خبرگزاری کار ایران

تجربه زیسته کادر درمان در ایام کرونا به صورت مصاحبه تاریخ شفاهی ثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۱۲۱

رییس گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از ثبت تجربه زیسته بخشی از کادر درمان کشور در قالب مصاحبه تاریخ شفاهی توسط پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، قربانعلی کناررودی رییس گروه تحقیقات تاریخ معاصر و تاریخ شفاهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در توضیح جزئیات این خبر افزود: به منظور همکاری و معرفی کادر درمان برای مصاحبه، مکاتباتی از سوی پژوهشکده اسناد با فرهنگستان علوم پزشکی ایران و جامعه جراحان ایران صورت گرفت که نتیجه آن اعلام آمادگی و همکاری این مراکز با پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در معرفی افراد شاخص کادر درمان برای انجام مصاحبه‌های تاریخ شفاهی در ایام کرونا شد.

کناررودی در ادامه افزود: هم اکنون لیستی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور برای انجام مصاحبه تاریخ شفاهی توسط پژوهشکده اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی تهیه شده است که در این لیست اسامی تعدادی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی از بین روسای انجمن های علمی و فرهنگی، اساتید دانشگاه، فرهنگستان علوم، فرهنگستان ادب فارسی، فرهنگستان علوم پزشکی، انجمن جامعه شناسی، انجمن جمعیت‌شناسی و غیره وجود دارد.

وی اظهارداشت داد: در همین راستا فرهنگستان علوم پزشکی ایران و جامعه جراحان ایران با پژوهشکده سازمان لیستی از افراد فعال در کادر درمان کشور (نیروهای موثر نظام سلامت) تهیه شد و قرار است تجربه زیسته آنها از روزهای کرونا در قالب تاریخ شفاهی ثبت شود. 

کناررودی یادآور شد: تاکنون با ۶ نفر از فعالان کادر درمان از جمله  دکتر عارفی، دکتر سجادی، دکتر نیکنام، دکتر ملک افضلی، دکتر صدری زاده و دکتر کلانتر معتمدی گفتگوهایی به صورت آنلاین انجام شده است که در نهایت فایل صوتی این مصاحبه‌ها پیاده‌سازی و تدوین خواهد شد و در پژوهشکده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران آرشیو نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز