خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران تراورس لرستان مقابل ساختمان فرمانداری درود

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۶۶۹

صبح امروز شماری از کارگران تراورس لرستان در اعتراض به پرداخت نشدن دست‌کم سه ماه معوقات مزدی مقابل ساختمان استانداری درود تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع خبری کارگری در راه‌آهن ناحیه لرستان گفتند: صبح امروز ‌شنبه (۱۱ اسفند ماه) شماری از کارگران تراورس لرستان مقابل ساختمان فرمانداری درود تجمع کردند.

دلیل تجمع این کارگران پرداخت نشدن دست‌کم سه ماه (آذر، دی و بهمن) از معوقات مزدی و تاخیر در پرداخت عیدی و پاداش پایان سال ۹۷ عنوان شده‌ است.

از قرار معلوم این کارگران بخشی از نیروهایی هستند که از طریق شرکت‌های پیمانکاری «تراورس» در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن ناحیه لرستان مشغول کارند و گفته می‌شود که مجموع کارگران پیمانکاری شاغل در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن لرستان که تعدادشان به  بیش از ۴۰۰ نفر می‌رسد، سال‌هاست که با عدم دریافت به موقع معوقات مزدی روبرو هستند.

طبق اظهارات کارگران معترض، از دیگر مطالبات صنفی کارگران خطوط ابنیه فنی تراورس لرستان مشکل بیمه  تامین اجتماعی و تکمیلی است.

آنها در تشریح مشکلات بیمه تکمیلی خود گفتند: با وجود آنکه کارفرما همه کارگران را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار داده است و هر ماه مبالغی از حقوق کارگران بابت بیمه تکمیلی کسر می‌شود اما کارگران از خدمات بیمه تکمیلی به دلیل آنچه واریز نشدن حق بیمه تکمیلی به حساب شرکت بیمه‌گر عنوان می‌شود، بهره‌مند نیستند.

کارگران تراورس لرستان یادآور شدند: پیش از این نیز به دلیل بی‌توجهی‌ مدیریت کارفرما نسبت به مشکلاتشان، اعتراضی مشابهی را انجام داده بودند.

شرکت تراورس یکی از شرکت‌های اقماری راه‌آهن است که امور نگهداری خط و ابنیه فنی خط آهن را انجام می‌دهد.

در این زمینه اردشیر فلاحتی‌نژاد (مدیرنگهداری خطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان) با تایید معوقات مزدی و بیمه‌ای کارگران خطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان به ایلنا گفت: تجمعی در کار نیست و فقط  گروهی از کارگران برای پیگیری مطالبات خود به محل فرمانداری درود مراجعه کرده‌اند.

او با بیام اینکه در حال حاضر  او نیز همراه با کارگران در محل فرمانداری درود حاضر  است، درباره دلایل اعتراضی کارگران افزود: کارگران خطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان چندین ماه معوقات مزدی و بیمه‌ای طلبکارند و پیگیر تاخیر در پرداخت عیدی خود نیز هستند.

به گفته وی؛ کارگران خطوط ابنیه فنی ناحیه لرستان در زمینه بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی خود نیز دچار مشکل هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز