خبرگزاری کار ایران

قیمت نماشویی ساختمان در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۰۴۱

نظافت و تمیزی ساختمان ها همیشه معطوف به قسمت های داخلی آن ها نمی شود. بلکه اغلب ساختمان ها در قسمت بیرونی و نما هم نیاز به تمیز کردن و شستشو دارند. نماشویی ساختمان به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که برای تمیز کردن و از بین بردن آلودگی ها بر روی سطح بیرونی و نمای ساختمان ها انجام می شود. ما در این مطلب قصد داریم در مورد قیمت نماشویی ساختمان در تهران و عوامل موثر بر هزینه تمام شده آن با شما صحبت کرده و نکات مهمی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

 

نماشویی ساختمان چیست؟

همانطور که گفتیم نماشویی ساختمان، مجموعه اقدامات و فعالیت هایی برای نظافت نمای بیرونی ساختمان ها است. نمای بیرونی ساختمان ها ممکن است از سطوح مختلفی مانند شیشه، آجر، چوب، فلز، سنگ های مختلف و غیره ساخته شده باشد. با توجه به نوع موادی که در نمای بیرونی ساختمان ها به کار رفته، می توان از مواد مختلفی برای انجام نماشویی استفاده کرد.

پایه تمامی مخلوط ها شستشوی نمای ساختمان، آب است اما می توان در کنار آن از مواد دیگری مانند یخ خشک، بخار آب و غیره نیز استفاده کرد. نماشویی روش های مختلفی دارد که با توجه به ارتفاع ساختمان، نوع نمای مورد استفاده در آن و میزان و جنس آلودگی و رسوب هایی که بر روی نما قرار گرفته است، می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. بنابراین می توان گفت دو روش برای نماشویی ساختمان در تهران وجود دارد.

اولین روش بر اساس نوع مواد و متریال به کار رفته در نمای ساختمان مورد نظر است. دومین روش بر اساس شیوه دسترسی به نمای ساختمان انتخاب می شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه های مخصوص نماشویی ساختمان به نام نماشوی تولید شده اند که با استفاده از آن ها به راحتی می توان حتی ساختمان هایی که دارای نما های سخت و حفره دار هستند را تمیز کرد.

روش های شستشوی نمای ساختمان

در برخی از مواقع برای شستشوی ساختمان های بسیار مرتفع باید از وسایل کمکی استفاده کرد. وسایلی مانند طناب و داربست در این زمینه کمک کننده هستند. البته هزینه نماشویی با طناب بسیار پایین تر بوده و آزادی عمل افراد در این روش بیشتر است. اما هزینه نماشویی با داربست بالاتر از نماشویی با طناب بوده و زمان بیشتری می خواهد.

طبق تجربیات به دست آمده درست است که می توان در هر فصلی از سال از نماشویی برای تمیز کردن ساختمان ها استفاده کرد اما بهترین زمان برای شستشوی نمای ساختمان ها، پایان فصل زمستان و آغاز بهار است. امروزه روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد، آن هم استفاده از دستگاه راپل است. راپل دستگاهی است که از طناب های محکم و ضخیم همراه با کمربند های ایمن تشکیل شده است.

به افرادی که با این دستگاه اقدام به نماشویی ساختمان های بلند در تهران یا هر مکان دیگری می کنند، راپل کار می گویند. البته همه افراد نمی توانند به راحتی از این دستگاه استفاده کنند و  نیاز به  تخصص، آموزش و تجربه زیاد دارند. روش کمربند ایمنی نیز بسیار متداول است. در این روش کمربند ایمنی مخصوص به کمر فرد بسته می شود. این روش از جمله روش های متداول در نماشویی ساختمان های بلند خصوصا در کلان شهر ها و شهر های آلوده است.

دلایل ضرورت  انجام نماشویی

شاید چنین تصور کنید که نماشویی ساختمان ها تنها به دلیل نظافت و پاکیزگی ساختمان ها انجام می شود اما باید بگوییم که تنها دلیل نماشویی ساختمان نظافت نیست. جالب است بدانید عوامل زیادی در طول سال می توانند به نمای ساختمان شما آسیب زده و از زیبایی آن بکاهند. خصوصا در شهر های بزرگ و یا کلان شهر هایی مانند تهران که انواع مختلفی از آلودگی ها در هوا وجود دارد.

اولین عامل تهدید کننده نمای بیرونی ساختمان ها باران اسیدی است. آلودگی کارخانه ها و دود ناشی از آن ها باعث ایجاد باران های اسیدی در کلان شهر ها می شود. باران اسیدی می تواند منجر به خورده شدن نمای ساختمان و تغییر رنگ آن ها شود. با انجام نماشویی به موقع می توان از این اتفاق جلوگیری کرد. برخی حوادث نیز باعث ضرورت استفاده از روش های نماشویی در ساختمان می شوند.

مثلا زمانی که ساختمان دچار حریق شود، مسلما بعد از آتش سوزی و اطفاء حریق لکه و دوده های زیادی بر روی نمای ساختمان مورد نظر و یا حتی ساختمان های افراد ایجاد خواهد شد. برای از بین بردن این لکه ها ناچار هستید از نماشویی ساختمان استفاده کنید. از دیگر دلایل ضرورت نماشویی ساختمان، استفاده از نماهای شیشه ای است. نماهای شیشه ای کثیفی و آلودگی را بسیار زودتر از متریال دیگر نشان می دهند.

علاوه بر بد جلوه دادن نمای ساختمان، این امر باعث می شود نفوذ نور به داخل ساختمان نیز کاهش پیدا کند. بنابراین ساختمان های دارای نمای شیشه ای باید هر از چند گاهی از روش های مختلف نماشویی ساختمان استفاده کنند.

فاکتور های مهم در قیمت شستشوی نمای ساختمان در تهران

در تعیین هزینه تمام شده شستشوی نمای ساختمان در تهران، عوامل و فاکتور های مهمی تاثیر گذار هستند. اولین و مهمترین فاکتور تعداد طبقات و بلندی ساختمان مورد نظر است. از دیگر عوامل موثر در قیمت نهایی نماشویی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد.:

  • ابزار مورد استفاده در نماشویی
  • روش نماشویی مورد استفاده
  • استفاده یا عدم استفاده از ابزار ها و وسایل کمکی مانند داربست ها
  • سن و یا قدمت ساختمان
  • نوع مواد و متریال به کار رفته در نمای ساختمان مورد نظر
  • مواد شوینده مورد نیاز برای از بین بردن آلودگی ها

موسسات معتبری مانند آسمان خراش ، کفسابی تهران و نما لوتوس در این زمینه در تهران و سایر شهر ها فعالیت می کنند. این مراکز خدماتی با ابزار های مختلف، مواد شوینده و روش های اصولی بدون آسیب رساندن به نمای ساختمان اقدام به شستشو و از بین بردن آلودگی های موجود در نمای ساختمان می کنند. علاوه بر شستشو برخی از این شرکت ها خدماتی مانند بازسازی قسمت های آسیب دیده ساختمان، صیقل دادن سنگ ها، سنگ سابی و همچنین کفسابی را هم ارائه می دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز