خبرگزاری کار ایران

افزایش سطح تراز دریاچه ارومیه با بارش های پاییزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۸۳۲۹

مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: از ابتدای مهر ماه امسال با بارش ۱۱۴میلی متر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه,سطح تراز این دریاچه ۷سانتی متر افزایش پیدا کرده است.

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با ایلنا، بیان کرد: از ابتدای مهر ماه امسال در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۱۱۴ میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۱۲۷ درصدی بارندگی در حوضه دریاچه ارومیه بودیم، در پی بارندگی‌های پاییزی  سطح تراز دریاچه ارومیه ۷ سانتی‌متر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دریاچه ارومیه در وضعیت مناسبی قرار دارد، تصریح کرد: سطح تراز دریاچه ارومیه ۱ هزار و ۲۷۰ متر و ۲۴ سانتی‌متر است که نسبت به اوایل سال آبی امسال ۷ سانتی‌متر تراز آبی دریاچه ارومیه افزایش یافته است.

مدیر دفتر امور استان‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه یادآور شد: بارندگی‌های اخیر در حوضه دریاچه ارومیه باعث افزایش سطح و حجم آب دریاچه شده و در این راستا عمق دریاچه ارومیه نیز افزایش یافته است.

سرخوش با بیان اینکه از تیر ماه سال گذشته تاکنون دریاچه ۱۸ سانتی‌متر عمیق‌تر شده، عنوان کرد: در حال‌حاضر حجم آب دریاچه ارومیه نسبت به سال ۹۳ بیش از ۲ برابر شده و سطح آن نیز بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به تراز اکولوژیک و حد مطلوب دریاچه باید ۱۰ میلیارد متر مکعب آب باید به دریاچه افزوده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز