خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایلنا:‌

مافیای میراث فرهنگی، ادبیات مدیریت قبلی كشور بود

کد خبر : ۱۰۰۸۲۵

بازگرداندن برخی از اشیای میراث فرهنگی به كشور از توان اجرایی قدرت ما خارج است اما در برخی از اشیای نفیس راهكارهای بین‌المللی وجود دارد.

ایلنا:‌معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گفت:‌ با واژه‌هایی همچون مافیای میراث فرهنگی كه ادبیات مدیریت قبلی كشور بود موافق نیستم.

محمدعلی نجفی در گفت و گو با ایلنا، در پاسخ به اینكه برای مافیای میراث فرهنگی چه برنامه‌ای دارید، گفت: من از این الفاظ زیاد خوشم نمی‌آید، مافیای میراث فرهنگ مافیای اقتصادی؛ این الفاظ و ادبیات مدیریت قبلی كشور بود و من با این ادبیات مخالفم.

وی با بیان اینكه اگر در مواردی احساس كنیم كه افرادی به میراث فرهنگی كشور خسارت می‌زنند، حتما مانع آنها می‌شویم، تصریح كرد: در مورد قاچاق اشیای میراث فرهنگی و موارد دیگر بی شک در حد توان سازمان میراث و نیروهایی که ملزم به همكاری با سازمان هستند مقابل آنها ایستادگی می‌كنیم و مانع این كار می‌شویم اما من با مافیا موافق نیستم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی در مورد بازگشت اشیای خارج شده از كشور نیز، گفت: رسیدگی به این موارد و بازگشت برخی از آنها بستگی به شرایط دارد، برخی از این اشیا از توان اجرایی و قدرت ما خارج است اما در برخی از اشیای نفیس راهكارهای بین‌المللی وجود دارد.

نجفی اظهار كرد:‌ برای بازگرداندن این اشیای نفیس به كشور راهكارهای بین المللی حقوقی وجود دارد و ما از جنبه حقوقی كار را دنبال می كنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز