خبرگزاری کار ایران

نائیب رئیس شورای شهر تهران:

وزیر بهداشت از تطهیرکنندگان آرامستان‌های کشور عذرخواهی کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۸۴۸

نائیب رئیس شورای شهر تهران ضمن گلایه از صحبت های روز گذشته وزیر بهداشت گفت: امیدواریم وزیر محترم ضمن عذرخواهی از همکاران ما اقدامات لازم جهت دلجویی از این عزیزان را با اعلام جدول زمانی واکسیناسیون اولویت‌دار این بزرگواران انجام دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه امروز شورای شهر تهران در غیاب محسن هاشمی رئیس شورای شهر و به نائب رئیسی سید ابراهیم امینی برگزار شد. 

امینی در ابتدا با تبریک سیزدهم رجب روز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: به نمایندگی از اعضای شورای شهر تهران، مجموعه مدیریت شهری و پرسنل خدوم بهشت زهرا، مراتب گلایه و ناحرسندی خود را از سخنان ناسنجیده وزیر بهداشت که موجب گلایه همکاران ما در سازمان بهشت زهرا و سایر آرامستان های کشور به ویژه نیروهای گرانقدر بخش تطهیر این سازمان گردید ابراز کنم. 

او ادامه داد: عزیزان ما در بخش تطهیر بهشت زهرا  در یک سال اخیر بدون هیچ چشم داشتی و در نهایت گمنانی و کمترین امکانات ممکن اجازه ندادند حتی لحظه‌ای امور مرتبط با کفن و دفن اموات بر زمین بماند. در حالی که در سایر کشورها با کندن گورهای دسته جمعی و بدون رعایت آداب دینی فوت شدگان کرونا را مدفون میسازند.

امینی ادامه داد: امیدواریم وزیر محترم ضمن عذرخواهی از همکاران ما اقدامات لازم جهت دلجویی از این عزیزان را با اعلام جدول زمانی واکسیناسیون اولویت دار این بزرگواران که روزانه و از نزدیک و به صورت سه شیفت با فوتی‌های کرونایی و افراد مشکوک به کرونا سر و کار دارند انجام دهد. 

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به هفته وکیل مدافع گفت: یکم تا هفتم اسفندماه هفته وکیل مدافع است و هم‌اینک در آستانه هفتم اسفندماه و شصت و هشتمین سالروز استقلال کانون وکلا هستیم. استقلال نهاد مدنی و دیرپای کانون وکلا یادگار ماندگار زنده‌یاد دکتر محمد مصدق و از لوازم و الزامات دادرسی منصفانه در نظام قضایی است. علی‌رغم قدمت و اهمیت فراوان استقلال نهاد وکالت و اینکه ضررعدم استقلال این نهاد مدنی در نهایت متوجه همه شهروندان و اهالی جامعه فارغ از شغل و سمت و جایگاه اجتماعی می‌شود. 

امینی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تضعیف همه‌جانبه این نهاد به‌بهانه‌های مختلف هستیم و امیدوارم نهادهای مربوطه اسیر برخی شیطنت‌ها در تضعیف نهاد وکالت به‌بهانه نظارت نشوند تا با دستاویز نظارت بیشتر که البته نظارت لازمه تداوم صحت عملکرد هر نهادی است، استقلال وکیل و کانون وکلا و در نتیجه حق دفاع شهروندان که ریشه در اصل سی و پنجم قانون اساسی دارد، لطمه نبیند. 

نائیب رئیس شورای شهر افزود: گفتنی است وکلای دادگستری در سراسر کشور سالیانه صدها هزار مشاوره و ده‌ها هزار وکالت رایگان به شهروندان کمتر برخوردار اقتصادی ارائه می‌دهند و اداره معاضدت کانون‌های وکلا در همه ایام سال حتی در شرایط سخت کرونایی خدمات رایگان حقوقی و وکالتی به شهروندان ارائه می‌دهد که متاسفانه افکار عمومی چندان که باید از این خدمات اطلاع ندارند. 

او ادامه داد: بنابراین باتوجه به شرایط اقتصادی دشوارِ بخش قابل توجهی از جامعه و در راستای دسترسی هرچه بهتر و بیشتر شهروندان به خدمات حقوقی و تحقق دسترسی به وکیل و دادرسی منصفانه جا دارد که این خدمات رایگان که بخشی از حقوق شهروندی هستند هرچه بهتر و بیشتر از طرق مختلف من جمله بیلبوردهای شهری به جامعه معرفی گردد. 

امینی همچنین به سخنان رئیس شورای عالی استان‌ها نیز گلایه کرد و گفت: ناخرسندی خود را از سخنان نسجنیده رئیس شورای عالی استان‌ها در ارتباط با اعضای شورای شهر تهران که با آرا میلیونی شهروندان تهرانی انتخاب شدند اعلام کنم. بی‌حرمتی و بی‌احترامی به منتخبین شهروندان در حقیقت بی‌حرمتی به رای میلیونی شهروندان تهرانی است که به اعضای شورای شهر دادند و امیدواریم با حرف‌های نسنجیده که درشان و جایگاه افراد مختلف نیست اسباب نارضایتی شهروندان و منتخبین آن‌ها را فراهم نسازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز