خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی پرسنل فنی داروخانه‌های شیراز:

كارآموزان شغل نیروهای فنی داروخانه‌ها را تهدید می‌كنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۸۴

چكیده:‌ «‌میانگین حقوق پرسنل داروخانه‌های شیراز کمتر از مزد پایه سال جاری و به میزان ۳۰۰ هزار تومان است./ جهاد دانشگاهی برای تکمیل این دوره آموزشی، کارآموزان را به داروخانه‌های شیراز می‌فرستد تا ۵ الی ۶ ماه مشغول به کار شوند. کار رایگان این کارآموزان باعث شده امنیت شغلی پرسنل فنی داروخانه‌ها به خطر بیافتد.»

رئیس انجمن صنفی پرسنل فنی داروخانه‌های شیراز از پرداخت حقوق كم‌تر از میزان قانونی به پرسنل داروخانه‌های این شهر انتقاد کرد.

«محمود فقیری» با بیان اینكه داروخانه داران در زمینه پرداخت مزد قانون را رعایت نمی‌کنند، به ایلنا گفت: میانگین حقوق پرسنل داروخانه‌های شیراز کمتر از مزد پایه سال جاری و به میزان ۳۰۰ هزار تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه سقف پرداخت مزد به پرسنل داروخانه‌ها ۵۰۰ هزار تومان است، افزود: متاسفانه هیچ نهاد دولتی بر وضعیت نسخه پیچان استان فارس نظارت جدی ندارد به گونه‌ای که اکثریت پرسنل داروخانه‌های استان بیمه نیستند.

این فعال صنفی با انتقاد از برنامه جهاد دانشگاهی شیراز برای آموزش فنی به کسانی که می‌خواهند در داروخانه‌ها مشغول به کار شوند، بیان کرد: جهاد دانشگاهی برای تکمیل این دوره آموزشی، کارآموزان را به داروخانه‌های شیراز می‌فرستد تا ۵ الی ۶ ماه مشغول به کار شوند.

به گفتهٔ آقای فقیری، کار رایگان این کارآموزان باعث شده است امنیت شغلی پرسنل فنی داروخانه‌ها به خطر بیافتد.

وی در ادامه با انتقاد از برنامه آموزشی انجمن داروسازان استان فارس که برای پرسنل فنی داروخانه‌ها اجباری شده است گفت: این انجمن برای یک برنامه آموزشی ۲ ساعته می‌خواهد ۱۵۰ هزار تومان از پرسنل بگیرد.

این فعال صنفی ادامه داد: وقتی از مشکلات حقوق و مزایا گفته می‌شود انجمن داروسازان می‌گوید پرسنل داروخانه‌ها زیر نظر وزارت کار هستند و به ما ارتباطی ندارد اما در رابطه با مسائل آموزشی، متولی پرسنل داروخانه‌ها می‌شوند.

رئیس انجمن صنفی پرسنل فنی داروخانه‌های شیراز در پایان در توضیح شیوه اجبار این آموزش دوساعته اظهار داشت: انجمن داروسازان استان فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای کسانی که این دوره آموزشی را می‌گذرانند گواهینامه ای را صادر می‌کنند که برای ادامه کار در داروخانه‌ها ضروری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز