خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور:

سپاه باید از جریانات سیاسی به دور باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۹۳

سپاه باید متعلق به همه ملت باشد / باید سپاه به گونه‌ای باشد که همه شهروندان بقاء و استمرار حقوق شهروندی خود را کنار حضور سپاه اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران احساس کنند.

رییس‌جمهور گفت: سپاه فرزند انقلاب اسلامی است که با فاصله ای کوتاه از پیروزی انقلاب شکل گرفت و هرجا احساس خطر شد، سپاه در خط مقدم دفاع از انقلاب بوده است.

به گزارش ایلنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسوولین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پاسداری، ایستادگی و جهاد برای حراست از انقلاب اسلامی را بر عهده داشت در روزهای اولیه استقرار انقلاب برای حراست از انقلاب اسلامی، در تمام نقاط کشور از جان مایه گذاشتند، گفت: سپاه پاسداران در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور داشت و ناامنی های گوشه و کنار کشور و توطئه های خارجی که استکبار به سرکردگی آمریکا علیه ملت ایران انجام می دادند را یکی پس از دیگری خنثی می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دو سرمایه معنوی و اجتماعی بهره مند است که این نیرو را نسبت به نیروهای مسلح سایر کشورها متمایز می کند، گفت: سرمایه معنوی سپاه،، خلوص، توسل و اعتقادی است که میان نیروهای آن وجود دارد و این همان سرمایه‌ای است که این نیرو را محبوب دلها قرار داده و اگر خدای ناکرده این سرمایه سایش پیدا کند، قضاوت مردم نسبت به موقعیت ایثار این بهترین نیروی انقلاب، به تردید مبدل خواهد شد و سپاه دیگر آن نیرویی نخواهد بود که امام راحل(ره) درباره آن فرمود: «ای کاش من یک پاسدار بودم».

رییس جمهور تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سرمایه معنوی که تا به امروز حفظ کرده است، به عنوان نیرویی متمایز از نیروهای مسلح جهان ترسیم می شود.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: امروز باید با همان معنویت، خلوص، صلابت، اقتدار و روحیه ای که در فضای جبهه ها میان سپاهیان اسلام حاکم بود و موجب پیروزی‌های مکرر می‌شد به راه خود ادامه دهیم.

رییس جمهور با بیان اینکه دشمن از تجهیزات و امکانات نظامی که نیروهای مسلح ما در اختیار دارند، نمی ترسد بلکه هراس حقیقی آنها از انگیزه، معنویت، خلوص و اتصال جبهه های ما با خاندان رسالت و اهل بیت(ع) ‌ است، گفت: امید، ‌ معنویت و اتصال به آسمان همان چیزی است که در نیروهای سپاه ما وجود دارد و دشمن از آن در هراس است که باید این خصوصیات را حفظ و ارتقاء بخشیم.

دکتر روحانی در تشریح سرمایه اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: سپاه باید دژ مستحکم و پناه همه مردم باشد و در این مسیر مسلمان، غیرمسلمان، شیعه، سنی، روستایی و شهری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند بلکه سپاه باید در کنار و همراه همه مردم باشد. به بیان امیرالمؤمنین(ع) جنود و نیروهای مسلح باید حصون الرعیّه باشند یعنی پناه و دژ همه مردم. امام نفرمود: «حصون المسلمین» یا «حصون المؤمنین» نفرموده «دژ مؤمنین یا مسلمین» بلکه بعنوان پناه همه مردم دانسته است.

رییس جمهور اظهار داشت: هنگامی که مردم، سپاه پاسداران و پاسداری را می بینند باید احساس امنیت و آرامش کرده و آنها را دژ مستحکم و مدافع حقوق خود بداند.

وی افزود: باید سپاه به گونه‌ای باشد که همه شهروندان بقاء و استمرار حقوق شهروندی خود را کنار حضور سپاه اسلام و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران احساس کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی سپاه همان اعتماد و علاقه شدید مردم به این نیروی مقتدر است، گفت: سپاه باید از جریانات سیاسی به دور باشد؛ چرا که جایگاه او جایگاهی برتر از این جریانات و بازی های جناحی است. نباید به جناح یا حزبی وابسته باشد.

رییس جمهور افزود: سپاه باید متعلق به همه ملت باشد چرا که اگر روزی نیاز به حضور آحاد ملت در صحنه بود، آن بستری که باید همه مردم را زیر پرچم اسلام به میدان بیاورد، سپاه است.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز زمانی حساس برای منطقه و ایران است، گفت: آن نیرویی که در خط مقدم قرار داشته و در برابر همه توطئه ها ایستاده و باید بایستد، سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی است.

رییس جمهور با بیان اینکه اولین قدم برای مقابله با توطئه دشمنان شناخت تهدیدات است، گفت: اگر در شناخت تهدیدات خطا و اشتباهی صورت بگیرد، خطرناک خواهد بود.

دکتر روحانی شناخت تهدیدات، برنامه‌ریزی برای مبارزه و داشتن استراتژی از اقدامات موثر در کسب پیروزی برشمرد و تصریح کرد: اگر در این زمینه اشتباهی صورت گیرد مطمئناً با شکست همراه خواهد بود و این همان موضوعی است که آمریکایی ها در حمله به افغانستان و عراق مد نظر قرار نداده و شکست خوردند و در سوریه نیز همین شرایط وجود دارد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حساس منطقه به ویژه موضوع سوریه گفت: امروز شرایط در سوریه به خاطر دعوا بر سر یک فرد، طایفه و یا گروه نیست بلکه بر همگان روشن است که غرب برای کل منطقه برنامه ریزی کرده و این منطقه را به شکل فعلی نمی پذیرد.

دکتر روحانی مساله سوریه را موضوع سرنوشت‌ساز برای منطقه ای حساس دانست و خاطر نشان کرد: امروز مستکبران به بهانه استفاده از سلاح شیمیایی موضوع هجمه علیه سوریه را نیز به راه انداختند و به دنبال تثبیت منافع رژیم صهیونیستی و تضعیف خط مقاومت در برابر این رژیم هستند.

رییس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که همواره اعلام کرده با سلاح شیمیایی و کشتار جمعی مخالف است.

وی اضافه کرد: اشتباه غربی ها این است که تصور می کنند جمهوری اسلامی به دنبال فرصتی برای سلطه نظامی بر منطقه است.

دکتر روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال سلطه نظامی بر منطقه نبوده و اگر امروز کشوری قدرتمند به شمار می رود، قدرت او به خاطر نفوذ گفتمانی است که در تعامل با کشورها در پیش گرفته است.

رییس جمهور با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در منطقه نه تنها سپاه جنگ نیست بلکه سپاه صلح، ثبات، امنیت و آرامش است، گفت: گفتمان ما، مردم سالاری، ثبات، ‌ وحدت، برادری و مبارزه با تروریسم در کل منطقه است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران خود قربانی ترور، سلاح شیمیایی و کشتار جمعی است تنها راه حل برون رفت از مشکلات را خروج متجاوزان و مستکبران از منطقه دانست.

رییس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار بازگشت صلح و ثبات به سوریه و اعمال رأی و نظر مردم این کشور است.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها که کماکان بر طبل جنگ می‌کوبند، خودشان متوجه آثار شوم شروع جنگ در منطقه شده اند، گفت: عدم موفقیت آمریکا در اقدامات پیشین این کشور علیه کشورهای منطقه خود عاملی برای احتراز آنها از جنگ جدید در منطقه است.

رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران می خواهد جنگی جدید در منطقه آغاز نشود و با همه توان در این مسیر تلاش کرده و خواهد کرد، گفت: مطمئناً اگر به هر دلیلی اتفاقی بیفتد کشورها و ملت های منطقه در مساله سوریه بی تفاوت نخواهند بود و جمهوری اسلامی ایران نیز در این موضوع سرنوشت‌ساز بی‌تفاوت نخواهد بود.

دکتر روحانی افزود: ما به وظیفه انسانی خود عمل می کنیم و خداوند ملت های منطقه را در برابر توطئه های متجاوزین حفظ کرده و آنها را از این توطئه ها عبور خواهد داد.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکلات داخلی و توطئه دشمنان برای اعمال فشار به ملت ایران گفت: امروز توطئه و تهدید اول دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران در زمینه اقتصادی و مسائل مربوط به معیشت مردم است و این موضوع را با تحریم ها که با بهانه های واهی و غیر عادلانه و غیر قانونی وضع شده، دنبال می کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود و این موضوع بارها از سوی رهبر معظم انقلاب نیز بیان شده است، تصریح کرد: دشمنان ملت ایران می دانند که ما بدنبال فناوری صرفاً صلح آمیز هسته ای هستیم و تحریم بهانه ای است که برای تضعیف و فشار به ملت ایران پیش رو گرفته اند اما به هر حال آنها، برخی کشورها را در این توطئه خود شریک کرده و مصوباتی را در شورای امنیت و اتحادیه اروپا علیه ملت ایران تصویب کرده اند.

رییس جمهور با بیان اینکه تحریم در زمینه فروش نفت و فعالیت‌های بانکی علیه کشوری، به معنای ضربه زدن به معیشت مردم آن کشور است، گفت: دشمن هدف را فشار بر زندگی مردم قرار داده و با این اقدام قصد تسلیم و ناامید کردن مردم و جدایی آنان از انقلاب اسلامی را دارد که باید این نقشه دشمن را ناکام سازیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه مردم در انتخابات ۲۴ خرداد بسیار خوب شرایط حساس کشور را درک کرده و با حضور خود حماسه سیاسی به عنوان اولین ضربه به توطئه دشمنان را خلق کردند، گفت: انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از جمله انتخاباتی بود که با حضور بانشاط مردم در امنیت کامل و بدون هرگونه تهدید و جنجالی برگزار شد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز باید با خلق حماسه اقتصادی در کشور توطئه دشمنان را برای تحت فشار قرار دادن معیشت مردم خنثی کنیم، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حافظ و در خط مقدم دفاع از انقلاب قرار دارد، امروز وظیفه بزرگی در این زمینه بر دوش دارد و با ظرفیت‌های فراوانی که در اختیار دارد، در شرایط مختلف می‌تواند، وارد عمل شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه شایعاتی که در خصوص سپاه مطرح می‌شود و می‌خواهد آن را رقیب مردم و به صورت پیمانکار معرفی کنند، هرگز قابل قبول نیست، گفت: سپاه دارای توان نیروی انسانی، تجهیزات و برنامه‌ریزی است و باید امروز در شرایطی که دشمن اقتصاد را هدف قرار گرفته وارد عمل شده و با شناختی که از شرایط کشور و ملت دارد آستین را بالا زده و بخشی از بار مردم، نظام و دولت و چند پروژه ملی و بزرگ را بر عهده گیرد.

رییس جمهور با بیان اینکه مبارزه با فساد و قاچاق کالا از دیگر موضوعاتی است که سپاه باید در این زمینه نیز از توان خود استفاده کرده و نقش‌آفرینی کند، تصریح کرد: مردم همانطورکه در جنگ معنویت و خلوص سپاهیان را درک کرده‌اند امروز هم باید شاهد خلوص سپاه برای حرکت چرخ‌های تولید در جهت رشد و پیشرفت روزافزون باشند.

دکتر روحانی تأکید کرد: علی‌رغم مشکلات فراوان، دولت به آینده کشور کاملاً امیدوار است و به حول و قوه الهی با دست پرتوان دولت و ملت حماسه اقتصادی خلق خواهد شد.

پیش از سخنان رییس‌جمهور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سپاه در زمینه‌های گوناگون، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از امکانات خود از جمله بسیج مردمی و امکاناتی که در زمینه سازندگی در اختیار دارد آماده حمایت و پشتیبانی از برنامه‌های دولت در بخش‌های مختلف است.

همچنین دکتر روحانی در ابتدای ورود به محل برگزاری مراسم از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد استقبال قرار گرفت و از یگان تشریفات مستقر در محل سان دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز