خبرگزاری کار ایران

فرماندار اهواز خبر داد:

جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اهواز برگزار شد

کد خبر : ۱۰۱۱۴۲

در سال جاری از محل اعتبارات تملک دارایی ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه‌های شهرستان اهواز اختصاص یافت.

ایلنا: در سال جاری از محل اعتبارات تملک دارایی ۱۲۰ میلیارد تومان به پروژه‌های شهرستان اهواز اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا از خوزستان، فرماندار شهرستان اهواز با ذکر این خبر در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اهواز افزود: اختصاص این مبلغ از محل اعتباراتی است که تا کنون توزیع شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال و اختصاص سایر اعتبارات به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

فدعمی ادامه داد: بیشترین اعتبارات در سال جاری در فصل عمران شهری و روستایی و بالغ بر۳۳ میلیارد تومان است.

وی افزود: پس آن فصل فرهنگ و هنر با ۲۳ میلیارد تومان، فصل آموزش با ۱۸ میلیارد تومان و حمل و نقل با ۳/۱۳ میلیارد تومان قرار دارد.

فرماندار اهواز گفت: در سال جاری با جدا شدن شهرستان‌های کارون و حمیدیه از اهواز، اعتبارات مناسبی بصورت جداگانه به این شهرستان‌ها اختصاص یافته است.

فدعمی خاطر نشان کرد: در سالهای گذشته تلاشهای خوبی در جهت توسعه شهرستان انجام شده که حاصل پیگیری نمایندگان شهرستان و همه مدیران است.

وی عنوان نمود: در این راستا تلاش شده تا توسعه شهرستان اهواز همه جانبه باشد و در کنار شهر‌ها، به روستا‌ها نیز توجه زیادی شده است، گرچه تا رفع محرومیت از این روستا‌ها راه زیادی در پیش است.

فرماندار اهواز با بیان این‌که پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت کمیته برنامه ریزی قرار دارند، افزود: در شهرستان اهواز ۲۴۰ پروژه تکمیلی و ۶۰ پروژه تعمیرات و خرید تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز در ادامه جلسه گفت: در دوران دفاع مقدس بسیاری از زیرساختهای شهرستان اهواز از بین رفت که تاثیر زیادی در توسعه شهرستان اهواز داشت و خوشبختانه در دولتهای گذشته اقدامات قابل توجهی در جهت تامین زیرساخت‌ها صورت گرفت.

وی افزود: با صمیمیت، همدلی و هماهنگی مسئولان در بحث بهسازی حاشیه شهر اهواز که از دغدغه‌های آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان است، اقدمات خوبی صورت گرفت و حاشیه شهر از وضعیت بسیار بدی که داشت تا حدودی خارج شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن‌زاده تاکید کرد: با توجه به ضرورت توسعه همه جانبه شهر و روستاهای شهرستان اهواز، در بحث حاشیه شهر نیز باید عدالت رعایت شود تا شاهد ایجاد وضعیتی مناسب در همه بخشهای حاشیه‌ شهر اهواز باشیم.

سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن لزوم توجه به بخشهای تازه تاسیس اسماعیلیه و غیزانیه و شهر الهایی خاطر نشان کرد: لازم است اعتبارات احداث و تجهیز ادارات کل از اعتبارات شهرستان اهواز جدا شود.

وی همچنین بر لزوم توجه تعریض و بازسازی جاده‌ها در محورهای خطرآفرین، اعتبارات مساجد و بازسازی مدارس فرسوده تاکید کرد.

سودانی دیگر نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: لازم است برنامه ریزی‌ها و اختصاص اعتباراتی که صورت می‌گیرد براساس سند توسعه شهرستان اهواز باشد.

وی خاطر نشان کرد: منابع اعتباری محدود است و لازم است با تکریم مردم و تسهیل شرایط از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.

سودانی همچنین بر لزوم توجه به بافتهای شهری قدیمی و اصیل شهر اهواز تاکید کرد.

حسینی دیگر نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به لزوم توجه به مسائل اقتصادی، معیشتی و اشتغال مردم خاطر نشان کرد: تحول شهرستان اهواز و استان خوزستان به بهره گیری از ظرفیت بخش کشاورزی وابسته است.

وی از توافق صورت گرفته بر اساس مصوبه شورای اقتصاد برای احداث بیش از ۱۶۳ هزار هکتار شبکه اصلی و ۳۴۴ هزار هکتار شبکه فرعی جهت توسعه بخش کشاورزی در استان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز