خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آنفولانزای فوق حاد پرندگان در همدان مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۶۰۱

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان همدان مشاهده نشده است.

به گزارش ایلنا از همدان مدیران کل، معاونان و کارشناسان دامپزشکی و محیط ‌زیست استان همدان در راستای اجرای طرح پایش و مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سد «آبشینه» همدان که محل تجمع و استراحت پرندگان آبزی و مهاجر است در قالب اکیپ مشترک بازدید کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در حاشیه این بازدید در گفتگو با ایلنا افزود: افزایش و گسترش ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و محیط‌زیست باعث می‌شود اکثر بیماری‌ها در حــوزه حیات‌وحش کنترل‌شده و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری به عمل آید.

محمود رضا رسولی گفت: تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان همدان مشاهده نشده است.

مدیرکل محیط‌زیست استان همدان نیز در خصوص پایش و رصد بیماری‌های حیات‌وحش گفت: مهم‌ترین هدف حفاظت محیط‌زیست در استان همدان بهره‌مندی درست و مستمر از محیط‌زیست بـا مدنظر قـرار دادن تــوسعه پایدار و نیز وسعت بخشیدن به منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی حیات‌وحش با همکاری دامپزشکی است.

محسن جعفری با اشاره به در پیش بودن هفته جهانی تالاب گفت: با توجه عدم وجود پاسگاه‌های حفاظت محیط‌زیست در مناطقی که تالاب وجود دارد کارشناسان محیط‌زیست و دامپزشکی در قالب اکیپ مشترک هفته‌ای سه مرتبه از تالاب‌ها، سدها، آبگیرها بازدید به عمل می‌آوردند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز