کارشناس مسائل بینالملل در گفتوگو با ایلنا:
یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تفاهمنامه ایران و آمریکا که قرار است روز جمعه به امضا برسد، گفت: نکته مهم این است که نوعی اتحاد و انسجام در برخورد با این موضوع شکل گرفته است. نگرانیهایی وجود داشت مبنی بر اینکه شاید اختلافنظرهایی در داخل به وجود آید، اما اکنون مشاهده میکنیم که با وجود بیاعتمادی گسترده نسبت به آمریکا، در قبال این توافق نوعی هماهنگی و هوشمندی شکل گرفته است. ایران در عین حال که آمادگی دفاعی خود را حفظ کرده و دست بر ماشه دارد اما تلاش کرده است اشتباهات گذشته تکرار نشود و با درس گرفتن از آنها روند مذاکرات را مرحلهبهمرحله پیش ببرد و تا یک مرحله محقق نشده به مرحله بعد نرود. این موضوعات نکات مثبتی محسوب میشوند.