در سطح وزرای امور خارجه روز پنجشنبه(۴/۷ / ۹۲) در نیویورک و نشست بعدی وزرای ایران و ۱ + ۵ در ماه آینده در ژنو انجام شود.

دکتر ظریف در این دیدار با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات هدفمند در چارچوب زمانی مشخص پیرامون مسئله هسته‌ای، تصریح کرد، اگر واقعیتهای ایران امروز مدنظر قرار گیرد، مسئله هسته‌ای قابل حل است.

وی با اشاره به فضای بوجود آمده در ایران پس از انتخابات اخیر، گفت لازم است از این فرصت و فضای مناسب استفاده کرد و می‌توانیم مرحله جدیدی را در مذاکرات آغاز نمائیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به وجود بی اعتمادی عمیق میان طرفین، وجود اراده سیاسی در قبال مسئله هسته‌ای را مهم خواند و اعتمادسازی و رفع نگرانیها را اولین گام اساسی در این ارتباط توصیف کرد.

وی ضرورت ترسیم یک چشم انداز واقعی در تنظیم یک چارچوب زمانی مشخص برای انجام یک مذاکرات هدفمند را یادآور شد.

دکتر ظریف در عین حال تاکید کرد که نمی‌توان مردم ایران را از حق قانونی برخورداری از فناوری هسته‌ای صلح آمیز و حق غنی سازی در ایران محروم کرد.

خانم آشتون نیز در این دیدار مجددا انتصاب دکتر ظریف به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را تبریک گفت.

وی تصریح کرد: ما نیز همانند شما برای حل مسئله هسته‌ای ایران مصمم هستیم و اعتقاد داریم که این امر قطعا امکانپذیر است.

آشتون با اشاره به اهمیت وجود اعتماد متقابل، ضرورت یافتن راههای اعتمادسازی متقابل را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنانچه عزم لازم وجود داشته باشد، کلیه مسائل دو طرف در یک جدول زمانی منطقی قابل حل است.

در این دیدار طرفین در خصوص سایر موضوعات مورد علاقه از جمله روابط ایران و اتحادیه اروپایی، همکاری در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله بحرانهای جاری، سلاح شیمیایی و سلاحهای کشتار جمعی تبادل نظر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز