خبرگزاری کار ایران

۱۶ ماه معوقات مزدی کارگران کنتورسازی/مواد اولیه تامین نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۱۶۹

تعدادی از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران در قزوین از تعویق حدودا ۱۶ ماهه حقوق و کاهش امنیت شغلی کارگران این کارخانه به سبب پایین بودن ظرفیت تولید خبر داده و گفتند: کارخانه کنتورسازی بعد از بحران اقتصادی اخیر به صورت نیمه تعطیل فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران گفتند؛ با توجه به اینکه تولید در کارخانه کنتورسازی ایران به حداقل ظرفیت کاهش یافته و کارخانه به صورت نیمه تعطیل در آمده است، توان مالی مناسبی در این واحد تولیدی برای پرداخت حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی وجود ندارد.

کارگران با بیان اینکه حقوق آنها همواره با تاخیر پرداخت می‌شود، افزودند: در حال حاضر ۱۸۰ کارگر شاغل در این کارخانه حدودا ۱۶ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده، دارند که مربوط به سال جاری و گذشته است.

این کارگران در ادامه گفتند: از دست دادن بازار داخلی سبب کاهش میزان تولید و به تبع آن گسترده شدن مشکلات مالی کارخانه شده است. در حال حاضر  هم (حدودا یک هفته است) فعالیت تولیدی کنتورسازی برای چندمین بار در سال جاری موقتا متوقف شده و کارگران کاری برای انجام ندارند.

طبق اظهارات کارگران کنتورسازی ایران، این کارخانه برای ادامه روند تولید نیازمند تامین مواد اولیه است. بخش زیادی از مواد اولیه تولید کنتور شامل قطعاتی می‌شود که از کشورهای سازنده خارجی خریداری و وارد کشور می‌شود.

کارگران گفتند: آنچه اخیرا باعث افزایش مشکلات این کارخانه و کارگران شده، ترخیص نشدن قطعات مورد نیاز از سوی اداره گمرک است.

به گفته آنان، در صورتی که اداره کمرگ به موقع قطعات موردنیاز این کارخانه را ترخیص کند، مجددا فعالیت این واحد تولیدی از سر گرفته خواهد شد.

کارگران کنتورسازی همچنین تصریح کردند: پیش از این نیز افزایش یک‌باره نرخ ارز و نبود نقدینگی بر این واحد تولیدی تاثیرگذار بوده است به‌طوری‌که  قدرت خرید مواد اولیه تولید را از کارفرما سلب کرده بود.

این کارگران همچنین گفتند: از دیگر مشکلات کارخانه کنتورسازی بازداشت کارفرمای اصلی کارخانه از چند سال پیش است که در نتیجه آن؛ هم کارخانه و هم کارگران بلاتکلیف رها شده‌اند.

کارگران کنتورسازی ایران با بیان اینکه در این واحد هیچ مسئولی نیست که پاسخگوی کارگران باشد، افزودند: از آنجا که این کارخانه ظرفیت اشتغال حدودا ۳۰۰ کارگر را دارد و برای فروش محصولات تولیدی خود هیچ مشکلی ندارد، از مسئولان درخواست داریم برای رفع مشکلات پیش آمده که امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته، چاره‌اندیشی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز